Bellen tijdens een eerste date?

Tijdens de eerste date kreeg de man in kwestie steeds telefoon en sms-jes van vrienden, hij nam steeds de gesprekken wel aan en ging ook rustig terug smsen. Ik vind dit dus eigenlijk niet kunnen !
Voor de rest was de date erg leuk, er was wel een enorme klik en het heeft wel potentie om meer te worden.
Wat vinden jullie hiervan? Omdat het een eerste date was heb ik er maar niks van gezegt, maar moet ik dit accepteren of kan ik er de volgende keer wel iets van zeggen?

Toegevoegd na 1 dag:
Het is niet zozeer dat ik me er aan irriteer, het stoorde me gewoon. Ik vind dat geen reden om het gelijk allemaal af te kappen. Het ligt denk ik ook aan mezelf, had er misschien wat van moeten zeggen, maar op dat moment stond ik er eigenlijk niet zo bij stil, ik ben ook niet iemand die gelijk haar bek opentrekt. Ik vond het belangrijker dat het verder een leuke vent was.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (35)

niets van zeggen maar wel de telefoon uitzetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Preciessssss!
Ik vind dat dit niet kan en zou er bij een volgende date meteen wat van zeggen, anders ga je je er alleen maar aan ergeren en loopt je date alsnog op niets uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo? De aandacht moet naar jou! (tuurlijk, even een belletje of sms-je..okay, maar niet meer) Zeg de volgende keer iets in de trant van 'wij gaan een avondje uit...en onze telefoon ook...'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou er iets van zeggen op een vriendelijke manier. Of mijn eigen telefoon kijken en zeggen,o hij stond al stil. Als het telefoneren zo belangrijk is of de sms zou ik mij even terugtrekken naar het toilet. Ik zou meer als 1 telefoontje ook ervaren als storend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij probeerde ongetwijfeld indruk te maken op jou door te laten zien hoe populair en interessant hij wel is met al dat gebel en ge-sms. Zielig eigenlijk.
Bij een eventuele volgende date zou ik als voorwaarde stellen om het mobieltje uit te laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat denk ik ook, interessant doen......... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep +
Als ik een date met een meisje zou hebben en zij zat telkens weer met vrienden te kletsen door de telefoon, zou ik mij daar niet erg prettig bij voelen.

Als je een date hebt, en zeker indien het de eerste afspraak met die persoon is, mag je toch minimaal wel van elkaar verwachten dat je aandacht bij de ander is.

De telefoon hoeft echt niet uit te staan. Er kan altijd onverwacht iets belangrijks gebeuren waarvoor je bereikbaar wilt zijn.
Maar het is weinig respectvol om in andere gevallen te bellen en sms-en tijdens de date.

Als hij er zo makkelijk over denkt, lijkt me dat geen goede start van een relatie.

Ik zou in jouw geval, ondanks een goede klik wel mijn bedenkingen hebben. Maar je kunt er gerust een tweede keer wat van zeggen. En dan merk je gauw genoeg of hij je serieus neemt. Blijft hij doorgaan met bellen, trek dan je conclusie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is lomp!

Er is niets mis mee om iets te zeggen in de trant van: ben je hier voor mij, of om te bellen en te SMS'en? Want als je telefoon belangrijker is, wil ik jullie best wat privacy geven en naar huis gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij zich nu al een beetje hufterig gedraagt (sorry voor het woord, maar ik kan zo gauw geen ander bedenken) wat heb je dan in de toekomst van hem te verwachten? Ik zou er maar zo gauw mogelijk iets van zeggen als dat weer gebeurt bij de volgende date.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een enkel SMS-je of telefoontje vind ik zelf logisch tijdens een date; dit laat ik ook altijd doen door vrienden; gewoon ter controle dat het goed gaat (je weet maar nooit). Verder neem ik tijdens een date nooit geen privé nummers aan. Als ze belangrijk genoeg zijn, dan kunnen ze 2 keer achter elkaar bellen; dat weten ze...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig zag ik deze week de volgende scene in een film:
Man en vrouw zaten te eten, het was hun eerste afspraakje. Man z'n telefoon ligt op tafel en hij gaat over.
Vrouw grijpt telefoon en plumpt die telefoon in man z'n glas wijn.
En vertrekt.

