Ik praat via het internet wel eens met een meisje die vaak heel negatief is over zichzelf. Het blijk dat ze PDD-NOS heeft maar ze doet er niets aan.

Ik heb soms wel het gevoel dat het slecht kan gaan met haar. D'r ouders zijn gescheiden, maar ze is vaak bij haar vader. Alleen haat ze hem en de vrouw die hij ziet. Ze zegt allemaal dingen dat hij alles steeds leest van haar en dat hij het grappig vind dat ze PPD-NOS heeft etc. Nou kan ze natuurlijk wel overdrijven, want ze is altijd negatief over haarzelf en denkt dat ze opdringt en aandacht trekt en irritant is. En als ik haar dan zeg kijk eens of je wat kan gaan doen aan PDDNOS door psychiator (Net als ik met ADHD enz) wil ze dat niet. Ik zit hier wel mee, want ze doet echt negatief enzo. Heeft iemand een suggestie wat ik zou moeten doen?

Toegevoegd na 3 minuten:
P: En daar mag ik ook maar uurtje computeren
P: Zij doet tenminste aan opvoeding xD mijn vader heeft
nooit egt regels gehad ofzo
P: Als hij er maar geen last van heeft
P: Vindt hij alles best wat we doen
P: Want me moeder en stiefvader daar zeggen dat ik verslaafd ben ( is eig ook wel zo ) drm mag ik zo weinig laatste tijd -.-
P: En hier vind me vader juist handig als ik agter laptop zit heeft ie geen last van me
P: Of dat ik weg ben
[20:00] Koen: Woow
P: Tjah.
P: Hij gaat soms ook middernacht weg enzo komt dronken thuis dan en hij is keer met auto in sloot gereden snachts xD
P: En dan gaat ie ontkennen tegen mn moeder die dat weer niet goed vindt enzo
P: Want Zij zegt dan weer dat je ons niet alleen thuis kan laten ( ik & me zusje )

Toegevoegd na 5 minuten:
klein stukje uit een van de vele chats.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem me niet kwalijk, maar ik vind dat je de chatinhoud niet hoort te tonen, dat is privé.

Het beste antwoord

Ik denk dat ze het een beetje aandikt, maar ik heb ook een vriendje gehad met PDD-NOS en mijn broertje heeft
het ook. PDD-NOS is niet iets wat weg gaat. Het is niet behandelbaar maar het zou erg verstandig zijn als ze in therapie gaat. Zeker in deze omstandigheden.

Maar als ze geen hulp wilt kan je niks doen. (Als haar vader haar mishandelt, psychisch of lichamelijk dat maakt niet uit, in beide gevallen kun je de kinderbescherming waarschuwen). Maar ik denk dat je je er een beetje buiten moet houden, dit is ook niet goed voor jouw gemoedsrust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niets, daar kan jij niets tegen doen. Laat haar maar een beetje praten, en verdiep je er niet teveel in. Het zijn allemaal kromme redeneringen, met overdrijvingen.

Je kunt beter iemand anders zoeken om gezellig mee te praten. Het klinkt weer eens hard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het alelen een internetvriendinnetje is en jij verder niets met haar wilt, dan zou ik zeggen; kappen met het contact. Je zit niet te wachten op probleemgevallen in je leven toch?

Als het echt meer is dan een chatvriendin, dan zit er niets anders op dat het te accepteren. Zij is zoals ze is en jij kunt dat niet zomaar veranderen. Kennelijk snakt ze naar aandacht en probeert het via deze weg te verkrijgen.
Ook weet je niet hoe ze werkelijk is, mensen kunnen zich soms heel anders voordoen dan ze werkelijk zijn.
Het is dus aan jou of je hiermee door wilt gaan, maar haar veranderen moet je niet willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ken je haar ook in het echt? Zo niet, dan moet je je echt afvragen of alles wat ze je vertelt wel echt waar is. Er zijn heel veel mensen die aandacht zoeken op internet, en als je daar te veel op ingaat word je echt misbruikt. Dus vooral niet te veel aandacht aan geven en zeggen dat ze hulp moet zoeken voor zichzelf. Waarschijnlijk voel jij je rotter over haar toestanden dan zij zelf, en dat kan nooit de bedoeling zijn!