Zijn er ook mannen die goed overweg kunnen met hun gevoel?

Mannen worden groot gebracht met sterk zijn en niet huilen.Dat huilen ook bij de mens hoort wordt op die manier onderdrukt.Kunnen jullie daardoor ook met deze emotie of andere emotie goed omgaan en bespreekbaar maken?

Toegevoegd na 11 minuten:
Kun je bij dit antwoord ook een voorbeeld geven .

Toegevoegd na 15 minuten:
meiden bedankt voor jullie uitleg maar ik zou zo graag eens antwoord willen van mannen.Wij vrouwen kunnen volgens mij heel goed onze emoties bespreekbaar maken.
wees niet teleurgesteld ik bedoel het goed.Ik heb de volgende vraag speciaal voor vrouwen gesteld.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is onzin te denken dat dit 'het gevolg is van opvoeding'. Bij kleine kinderen huilen meisjes namelijk ook vaker dan jongens. Het zit dus gewoon in de aard van de man zich minder kwetsbaar op te stellen. Ik vermoed dat hier ook wel een biologische reden voor is: de vaak krachtigere mannen werden vaker ingezet om als beschermer op te treden. Persoonlijk heb ik misschien maar één keer in mijn hele leven de aandrang gehad om echt te huilen, ik heb nooit het gevoel gehad dat ik 'gevoelens aan het onderdrukken was'. Ik denk dat mannen gewoon op een andere manier omgaan met hun gevoelens en dat ze over het algemeen beter in staat zijn om niet alles om hun heen op zichzelf te betrekken. Maar goed, nu ben ik aan het generaliseren, deze vraag vraagt daar nou eenmaal om. Toegevoegd na 2 uur: Overigens denk ik dat juist vrouwen MINDER goed met hun gevoel om kunnen gaan dan mannen. Juist omdat vrouwen sneller genegd zijn om te huilen. Huilen is immers niet altijd een terechte wijze van gevoelens uiten, het kan ook domweg een vorm van aanstellerij of aandachtzoeken zijn. En als je dat doet, dan kan je dus eigenlijk helemaal niet zo goed met je gevoelens omgaan.

Ik kan alleen maar over mijzelf spreken, en ik moet zeggen dat ik in vergelijking met andere mannen behoorlijk emotioneel kan zijn. Zelfs ik kan een traantje laten bij een film of als ik mijn neefje trots met zijn voetbalteam ingehuldigd zie worden als kampioen. Het is en blijft natuurlijk zo dat in deze maatschappij ECHTE mannen niet emotioneel mogen zijn, en het als een teken van zwakte wordt gezien als je eens een keer een traantje laat. Eerlijk gezegd heb ik daar schijt aan. Ik vind het een teken van zwakte als je al je emoties probeert te verbergen achter een muur. Eerlijk is eerlijk; ik heb het ook moeten leren om mijn emoties echt te uiten, maar ik ben er achter gekomen dat als je een partner hebt die je daarin de ruimte geeft dat een stuk makkelijker is.

Ja, die zijn er. Maar het zijn er niet veel. Het is gewoon niet geaccepteert dat mannen emoties hebben. Vandaar dat er zoveel mannen ineens losbarsten in ziedende woede, of als ze drank ophebben ineens wel kunnen huilen.

Ja natuurlijk, alleen gaan mannen anders om met emoties maar dat betekend niet dat ze emotieloos zijn.

ik ken genoeg mannen (geen gesloten types) die zich goed kunnen uiten d.m.v. praten, ik ken ook mannen die geen confrontatie aan durven gaan en letterlijk er voor weglopen. ze verdringen het liever omdat ze dat makkelijker vinden om niet afhankelijk te zijn, om geen zeurpiet genoemd te worden, en natuurlijk hun ego en trots etc. ligt ook veel aan het karakter en opvoeding, de opvoeding op dat gebied gebeurt gelukkig tegenwoordig vaak al anders dan vroeger. vroeger zou de man aleen naar een goede oplossing voor een probleem willen zoeken zonder er over te klagen (want dat helpt volgens hun toch niks). waarschijnlijk hebben de vrouwen daarom dus de naam dat ze vaak zeurende wezens zijn :( ik denk dat er steeds meer mannen zijn die zich kunnen uiten, omdat bijv de opvoedingen niet meer zo streng zijn als vroeger.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100