Vond ik eigenlijk wel goed.

Want je hebt volkomen en helemaal gelijk als je zegt dat je het niet vind kunnen!
Het is onbeschoft en hufterig gedrag. Of om te laten zien hoe populair hij is, of omdat hij er niet bij nadenkt.
Gaat hij met jou uit, dan hoort zijn eerste aandacht bij jou te zijn. Telefoon uit! En anders kappen met die handel!!

Maar dan zeg je dat er een enorme klik was en dat het de potentie heeft om meer te worden.
Dan moet je er echt iets van zeggen als er een volgende keer komt.
Sommige mannen moeten een beetje opgevoed worden en misschien is hij lief en aardig en begrijpende genoeg om het te snappen. Zo niet: jammer, maar helaas.

Niet accepteren hoor. Je ergert je en dat gaat wringen.

Toegevoegd na 19 minuten:
PS
Stond jouw eigen telefoon wel uit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een onbeleefd gedrag en zou er zeker de volgende keer wat van zeggen.
Je zit er een beetje bij als Piet Snot en het is toch veel leuker om je 100% te kunnen concentreren op diegene waar je mee uit bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook in een eerste kennismaking is het wel belangrijk dat je aangeeft wat je leuk en niet leuk vind.
Vaak is het de toon die de muziek maakt (en zijn interesse in jou, misschien denkt hij wel dat hij zo niet zo plakkerig overkomt) En als je lieve vriendinnetje zachtjes in je oor fluisterd schatje,,,hallo met mij hier is een wisselgesprek, ach ja een beetje lol trappen en ook op een leuke manier duidelijk maken dat we wat aandacht nodig hebt, ach dan kom je er meestal samen wel uit, en beter zeggen dan later op een verwijtenlijstje zetten, want dan zegy hij waar zegje dat nu pas.
Persoonlijk vind ik wel dat je de telefoon op kunt nemen, daarna is er genoeg tijd over toch.
Maar sms`sen zou ik zelf in zo`n situatie niet snel doen, met daten dan.
Mijn prioriteit is dan echt mijn partner.
Het is ook een beleefheidsvorm een soort diskwalificatie (in de psychologie alsof je iemand de rug toekeert als hij iets tegen je zegt of erger nog gewoon wegloopt.
Hij zal waarschijnlijk nog vrij jong zijn en in die groep gaat alles wat sneller en onpersoonlijker als wat jaren geleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt een beetje af van wat 'steeds' is.
Twee of drie zou me niet boeien, als hij die kort afhandeld. Maar er zijn vrouwen die twee of drie telefoontjes of sms-jes al te veel vinden en zich zelfs gekwetst voelen. Madam wil op de troon en duldt er geen eigen leven van de man naast. zulke vrouwen bestaan.

Een date is bij uitstek een situatie om iemand globaal te leren kennen. Als hij daar met flutbonbons aan komt zetten en naar mijn smaak te veel smst? Prima juist!
Het zou me namelijk veel vertellen of ik trek in een volgende date zou hebben. Als meneer zich anders voordoet, en voor de show die eerste keer daarom maar geen sms-jes stuurt, dan duurt het heel wat langer om zijn ware ik te ontdekken.

Lekker direct en duidelijk had toch echt altijd wel mijn voorkeur, maar als jij een partner wilt zoals je zelf ook doet, namelijk de eerste keer niet jezelf zijn en niet helder aangeven wat je wel en niet prettig vindt, dan kan het nog heel wat overbodige dates gaat kosten voordat je eindelijk ontdekt: nee, is toch mijn type niet.

