Hoe moet ik nou reageren op een broer van bijna 16 die eerder van school thuiskomt omdat hij zijn plas niet meer in kon houden?

Ik begin er niet over, maar hij zelf wel, dat het de eerste schooldag was en hij was vergeten naar deWC te gaan, hoe nodig hij wel moest en toch nog moest wachten. Kan wel, maar het is gewoon stom en dat zeg ik niet, maar ik kan toch moeilijk zeggen dat zoiets kan gebeuren of zoiets. Moeilijk dus.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen

Antwoorden (3)

Gewoon negeren. Zoiets kan gebeuren. Hij zal zich er al rot genoeg over voelen. Dan wil je niet er mee geconfronteerd worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar doet hij er zelf niet al te panisch over anders had hij wel meer pogingen ondernomen om het voor jou te verbergen.

Als je er al iets over zegt zou je kunnen vragen, of hij het niet vreselijk vond, misschien zegt hij wel, ach kan gebeuren.

als jij zou denken dat je het zelf niet zou trekken als je zoiets overkwam zou je dat weer tegen hem kunnen zeggen.

Leerzaam punt dan dat iedereen dingen anders kan ervaren
12 jaar geleden
Het is niet helemaal eerlijk om te zeggen dat het gewoon stom is, want je stond niet in zijn schoenen.. Als hij het wel op had kunnen houden dan had hij dat natuurlijk wel gedaan.

Ik zou mijn broer gewoon de vraag stellen hoe het kwam, en dat je het vervelend voor hem vind.
Een beetje steun mag hij wel verwachten van zijn zusje toch?
Ik zou het in ieder geval fijn vinden als mijn zusje er begrip voor had.