Als je je hele kinder- en tienertijd een broer of zus als 'groot' voorbeeld voor je neus gezet krijgt, baal je daar natuurlijk jarenlang van. Vooral, omdat je ouders vaak minder weten, dan jij als kind weet over die broer/zus.
Het 'steekt', als je niet op waarde wordt geschat als ánders, maar daarom niet minder, kind.

Je vind op de één of andere manier een wijze, om hiermee om te gaan. Maar dat leg je dan niet opeens naast je neer, als je allebei volwassen bent. Vooral, omdat die trekjes, die je ouders niet zagen of niet wilden zien, en die jij wél zag, nog steeds aanwezig zijn, en vaak nóg meer naar buiten treden.

Al is het je misschien eerder niet gelukt om die waardering te krijgen : nu gaat je dat beslist wel lukken...
Al zijn het niet langer de ouders die van hun stoel moeten vallen van verbazing : je zult de wereld wel eens even laten zien wat je waard bent !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit antwoord doet mij goed..

Andere antwoorden (2)

lees de geschiedschijving rond puma en adidas is.. gezzelige familie.

"Puma AG is ontstaan na een familieruzie tussen de broers Adolf en Rudolf Dassler. Samen runden ze vanaf de jaren twintig tot net na de Tweede Wereldoorlog de Gebrüder Dassler Sportschuhfabrik (Gebroeders Dassler Schoenenfabriek).

Ten gevolge van een familievete was samenwerking na de oorlog niet meer mogelijk en in 1948 begon Rudolf voor zichzelf: hij richtte Puma AG op, terwijl zijn broer de Gebrüder Dassler Sportschuhfabrik omdoopte tot adidas. Beide bedrijven zijn in Herzogenaurach gelegen, zodat de stad nog altijd gespleten is in twee kampen"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Puma_(concern)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gebeurt vaak bij kinderen die op een tamelijk prestatiegerichte manier zijn opgevoed.
Veel ouders vinden het belangrijk dat hun kind gelukkig wordt, maar de definitie van gelukkig zijn is dan toch vaak die hele goede baan, met dat mooie grote huis en die dure auto's voor de deur.
Hierdoor krijg je een sfeer van elkaar af willen troeven. De ene heeft het wat dat betreft beter voor elkaar dan de ander en de ouders laten merken daar trots op te zijn.
Daardoor voelt de ander zich miskend.