Bij een date gaat het erom: wees jezelf.
wil je veel sms'en? doe dat dan gerust.
wil je dat de ander dat niet doet? zeg dat dan gerust.
daar schiet je allebei het meest mee op en hoef je elkaars tijd niet te verspillen. dan ben je zelf duidelijk en weet de ander tenminste ook eerder wat voor iemand jij bent.

ga dus in elk geval níét zeggen: "o, je doet maar hoor" terwijl je er geen snars van meent. dan moet je dus ook niet later gaan piepen "hij zat zo veel te sms-en."
Lekker duidelijk communiceren is een handige tool bij daten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik personelijk vind t een beetje eraan liggen wat voor telefoonjes en sms-jes en hoe vaak.maar ik hoor al een beetje tussen je zinnen door,dat je zelf er wel aan stoort.maar twijfelt of je geen zeikerd bent omdat het voor de rest wel klikt.let wel op,dat je hier al niet meteen jezelf in de steek laat.luister goed naar jezelf.je vind dit niet voor niks storend.kan me voorstellen dat je t gevoel krijgt,minder belangrijk te zijn als die telefoontjes en sms-jes niet zo belangrijk zijn.

Toegevoegd na 3 uur:
ps misschien een leuke tip.vraag aan een iemand om je tijdens de date gek te sms-en of bellen en laat m maar eens voelen hoe dat voelt(als je toch al klaar met m bent)dan hoef je ook niks uit te leggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je had er op de eerste date al iets van mogen zeggen. Je mag er dan ook zeker de tweede date iets van zeggen.
Wil je een positief vervolg van de date hebben, is de manier waarop je het zegt cruciaal.

Spreek altijd vanuit jouw perspectief:
"Als je (op een date) zo vaak belt en smst, krijg ik de indruk dat.."
Als je het zo formuleert, is de kans dat hij er aanstoot aan geeft gering en kunnen jullie hopelijk allebei verder met het echte date-werk.

We kunnen hier met z'n allen speculeren over zijn motieven, maar het is een feit dat als jij niet vertelt hoe het op jou overkomt (wat jij er van vindt), hij het ook nooit zal weten.
Juist omdat je nog in de dating-fase zit, kun je zien of hij waarde hecht aan jouw mening en wensen, zonder dat je hiervoor een serieuze relatie op het spel moet zetten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ik zou vrolijk mee gaan sms-en. En dan terwijl jullie op een terrasje zitten, hem een smsje sturen dat je het niet gezellig vindt als 'ie de hele tijd gaat smsen! Dan laat je hem op een grappige manier weten dat je dit toch eigenlijk niet leuk vindt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De man ik kwestie moet ernstig worden toegesproken. Vertrouw mannen niet altijd op hun woorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had voor mijn eerste date een afspraakje in American, maar ik was zo onzeker van mijzelf, dat ik vriendje heb gevraag 'per ongeluk' langs te komen. Ik was doodsbang voor stiltes in het gesprek. Het was uiteindelijk niet nodig en we zijn met zijn vieren naar Zandvoort gegaan en hebben gegeten bij Bouwes We hebben nog wel eens over die 'wilde' zomer van 1967.
Spelletje die mensen spelen zijn soms onbegrijpelijk voor buitenstaanders en betrokkenen.
Kan dat ook bij jouw vriendje niet het geval zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een soortgelijke situatie overkwam een collega van mij met zijn date. Hij heeft er niks van gezegd terwijl het hem wel irriteerde. Uiteindelijk bleek dat zij gewoon niet zo geïnteresseerd was in hem. Dit hoeft niet het geval bij jou te zijn natuurlijk.

Hebben jullie überhaupt een volgende date ingepland? Zo niet, zou je dit evt. ook telefonisch kunnen aangeven. Je refereert aan de eerste date en vraagt of dat gerelateerd is aan zijn interesse in jou.

