Ja, bindingsangst ontstaat juist vaak door verlatingsangst.
Omdat iemand bang is verlaten te worden, gaat hij/zij relaties uit de weg. Door geen (vaste) relaties aan te gaan, is de kans om verlaten te worden vrijwel nihil. Dus gaat iemand vanuit zijn verlatingsangst een bindingsangst opbouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beter kan ik het niet zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed omschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Niets irrationeels is de mens vreemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe bedoel je dat ninteddy? Juist bij borderline speelt de angst om alleen over te blijven enorm. Daardoor gaat iemand met borderline wel steeds relaties aan, maar durft deze persoon ze dan juist niet naar een dieper niveau te laten gaan, omdat dan de kans bestaat dat hij/zij verlaten wordt. Om dat laatste te voorkomen verbreekt de borderliner de relatie voor het zo ver komt en ben je dus weer terug bij de bindingsangst.