Hoe kan ik mijn man overtuigen dat ik niet naar zijn vrienden toe wil?

Mijn man heeft gewoon een paar saaie vrienden waar ik geen tijd aan wil spenderen. Hoe overtuig ik hem ervan dat ik mijn slechts 17 vrije weekenden per jaar niet aan hen wil besteden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zit je wel hoog he... Dit is volgens mij al de derde keer vandaag dat ik deze vraag zie langskomen.
jc54
13 jaar geleden
@C4th; dan heb jij ook nogal wat uurtjes hier doorgebracht. Ik dacht dat ik hier vandaag veel zat, maar deze heb ik toch nog gemist..........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@jc54: ben de GV Desktop Applicatie aan het uitproberen, dan krijg je een pop-upje bij elke vraag die online komt... vandaar dat het me opgevallen is dat ik al 3x 17 vrije weekenden en saaie vrienden ben tegengekomen.
Rieneke1
13 jaar geleden
jammer dat hij steeds verwijderd wordt, ik vind het wel een goede vraag, +
ik liep hier in m'n relatie ook steeds tegenaan, heel vervelend als de een bij wijze van spreken niet wil schijten zonder dat de ander erbij is :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ja,..het zit me inderdaad heel hoog. Ik stelde de vraag elke keer verkeerd, waardoor die niet werd goed gekeurd. Dus vandaar dat ie 3 keer langs is gekomen.
Mijn man vind dat ik naar zijn vrienden moet gaan ook al heb ik daar geen zin in. Ik ben het daar niet mee eens, maar weet niet precies hoe hiermee om te gaan.
Hij is erg overtuigt van zijn gelijk.
Annswers
13 jaar geleden
17 vrije weekenden, hoe doe je dat?

Het beste antwoord

Wat is er gebeurd met de waarheid?
Zeg gewoon dat je geen zin hebt om de avond door te maken met ZIJN vrienden.
Je houd van je man je hebt (waarschijnlijk) nooit gezegd dat je van zn vrienden houd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Door tegen hem te zeggen dat jouw vrienden en zijn vrienden niet compleet overeen komen. Dat je dus graag voor een bijzondere gelegenheid een keer mee gaat, maar liever thuis op de banmk zit met een boek. moet je man kunnen begrijpen, zeker als jez egt: Elke keer als ik schoenen ga kopen met mijn vriendinnen mag jij tochook voetballen kijken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat hem deze vraag lezen, en zeg hem dat die van jou afkomstig is. Dat moet voldoende zijn, anders heeft hij een bord voor zijn kop. Dit antwoord mag hij ook lezen ter verduidelijking.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij veel geld heeft, zal het een eikenhouten bord zijn.
Anders een spaanplaat.
Maar hoe dan ook heeft hij een bord voor zijn kop.
+ overigens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vind het wel een grappig antwoord,... op mijn vraag;
Hoe kan ik mijn man overtuigen dat ik niet naar zijn vrienden toe wil?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry heb per ongeluk op de verkeerde gereageerd. Deze reactie moet bij 'scheiding aanvragen' komen
Zeg het hem gewoon eerlijk. Dat werkt het beste. Bij een goede relatie kan dat ook gewoon.

Denk trouwens dat je man het niet eens zo erg gaat vinden. Gezellig met je vrienden, als mannen onder elkaar, is ook helemaal niet verkeerd.
13 jaar geleden
Laat hem dan maar alleen gaan. Ga jij lekker naar vriendinnen of blijf je lekker thuis.

Vroeger had me man ook van die vrienden waar ik niks mee had. Hij ging altijd alleen heen en nu is het contact helemaal verwaterd en verdwenen. Dus wie weet!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat jou man deze vrienden wel leuk vindt om naar toe te gaan en graag met ze praat.

Het is heel normaal dat je als partner niet iedereen leuk vindt die je partner ook geweldig vindt.

Ik denk dat het iets is waar jullie heel goed over moeten kunnen praten. Het is namelijk veelal erg goed voor een relatie om "verschillende" vrienden te hebben en niet alle vriendelijk gelijk. Jullie hebben hiermee een beetje jullie eigen ding en derhalve ook weer gespreksstof wat je elkaar kunt delen.

Als je het ook zo aangeeft als hierboven, dan is de kans groot dat hij je begrijpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door eerlijk tegen hem te zijn en hem te zeggen dat zijn vrienden niet jou vrienden zijn.
mijn man heeft ook vrienden waar ik nog nooit ben geweest, en hij bezoekt hen ook, en soms zie ik hen buiten, en ik word wel eens gevraagd om een keer mee te komen , maar ik bedank voor de eer, hij heeft zijn vrienden ik de mijne en we hebben ook gezamenlijke vrienden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door tegen hem te zeggen dat jij niet zo veel gemeenschappelijk hebt met die vrienden en dat je het vervelend voor hem vindt als jij je niet op je gemak voelt bij hen.

En door af en toe wel een keertje mee te gaan, b.v. als een van die saaie vrienden een feestje organiseert. Wie weet nodigt hij wel hele leuke mensen uit.

Omgekeerd kan hij dan ook een keertje mee naar jouw vriendinnen, want een beetje met elkaar pronken kan nooit kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft toch niet alle 17 vrije weekenden aan die vrienden te spenderen?
Een beetje, af en toe een avond is toch ook genoeg?

Mijn man heeft ook vrienden en vriendinnen, waar ik niet
veel mee heb. Maar als ze langs komen, drink ik een kopje thee mee of een glas wijn en verdwijn dan weer naar mijn hobby. Kunnen zij gezellig bijpraten.
En ik ga niet altijd mee als hij er naar toe wil,
maar vaak ook wel. Kwestie van compromissen.

Het hangt er van af hoe belangrijk jij de relatie met
jouw man vind. { jawel, ook in bed :-) XD }
Je hebt zo'n man nu eenmaal met alles er op en
en eraan en je leeft niet alleen voor jezelf,
maar ook 9 o.a. ) voor je relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zeggen. Je weet het hier bij GV toch ook goed te verwoorden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat je moet proberen hem te overtuigen want dat gaat je niet lukken. Het zijn namelijk ZIJN vrienden en die vindt hij prima. Het gaat er om dat jij graag je tijd met hem of met je vriendinnen doorbrengt of alleen.
Zijn vrienden heeft hij iets mee en jij minder.
Maakt niet zo veel uit of hij het snapt of niet, het is JOUW gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met zoveel weekenden dat je moet werken, kan ik me voorstellen dat je je vrije tijd liever aan jezelf en aan je partner besteed. kan hij niet naar zijn vrienden gaan als jij werkt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat je hem moet overtuigen. Je hebt het recht om ook aan jezelf toe te komen en niet jouw vrije tijd spenderen aan mensen die je niets zeggen. Zijn vrienden is zijn keus geweest, niet dat van jou. Je hoef als partners ook niet alles samen te doen. Hij moet jou in jouw waarde laten en dat gewoon respecteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 17 vrije weekeinden per jaar hebt, is het dan zo veel gevraagd om hem 1 zater- of zondag een plezier te doen en een keer mee te gaan ? Hij zal toch niet van je verlangen dat je hem iedere keer vergezelt ? Bedenk ook even hoeveel keer hij misschien met tegenzin met jou meeging als je wilde winkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb maar 17 vrije weekenden zullen we eens voor de verandering voor "ons" besteden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NIet meegaan in een relatie is het belangrijk om 2 levens te hebben het leven samen en je vrije tijds leven zonder je partner.

Als je man in zijn vrije tijd gewoon met zijn maten op café of bij hun thuis gaat dan is het opgelost.