Misschien is hij zich er helemaal niet van bewust dat hij zoveel met zijn telefoon bezig is, de telefoon is voor veel mensen een verlengstuk van het lichaam geworden. Als je duidelijk maakt dat het je niet echt een prettig, gewenst gevoel geeft kan hij hier meer rekening mee houden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij jou een volgende keer belt voor een nieuwe date dan zeg jij gewoon: Ja hoor leuk, maar laat je wel je telefoon thuis?". Hopelijk komt de hint dan aan :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerlijkheid is een weg, en als hij van je houdt en jij van hem dan volgen jullie best deze weg.....vertellen dus dat bellen kan maar teveel is teveel.
Misschien werd hij wel zoveel opgebeld doordat persoonlijke belangen moesten meegdeeld worden aan hem op dit tijdstip.
Ik zou gewoon met hem erover praten, van praten is nog niemand dood gegaan, denk ik.
wees echter wel subtiel alstublieft want iedereen heeft een ander soort vriendenkring en gaat hiermee anders om.
Dus kan dit betekenen dat jij jouw leven kan/mag/zal afstemmen op het zijne en hij op dat van jouw.
veel sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je verdiend iemands onverdeelde aandacht, zeker als je op een eerste spannende date bent. Eigenlijk is het jammer dat juist de eerste kennismaking op deze manier verloopt.

Je kunt natuurlijk van je nood een deugd maken en jouw mobiel gebruiken om hem tijdens het afspraakje te gaan sms'en. "hoi, zullen we nu maar in elkaars ogen kijken als we met elkaar praten..?"

Of : "heee, zullen we ons eten ook door sms'en aan de ober, ik zie dat je er ontzettend bedreven in bent".

Of: "stuur mij eens een lijstje met de vragen die je me had willen stellen, sms ik je de antwoorden wel terug...tussen de soep en de aardappelen".

Zolang de man in kwestie vooraf niet heeft gemeld dat de mogelijkheid bestaat dat zijn mobiel af kan gaan tijdens een date, en hij omwille van zijn werk, situatie, of welk acceptabel excuus dan ook, immer bereikbaar dient te zijn, is het mijns inziens een gebrek aan enige etiquette.

Natuurlijk kun je een hint uit laten gaan naar zijn grijze massa... het kan namelijk ook geheel onbedoeld een gewoonte zijn, om immer bereikbaar en oproepbaar te zijn. Slechte gewoonte, dat dan weer wel, maar iedereen mag van mij een slechte gewoonte hebben, zolang de andere gewoonten hoger dan gemiddeld liggen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit wordt niks. Hij is niet echt geinteresseerd in iemand anders. Bij de afspraak voor een volgende keer gelijk zeggen dat je dat gedrag niet ziet zitten. Aan jou de keus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen goeie eerste indruk! ik zou er zeker iets van zeggen omdat het ook respectloos gedrag is richting jou.

als het nou ging om belangrijke redenen om standby te zijn, waar hij je bij voorbaat min of meer verontschuldigend van op de hoogte zou brengen... maar het klinkt alsof hij gewoon in het wilde weg zijn sociale leven liep te onderhouden, dat kan echt niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet je wel beseffen dat jij je de eerste date al aan bepaalde gedragingen irriteerde.

Je kunt er alles omheen verzinnen (de klik etc..), maar dat was wel zo.

Voel even door.

Had je al bedacht dat hij
misschien zenuwachtig was,
of juist probeerde te laten zien dat hij populair was.

Allemaal signalen van onzekerheid.

Denk even rustig na over de date:
Wat voelde goed?
En wat niet?

Je hoeft gelukkig niet meteen te trouwen dus waag er nog een date aan,
blijf aanwezig tijdens de date
(irriteer ik me, zo ja waaraan?).

Dat bewustzijn van je eigen gevoelens zal je helpen een goede keuze te maken.

Het kan niet altijd meteen goed zijn.
mensen zijn nu eenmaal allemaal verschillend,
niet iedereen past bij elkaar.

Het is beter om daar snel achter te komen, dan kun je evt. door!
(veel mensen blijven -te lang hangen bij verkeerde keuzes).

Veel succes en liefde toegewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga er maar vanuit dat dit normaal gedrag is voor hem.
Als je je daar nu al aan stoort zou ik het of gelijk eerlijk vertellen, of er gelijk mee stoppen want je gaat je hier steeds meer aan ergeren.

