Wat is het mooiste fantasiewoord van jouw kind?

Die van mij zei vanmorgen bespreukeld. (betoverd/toverspreuk).

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb nog geen kinderen, maar de klassiekers bij ons thuis waren vroeger: namens mijn broer: "Soldaatweerauto" (bij een leger voertuig) namens mij: Bayam Bayam (voor rabarber)

Ha, die Monchou; Je kent die aanhangertjes met één wiel misschien wel, waarmee een kind met een volwassene kan meefietsen; toen die dingen net verschenen introduceerden mijn kids daarvoor de kreet 'meefiets'; leuk en nog logisch ook.

Tegeliggies (tegenliggers)

Ik heb geen kinderen. Maar ik zei vroeger altijd ipv libelle helibel. en mijn broer ipv snoep sgroep xD

Volgens mijn dochter hebben wij een 'wegprater' in de auto.

Toen mijn zoon nog klein was: 'Zaklantaarnpaal' en 'Hutspot met kapstok'. Toen 'ie al wat groter was, liep ik met 'm op straat en kwam een luidblaffende hond tegen die z'n tanden liet zien. Ik zei: "Pas op! Die hond is vals!", waarop hij zei: "Oh, ik dacht dat 'ie echt was!".

Mijn zoontje had het ineens over het "benedendak" van onze auto. Pas na een tijdje kwamen we er achter dat hij daarmee de motorkap bedoelde.

Mijn dochter noemde een scharrelkip een rondloopkip en een parasol een zonne-paraplu. Toegevoegd op 03-06-2009 13:27:37 Ikzelf noemde een koe een grote hond

taktor = zitgrasmaaier

Mijn kleine neefje: Ik hbe wilde aarbijen in tuin. Dus hij vroeg wat dat waren, ik uitleggen dat zijn wilde aardbeien die kun je eten etc. Loopt hij naar de andere kant van het stukje waarin ze staan en vraagt in het alles liefstje stemmetje wat je je voor kan stellen: Staan hier dan de rustige??

Een van de mooiste woorden (uit een half woordenboek natuurlijk) waar mijn oudste dochter alweer een dikke tien jaar terug mee kwam was Kriebelduif. Kruimeldief is ook wel een beetje lastig woord om goed te onthouden natuurlijk. En ja, sinds we er sinds kort weer eentje hebben, heet het ding ook weer gewoon Kriebelduif, of ook wel kriemelduif omdat dat een mooier anagram is. Mijn jongste heeft het apparaat in die periode gemist ; toen pakten we altijd gewoon de stuifschuiter. (Stofzuiger) . Ook dat woord heeft een vaste plek in het familivocabulaire gekregen. Toegevoegd op 03-06-2009 14:06:01 Ik vergeet er nog één die wellicht wat meer omstreden is maar hier ook een vaste term is geworden. B. was 2 en zat in de tuin bij oma bij mij op schoot. Gaf mij mijn taart. 'Hier mamma, ga maar lekker eten.' Nou, da's lief, dankje wel. Toen mijn (niet meer te hete) koffie. 'Hier mamma, ga maar lekker drinken'. Goh, het kan niet op vandaag, dank je wel hoor. En even later pakt ze mijn shagbuidel, legt die voor me en zegt : hier mamma, ga maar lekker..............eeh..............peuken. Dus ja, tot op de dag vandaag : ik rook niet, ik 'peuk'.

Leuke vraag :) Kinderen verzinnen de leukste dingen. Mijn zoontje toen hij wat jonger was en vond dat ik lekker gekookt had: "jij bent de lekkerste kookster."

Eentje van thuis: Slaatje Bla (blaadje Sla), een onderdoor (viaduct)en natuurlijk : met zonder zijwielen of een patatje met zonder mayo. Een nieuwere :boot met zijwielen (boot op trailer) Toegevoegd op 03-06-2009 21:31:44 En nog eentje van een neefje die een keer kwam eten en zijn handen nog even moest wassen en ik zei doe dat maar even in het toilet, het duurde aardig lang en toen ik kwam kijken stond hij met zijn handjes boven de toiletpot en keek me vragend aan: hierin? Toegevoegd op 05-06-2009 13:12:50 Mijn dochter zei net nadat ze drinken over zich heen had gegooid, Ik ben netsklat! Is niet om te lachen.....

Kadeentje Bedoelt hij z'n dekentje mee.

Mijn jongste(3) zoon zag een reiger langs de kant van de sloot en riep:"kijk een waterpoot". Bij een troostkusje: "dat was geen kusje,dat was een lipje".

Picheur. (Piloot en Chauffeur)

banktoestel oh, en ik heb geen kinderen ;)

ze noemde een perzik een stoffe-appeltje, en zei kriebelvoetje tegen een grapefruit...

tonneke tijnt a-e wo-e tonnebilleke optette (het zonnetje schijnt achter de wolken, zonnebrilletje opzetten)

haarlakschoenen, giguig (vliegtuig volgens mij n dochter vroeger), kielaas (vliegtuig volgens mjn kleinzoon nu).

Goal!!!

Affenienie voor afstandsbediening. Ik gebruik het nu zelf ook, is veel korter.

We zouden naar het strand en voor het gemak had mijn man ons zoontje alvast z`n zwembroek onder z`n korte broek aangegeven, komt hij naar mij toe en vraagt: "mamma heb jij ook alvast je zwembroek aan (opeens realiseerde hij zich dat ik ook nog een bovenstukje bij m`n bikini had) en je zwemh.?" Pantoffels noemde hij altijd teuten ( wij dus ook)

Mijn dochtertje zei als ze ondersteboven bedoelde, ik hang onderstekop mama!

Ik heb geen kinderen (vrij logisch => 14 jr.) maar ikzelf zei vroeger altijd ipv vogel "wowoog" Geen idee waar ik dat vandaan heb gehaald!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100