Hoe kun je voorkomen dat anderen in je klas jaloers worden als je de beste bent in je klas qua sport en in bep. andere vakken?

Toegevoegd na 1 minuut:
En speciaal dus hierom: hoe voorkom je dat andere (jaloerse) leerlingen je dan proberen uit te dagen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Nagenoeg niet....maar je kan ze wel de ogen openen door min of meer openlijk jaloers op hun te worden op de sporten en of vakken die zoń ander weer beter kan....gewoon zoeken naar iets wat de ander beter doet.

Ik ga ervan uit dat er altijd iets te vinden is dat de ander wel beter doet...en jaloersheid is deels een gevolg van zichzelf minder vinden door die ander. Door die ander op die punten te complimenteren geef je hem/haar meer zelfvertrouwen en minder reden tot jaloezie.

Uitdagen zal dan ook minder worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Door ze bij jouw thuis uit te nodigen, bijv. voor het avondeten of een feestje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vragen juist aan hun om met je mee te doen..
jij kan het ook niet helpen dat je beter bent..:-))
probeer een team te maken met hun met sport, ook hun het gevoel geven dat ze goed zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaloezie is het probleem van een ander.
Blijf gewoon je best doen op school.
Al zal je het verprutsen met alles, dan zijn ze weer
jaloers op jouw stralende lach, je mooie ogen of jouw haar. Zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.
Blijf gewoon jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt niet voorkomen dat ze proberen om je uit te dagen, maar je kunt wel voorkomen dat je erop ingaat.
Dus niet pochen met je prestaties, en je niet uit laten dagen; ze stoppen vanzelf een keer.
Jaloezie is niet jouw probleem, maar dat van hen.
Jij moet gewoon blijven doen wat je leuk vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die jaloers wilt zijn, vindt altijd wel iets. Of ze vinden dat je te trots bent op je prestaties, maar als je zegt dat je er lang op gestudeerd hebt om het te kennen of kunnen, dan geloven ze het ook niet.
Niet teveel aandacht aan geven, en anderen complimentjes geven, vor hun pluspunten. maakt niet uit of het om de haarkleur gaat of om hun lef om een spreekbeurt te houden of hun kleding.
Zorg wel dat het eerlijk is, want anders val je zo door de mand
13 jaar geleden
Door je gewoon wat minder in te spannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Never the nooit.
Gebruik je talenten. Rust roest is niet voor niets een spreek woord....
De keus is feitelijk: Talenten ontwikkelen of lui worden...en dat laatste is zeer nadelig voor de rest van je leven.
(- is niet van mij)
Ik kan me nog een jonge herinneren op de middelbare, die de beste was met gym en wiskunde en zoveel andere dingen (en er dan ook nog eens goed uitzag).
Ik denk wel dat de grote meerderheid jaloers op hem zou zijn geweest toen...
Maar juist door zijn bescheiden en lieve karakter was er niemand die hem uitdaagde, want iedereen wou gewoon bevriend met hem zijn.

Misschien is het dus een goed idee om je bescheiden en lief te gedragen dan heeft ook niemand een reden om je uit te dagen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja goed maar als je jaloers bent betekend het niet meteen dat je die persoon moet gaan uitdagen. Als je gewoon geen problemen hebt met anderen en tegen iedereen normaal doet is toch niets aan de hand?
Het is toch niet zo dat als je jaloers op iemand bent je daarmee ruzie moet gaan maken?
Heb jij geen vriend die iets heeft of iets kan waar jij jaloers op bent, maar dat je het gewoon leuk voor die persoon vind en er verder niks mee doet?
als iemand erover praat vooral zelf niet doorpraten jaloers zullen ze altijd wel worden een beetje maar dan wrijf je het er tenminste niet in en ook praten over andere mooie dingen tijdens die sport als softbal sla je een homrun en iemand anders ook vooral ook dan die andere compliment geven maar niet zoals: mooie bal bijna net zo goed als ie van mij