Wat is de meest originele manier om een huwelijksaanzoek te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest originele huwelijksaanzoek verzin je zelf. Als wij het moeten verzinnen is het al niet origineel meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Besef me ineens dat wanneer ik hier antwoord op geef het niet meer iets is waar iemand ooit van heeft gehoord en is de originaliteit weg. En ik moet nog een keer dus..

Het beste antwoord

Sowieso op een plek waar je het niet verwacht, zoals in een restaurant ofzo. Daarnaast zou ik ook (zoals al vermeld) iets persoonlijks doen en iets wat je zelf ook leuk zou vinden.
Wat ik vroeger altijd heel grappig vond: Ga als jongen op een wit paard zitten en zeg dan iets in de trand van, mag ik jou prins op het witte paard zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

De mooiste die ik ooit heb gezien was via een spandoek achter een vliegtuig. De tekst was: "...'naam'... wil je met me trouwen?" dus ga met je liefste op vakantie, regel e.e.a. en zorg dat de boodschap letterlijk en figuurlijk overkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die is niet meer zo heel origineel. Langs de kust hier komen ze ook af en toe wel eens langs 's zomers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad gootje, dat is zo 90's :P
Je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. Het is de vraag of je partner daar ook behoefte aan heeft. Ik zou bijvoorbeeld nooit een huwelijksaanzoek doen in een openbare ruimte, ik houd het liever intiem.

Ik heb eens in een interview van Michel Buble gehoord hoe hij een aanzoek had gedaan. Ze gingen uit eten en hij liet haar steeds denken dat hij DE vraag ging stellen, vervolgens knoopte hij zijn veters nog eens vast. Toen zij vervolgens in de hotelkamer aankwamen, was de kamer gevuld met ballonnen en daar deed hij vervolgens het aanzoek.

Zelf heb ik het ook intiem gehouden, lekker samen een weekendje weg, vervolgens overal kaarsjes in de kamer en mijn toekomstige verloofde, met haar ogen bedekt, de kamer ingeleid, dan op 1 knie de vraag stellen. Gelukkig voor mij was het antwoord "ja".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier een originele manier om je partner ten huwelijk te vragen met een beetje hulp van de feestwinkel. Want door je te verkleden met een origineel kostuum maak je zeker een onvergetelijke indruk op je partner.Spreek met je partner af dat jullie naar het park gaan. Huur voorafgaand aan jullie uitstapje naar het park een ‘Prinsenpak’ bij de feestwinkel en huur een wit paard bij een manege. Als je zelf geen paard kunt rijden vraag dan bij de manege een begeleider om met je mee te gaan. …
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen wil tegenwoordig zo origineel mogelijk. Een etentje en dan met het personeel afspreken dat ze op een bepaald moment een ring het glas champagne doen, een banner achter een vliegtuig, een romantische plek, etc.
Volgens mij is daarom het meest origineel als je op een totaal onverwacht moment (bv als zij of jij met het eten bezig is, of net onder de douche uitkomt, of als jullie tv zitten te kijken) je gewoon op je knieën zakt en een 'standaard' aanzoek doet. Eventueel opgefleurd met wat persoonlijke woorden.
Juist omdat het moment totaal geen verwachting in zich heeft zal het heel origineel zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond het al heerlijk om gevraagd te worden. Iemand die voor mij op zijn knieën ging, geweldig. Ik had er verder niets omheen willen hebben, wat zou afleiden van het gebaar.
Bijvoorbeeld op oudjaarsdag of een mooie plek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs iets maken, bv een liefdeslied, waarin het aanzoek zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals je zelf gevraagd zou willen worden en de vraag stellen zoals je het wilt stellen. Origineler en eigener kan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest origineel lijkt het mij om er iets persoonlijks van te maken. Hierbij kun je denken om hem/haar te vragen op de plek waar jullie elkaar hebben leren kennen of het eerste afspraakje hebben gehad. Als dit een saaie plek is, kun je ook denken aan de plek waar jullie ooit een heel romantisch moment hebben beleeft.

Misschien heeft je partner een hobby waar je iets mee kunt. Enkele voorbeeldjes; houdt hij van vliegeren, schrijf je op zijn vlieger je aanzoek, vervolgens laat hij hem op en....
Misschien houdt hij van woordzoekers; maak er zelf eentje waarin hij je aanzoek in de uitslag kan vinden.
Houdt hij van puzzelen, kun je op internet zelf een puzzel ontwerpen met daarop je aanzoek.

Als je iets bedenkt wat heel persoonlijk is, is niet alleen het aanzoek een mooie verrassing voor je partner maar ook het feit dat jij zo begaan bent met dingen die hij leuk vindt en daar speciaal iets mee gedaan hebt.
Hij zal het nooit vergeten en bij de uitoefening van zijn hobby voortaan alleen nog maar aan jou denken. ;)