Waarom is liede kwetsbaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
liede?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yepp liefde,

Het beste antwoord

Liefde zul je bedoelen, Liefde is kwetsbaar... Ik laat die ander mijn zwakste plekken zien en die ander kan me het meest kwetsen door mij juist daar pijn te doen... En het moet vooral wederzijds zijn in een goede relatie...

Liefde is per definitie kwetsbaar, is er geen kwetsbaarheid in het spel, weet dat het geen liefde kan zijn, maar iets anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Dat is het nadeel van veel mooie dingen en zaken. Ze zijn fragiel, breekbaar en daardoor o zo kwetsbaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
denk omdat het iets is waar je niet echt controle over hebt het overkomt je en de mensen van wie je het meest houd is zo waardevol maar tegelijk ook kwetsbaar in de zin van diegenen kunnen je ook het meeste pijn doen je moet er om het zeggen. Ik weet trouwens niet of je het precies zo bedoelde, maar goed. Het geeft ook een mengeling van vele gevoelens b.v. trouw, houvast, hoop, tja liefde hoop dat je me beetje snapt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Alles van waarde is weerloos" zei Lucebert al en liefde valt onder de dingen die voor ons het meest waardevol zijn. Hoe dieper en intenser een relatie is hoe meer afstemming deze ook wederzijds nodig heeft om te kunnen voortbestaan, een gebrekkige communicatie kan dan al gauw fataal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat liefde altijd van twee kanten moet komen.
Wie liefde geeft wil ook graag liefde terug ontvangen.
Als het altijd van een kant komt,dan zal het een keer verwateren,of afnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft geen lucebert te heten, om te weten dat alles tijdelijk is, alle dingen in het heelal, maar vooral ons mensenwerk op aarde. De oorzaken zijn verschillend. Mensenwerk als liefde gaan kapot door ons egoisme, en door onze starheid.
Ik heb altijd gedacht, of het waar is weet ik niet, dat als je het niet met persoon A levenslang kunt volhouden, dat je het dan met niemand levenslang zult volhouden, tenminste als je ook persoon A met zorg gekozen hebt. Waarom het niet war zou hoeven te zijn, is dat je ervan geleerd hebt. Vergeet niet 'waar twee vechten hebben twee schuld'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het iets heel intiems is en als er dan vanaf een kant raar / stom / onaardig of iets waar daar op lijkt word gedaan dan is het als snel dat het niets meer wilt delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er sprake is van Liefde, is het hart open.
Geen wapens, geen bescherming maar helemaal open.

Dan is het hart kwetsbaar, jij bent kwetsbaar.

Als het hart gesloten is kun je geen liefde ervaren.
Het is het hart dat kwetsbaar is, niet de liefde. Je kunt na veel emotionele klappen nog steeds liefde voelen voor een persoon, terwijl je hart gebroken is, is de liefde dat dan nog niet.

Wees ervan bewust dat je een open hart nodig hebt om te kunnen ademen (psychologisch). Sluit het dus niet uit angst voor emotionele klappen, de liefde en de vrijheid van een open hart zijn absoluut meer waard.

Wees als een bloem soms dicht ter bescherming, of om te rusten, verder lekker open (Richt je op de zon). Probeer het en ga weer genieten, open je hart en je geneest sneller.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde is kwetsbaar omdat je vertrouwd en je hecht.
De ene wil zich binden aan de ander en andersom.
Het vertrouwen kan beschadigd worden en als de ene partner zich niet meer kan hechten aan de ander of niet meer verbonden voelt met de ander kan je enorm geraakt worden. Liefdes verdriet is zeer pijnlijk dat geldt ook als er plotseling een partner weg valt door een overlijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat wij liefde verwarren met drang naar zelfbevestiging. Echte oprechte liefde is niet kwetsbaar.. die IS.. rotsvast. die verwacht niet, oordeelt niet, kent geen voorwaarden.Wij zien liefde als een soort ruilhandel. Ik hou van je omdat.. en ik blijf van je houden zolang jij... wij verbinden voorwaarden aan liefde. We willen vasthouden aan wat ons een goed gevoel geeft. We maken van liefde een statisch begrip. En we maken ons daarmee afhankelijk van de ander. Liefde hangt samen met angst. De angst het te kunnen verliezen.. Angst maakt onzeker. Dat maakt liefde kwetsbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde is als een gazen bouwwerk, bestand tegen weer en wind, maar tegelijk zo breekbaar.
Ook al denk je dat hij sterk is, zit er toch zo maar een barst in.
En iedere barst kan het einde van de liefde betekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad ed,ik zeg ook altijd..er komt een barst in en je kunt het lijmen,maar je blijft het altijd zien...
Liede (grapje) is niet kwetsbaar.

JIJ voelt je kwetsbaar, wanneer je jezelf wilt overgeven en verbinden met de ander.

Angst voor het verlies van iets dat je hebt: is de oorzaak

Het mooie is, wanneer je je kwetsbaarheid (mocht het werkelijk bestaan) aanvaard, je ineens niet meer kwetsbaar zal zijn.

Want kwetsbaarheid is de realisatie dat je alleen iets kunt verliezen, als je het kunt hebben.

Maar als je niet wilt verliezen, zul je nooit iets hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de liefde begint dan denk je dat liefde onoverwinnelijk is en ijzersterk . maar als je na een tijdje ziet dat liefde toch niet zo onoverwinnelijk en ijzersterk is dan wordt de liefde kwetsbaar .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
liefde wordt vaak verward met bezitten je bezit elkaar nooit, en ook kan je van meerdere personen houden en dan komt er weer jaloezie bij kijken, of soms kan het wel

het is in veel samenlevingen nou eenmaal één op één in relaties en liefde voor anderen lijdt tot relatiebreuk

Toegevoegd na 1 minuut:
dus het is niet de liefde zelf die kwetsbaar is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het iets hel bijzonders is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je iets te verliezen hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nogal een statement. Liefde bevind zich op heel veel niveaus > broederliefde, hobbyliefde, zelfliefde, voedselliefde, verliefdliefde, etc.

Hier volgt een wetenschappelijk verhaal over hoe mensen überhaupt verliefd worden. Deze kennis kan het romantische beeld van verliefdheid verstoren. Als je een echte romanticus bent is het misschien gewenst om niet verder te lezen.

---------------------------------------------------------------------------
Verliefdheid ontstaat door feromonen en dopamine. http://nl.wikipedia.org/wiki/Feromoon
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dopamine

Deze twee stoffen zorgen ervoor dat we een ander individu kunnen aanvoelen, aflezen, keuren en herkennen, of raken 'verslaafd' aan diegene en voelen een beloning als we diegene zien. Dit chemische proces is bijna niet te beheersen. Omdat we er geen/nauwelijks keus in kunnen maken word het vaak als kwetsbaar ervaren.

Onder kwetsbaar versta ik: moeilijk te vatten, pijnlijk als het niet word beantwoord en (bijna) niet te beïnvloeden.