Hoe te gedragen tot ik weg ben, waneer je partner een affaire heeft?

Ik heb over 4 weken een andere woning en zit tot die tijd met mijn vreemdgaande (ex)partner in een huis. Ik merk dat ik uit frustratie steeds hatelijk ben en strijdlustig rondloop. Ik doe hier voor mezelf geen goed aan. We staan lijnrecht tegenover elkaar en er is niks meer over van wat is geweest. Hoe kan ik het hier tot ik weg ben uit houden?

Toegevoegd na 2 dagen:
Het stikt van de slordige schrijffouten bij mijn reacties, sorry!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Spreek deze woorden tegenover hem uit. Zeg dat jij het moeilijker hebt dan je verwacht had en dat je je liever anders zou gedragen. Als het jou niet lukt om dat uit te spreken dan schrijf je de woorden nogmaals op, al dan niet met schrijffouten ;-) ;-) Je zou ook kunnen vragen of hij gedurende 4 weken bij zijn "affaire" onderdak vraagt, of zit die ander ook nog vast aan een andere affaire?!? Soms helpt het ook om jezelf af te vragen of jij zo wil herinnerd worden zoals jij je nu gedraagt. Stel je voor dat jouw huis vol verborgen camera's zit, zou jij dan zo willen gezien worden door anderen? Ik weet dat het gek klinkt, maar dit soort denkpistes brengt jouw brein altijd op positievere gedachten en daardoor activeer je alweer hormonen die jou rustiger, geduldiger en verdraagzamer stemmen. Je zal onvermijdelijk terug hervallen in jouw bekvecht-patroon doch je kan jezelf elke dag opnieuw bewust focussen op iets wat jou wél vrolijk stemt. Weet je wat ik soms doe als ik voor een moeilijke opdracht sta? Dan ga ik in gedachten al naar het punt waarop het voorbij is en dan bedenk ik allerlei zaken waarvan ik vrolijk wordt. Het zijn in het begin tijdelijke oplossingen doch ze kosten je niets en ze komen op eender welk kritiek moment van je leven toch weer van pas. Maak een gewoonte van dit soort constructieve gedachte-processen en je kan je geluk weldra niet meer op ;-) Nadien zal je altijd zeggen dat het allemaal nog meegevallen is. Het lijkt vaak onoverkomelijk maar dat is het niet. Zo gaat dat altijd met sitauties waar we geen blijf mee weten, de tijd lijkt stil te staan en we vergeten dat vele anderen zelfs geen dak boven hun hoofd hebben. Behandel anderen zoals je zelf wenst behandelt te worden en jouw omgeving verandert met je mee. Zo leren we het ook aan onze kinderen en zo kunnen we het dus ook onszelf leren, toch? Kom op moedige dame, je Kan het en je zal het beter doen dan jij je nu kan voorstellen, zeker weten!!! Liefs, Succes en Big Smile van me

Moeilijk, ooit zat ik in dezelfde situatie alhoewel mijn toenmalige partner niet vreemd gegaan was. Probeer je te richten op je toekomst, kijk en denk vooruit, blijf niet stilstaan bij wat is gebeurd want dat kan je niet meer veranderen. Focus op jezelf en niet meer op je ex want dat is écht een gepasseerd station. Blijf zoveel mogelijk uit elkaars buurt, probeer zoveel mogelijk weg te gaan. Jij moet straks een nieuw leven opbouwen en dat begint nu al, laat hem los en probeer al die negatieve energie om te buigen in iets positiefs! Succes!

Blijkbaar geef je nog heel veel om hem... Want anders had het je geen moer uitgemaakt dat jullie nog in 1 huis wonen. Tuurlijk is het ongemakkelijk. Je voelt je alsof je je niet vrij kan bewegen. Probeer je echt te focussen op jezelf! Vier dat je weer alleen bent, zonder belemmeringen. Zorg ook alleen voor jezelf. Ruim je eigen kamer op. Was alleen je eigen kleren. Doe alleen je eigen afwas. Het is maar 4 weken. Focus je op jezelf en je nieuwe leven... Misschien een nieuwe hobby? Geef hem niet meer aandacht dan het minimum. Jij bent het belangrijkste, jij verdient respect van een partner, jij gaat je niet meer bezighouden met negatieve issues. De wereld draait om jou!!! Succes

