kan ik als nederlander met een rijksregisternr in belgie trouwen met een nederlander?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geen idee, MIsschien kan je hiervoor even navraag doen bij de gemeente waar je wil gaan trouwen of het belgisch consulaat!

Antwoorden (1)

Als je bij de voltrekking van het huwelijk je gewone verblijfplaats sinds meer dan drie maanden in België hebt, kun je trouwen met een Nederlander.

Of je als Nederlander een (Belgisch) rijksregisternummer hebt, staat hier eigenlijk los van.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik lees de vraag zo: "Kan ik als Nederlander ..... in België trouwen ...?". Dan moet je dus een gewone verblijfplaats van meer dan drie maanden in België hebben.

Als je bedoelt: "Kan ik als Nederlander (met een Belgisch rijksregisternummer) in Nederland trouwen met een Nederlander?", dan kan dat altijd.
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Je hoeft niet eens drie maanden in België te verblijven.
Een maatje van me is (in Nederland wonend) in de voormalige DDR met een Iraanse getrouwd.
SimonV
7 jaar geleden
Ik lees de vraag zo: "Kan ik als Nederlander ..... in België trouwen ...?"
tinus1969
7 jaar geleden
@Reddie, blijkbaar kan dat niet in alle landen.