Meestal is dit trouwens een vrouwen gedrag...heel apart en misschien was het dus wel om indruk te maken op jou, maar dan wel dom dat hij niet door heeft gehad dat je je daar heel erg aan hebt gestoort. Gewoon zeggen, kijken wat zijn weerwoord is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er kan van alles aan de hand zijn. Wellicht waren zijn vrienden super nieuwsgierig, en kwamen de SMSen daar vandaan. Of heeft hij heel flauwe vrienden, dat ze hem steeds gingen plagen, dan is het een beetje zwak dat hij de telefoon steeds aan nam.

Maar goed, je vond het heel leuk, kijk het nog even aan. De eerste keer dat hij op de volgende date weer SMSt of belt, hem vriendelijk doch dringend vertellen dat je het wel storend vind.

De kans is wel groot dat deze persoon thuis ook steeds even zijn mail checkt, op facebook kijkt, op nu.nl, op goeievraag, op twitter, etc. Als dat een afknapper voor je is, kun je het maar beter vroeg weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor je toevoeging
kan echt niet hij toont zo weinig interesse in jou, ik vind het zowiezo onbeschoft om te bellen / sms-en tijdens een gesprek etentje vergadering of om het even welke sociale interactie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet echt leuk lijkt me, wat je nu ziet zet de toon voor hoe de evt. relatie zal gaan. ik zou afgehaakt zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vin dhet niet kunnen. het is erg associaal van hem om dan op te nemen. ik vind dat je je telefoon zoiezo op de stilfunctie moet zetten op dates en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het nou een date is of iets anders... als je met iemand afspreekt, dan zorg je dat je op die afspraak aanwezig bent, en dan niet alleen fysiek.
Mensen die de hele tijd de telefoon voor laten gaan hebben niet in de gaten waar hun prioriteiten zouden moeten liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou voor de tweede date zeggen dat je wel nog een keer wilt afspreken, maar alleen als de telefoon uit blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij zou er geen volgende date meer komen.Wie ben jij dan?Zijn betaalde gouvernante die rustig wacht tot het heerschap zijn edel hoofd in jouw richting draait?Steek je tijd toch niet in mensen die je bij voorbaat al slaafs behandelen.Je verdient veel beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leer je grenzen aan te geven! Jij hebt er last van, het maakt voor jou de avond minder leuk. Als je het netjes maar duidelijk zegt (zonder sorry's, je hoeft je er niet voor te verontschuldigen) zal hij je heus niet laten vallen.
Gewoon iets als: "He, ik vind je hardstikke leuk en het is het een fijne avond, maar ik vind het jammer dat je zo vaak belt en smst. Ik snap dat je graag met je vrienden praat maar ik voel me er (zelf invullen) door als je dat tijdens onze date doet." Dus: geef aan wat je ziet, wat het met je doet en wat je veranderd wilt zien. Verontschuldig je niet; dat hoeft niet en als je het wel doet zal hij denken: "Ze verontschuldigt zich, dat betekent dat zij eigenlijk fout zit en ik haar een gunst verleen als ik naar haar luister."

Ik snap dat je in een afhankelijke positie zit (je vindt hem leuk en je wilt graag verder) maar overdrijf het niet! Als je zelfverzekerd je grenzen aangeeft, maakt dat jou alleen maar aantrekkelijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(Hoe was dat ook al weer 20 jaar geleden toen we nog niet allemaal een mobiel op zak hadden?)

Ik vind werkelijk dat dat niet kan. Een of 2 korte telefoontjes, waar je je even voor verontschuldigt, prima, maar sms-en? Nee, ik vind het niet getuigen van respect. Jij bent kennelijk niet zijn 1e prioriteit op jullie eerste date.

Bij mij in huis wordt er tijdens het eten niet gebeld, of gesms-t. En daar heeft mijn partner van opgekeken, net als de mensen die geen respons krijgen op dat moment en ik krijg toch regelmatig positieve reacties. De telefoon staat mij ter beschikking en niet andersom.