Je frustratie is menselijk. Zoek gezelschap van vrienden en familie. Iemand die je gevoelens begrijpt. Lucht op je hart bij hun. Ga uit, wandelen, dansen. Als dat geen optie is, ga alleen in kamer zitten. Lees een boek, bij voorkeur eentje met onderwerp waarin je zelf in zit. Zoek afleidind en vermijd contakt met je ex. Voordat je het weet, zijn vier weken voorbij en je bent vrij. En de rest, te tijd alleen geneest. Sterkte en succes

Bronnen:
.

een vervelende situatie, uiteraard. die affaire zal ook wel niet uit de lucht gevallen zijn, waarschijnlijk was er voordien ook al iets aan de hand. gaat het om een affaire of heeft hij gewoon een nieuwe relatie? Affaire geeft de indruk "hij is mijn man en gaat vreemd". Een nieuwe relatie is echt iets anders. Dan gaat het er misschien om dat hij verliefd geworden is om iemand anders en daarvoor zijn relatie met jou verbreekt. Verliefd worden op iemand anders kan je overvallen, het punt is dat dit geen ruk uitmaakt als je relatie stevig in het zadel zit. Dan kan je er als twee volwassenen mee omgaan en de verliefdheid een plaats geven. Bedenk : verliefdheid zit onder de gordel, liefde zit in het hart. Hoe je ermee moet omgaan hangt helemaal van je intenties af. Wil je echt van hem weg of hoop je stil van binnen dat de relatie nog valt te redden? Dat zijn twee verschillende verhalen die elk een andere aanpak vergen. Alles hangt ook af hoe hij tov jou doet. Toont hij nog enig respect of beschouwt hij je als een soort blok aan het been waardoor hij niet verder kan met zijn nieuwe leven? En waarom wil je blijven? Enkel omdat je pas binnen vier weken een andere woning hebt? Of ook diep van binnen omdat je hem nog eens goed wil laten blijken hoe een eikel hij wel is? Of omdat je nog om hem geeft? Ik zou zeggen : kijk in de eerste plaats naar jezelf en pak de dingen ook zakelijk aan. Staat er al op papier wat jij meeneemt en wat van hem is? Indien niet : dringend doen en beiden ondertekenen en datum erop. Eenmaal dat geregeld is, zou ik helemaal voor mezelf gaan in jouw plaats. Bv : ga tijdelijke elders logeren. Bij vrienden of desnoods in een bungalow op een camping, het maakt niet uit. Je haat en frustratie is te begrijpen, maar het helpt geen moer om dat tov hem te uiten. Ooit is het me ook gebeurd, diezelfde situatie. Ik had toen ook een huis gezocht, dat ik wilde huren en waar ik niet in kon. Ik heb toen met mijn man een afspraak gemaakt, nl. dat ik zo weinig mogelijk last wilde hebben van zijn nieuwe liefde. Dat betekent : er werd niet in het gemeenschappelijk huis geslapen met haar, er werd nog samen ontbeten met mij op zondag, geen weekends met haar weg enz. Ik heb me toen aan mijn beste zijde laten zien, die dingen waarop hij "viel" bij mij. Vlak voor mn verhuis ben ik nog een week op reis gegaan. Toen ik terug kwam lag er een brief op tafel : hij had de relatie verbroken met haar. Jammer genoeg is het vijf jaar nadien toch gestopt, maar soit.

Je (ex)partner totaal negeren en doen alsof het lucht is. Je bent straks toch weg, dus in principe heb je niets meer met elkaar te maken. Vraag aan vrienden/vriendinnen/familie of ze 1 maand iets meer tijd voor je vrij te maken dan normaal en ga "leuke" dingen met ze doen. Probeer je niet druk te maken, want het leed is toch al geleden.

Je eventuele schrijffouten vallen in het niet van wat jij momenteel door moet maken..en..al doorhebt moeten maken. Dus trek je daar maar niets van aan. Als ik jou was, probeerde ik ergens tijdelijk bij een familielid of bij een vriendin in te trekken...want deze situatie is een constante pijniging. Als het echt niet mogelijk zou zijn ergens tijdelijk in te trekken. Neem dan een deel van het huis voor jou alleen in gebruik en zorg dat je je daar op je gemak kunt voelen. Je woont dan als het ware in je eigen huis in. Je ziet die twee niet constant..en dus kom je wat tot rust. Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord. ik wens je alle goeds toe en..dat je daar heel snel weg kunt. Groet, Ton

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100