Weet iemand hoe ik de pijn van de doorkomende tandjes van mijn zoontje kan verzachten?

Ik heb alle smeerseltjes en druppeltjes al geprobeerd. Die helpen hoogstens 10 minuten en dan begint de ellende weer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

het is erg vervelend deze periode.
Het is al vaak aangegeven, maar om het maar te bevestigen... paracetamol (en dan de hoeveelheid die je kindje mag hebben) en dentinox. Er staat op het flesje met een wattenstaafje.
Zelf doe ik een drup op mijn vinger en masseer het op de plek (of plekken) waar het doorkomt.

wat er eerder door iemand is gezegd over genoeg aandacht etc... ik zal me daar niet teveel van aantrekken.
tis gewoon echt vervelend en niet alleen voor het kindje (hoewel die het gelukkig wel weer zal vergeten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

mijn zoon krijgt dus eerst die dentafix (heetdat geloof ik) en tegelijk een paracetamol. tegen de tijd dat het middeltje uitwerkt heeft hij profijt van zijn paracetamol. maar ik doe dat alleen als de kleine man niet kan slapen. verder is het helaas een beetje afzien. het duurt maar even. bevroren bijt ring wil ook helpen. en een kort brood doet ook wonderen. succes.

Toegevoegd na 28 seconden:
kort is korst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die paracetamol wil ik wel eens proberen. Is dit er dan ook speciaal voor baby's? zou mooi zijn als dit lukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja je heb kinderparacetamolletjes zijn zetpillen er werken super.
succes.
dentinox druppels, verdoofd en verkoeld.
verkrijgbaar bij apotheek en drogist.

Toegevoegd na 40 seconden:
een koele bijtring? zijn/haar eten pureren/mixen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
chamodent. is bij de drogist te verkrijgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
chamodent deed bij ons wonderen, en evt. in comcinatie met een zetpilletje paracetamol werd de pijn al snel minder. Kinderen kunnen enorm veel last hebben van doorkomende tandjes (diarree, verhoging, hangerig). Het wil meestal ook wel helpen als je met je eigen vinger het tandvlees een beetje masseert. Ik weet nog dat onze dochter bij me op schoot zat en op m'n vinger knabbelde en ineens voelde ik het richeltje van haar 1e tandje dat doorbrak door het bovenst laagje van het tandvlees. Toen dat eenmaal was gebeurt was alles voorbij (totdat het tweede tandje kwam.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kan je eens overwegen om je kind eens extra aandacht te geven. Troosten, op schoot, houdt hem eens goed vast, enz.
Je kind wilt het meest dat het zich veilig voelt, jij (zijn ouders) is diegene die hem alleen die veiligheid kan geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe je ook wendt of keert ze moeten er toch door. Je kunt het even verzachten dmv smeerseltjes maar vaak zijn paracetamols erbij nodig voor de pijn erna. Een lekkere koude bijtring is vaak een goede oplossing. Komen de tandjes sneller mee door. Ook zelf met je vinger de randen masseren kan wat verzachting geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij hadden altijd een paar zogenaamde bijtringen die kon je in de diepvries leggen zodat ze lekker koud werden en die gaf je dan als ze er last van hadden het verkoelde en ze waren met iets bezig zodat ze er niet zo aan dachten
en die ringen konden ze niet kapotbijten hoor daar hoef je niet bang voor te zijn