altijd eerlijk zeggen wat je denkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door erover te praten met je partner.
vertel dat je jaloers bent bij bepaalde situaties mischien is er dan iets aan te doen . vertel elkaar wat je wel en niet goed vind.
14 jaar geleden
Vriendschap is niet exclusief: er zou ruimte moeten zijn voor meerdere vrienden in ons leven.
Vrienden onderling kunnen wel jaloers zijn op de aandacht die de een meer of minder krijgt.

Is dat wat je bedoelt?

Jaloezie heeft vaak te maken met onzekerheid.

Als het echt om vriendschap gaat, zou ik er zeker
over praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met die vriend/vriendin een eerlijk en open gesprek hebben, zeggen dat er jaloezie is.

Wanneer je zelf daar last van hebt is het vaak een onzekerheid in de vriendschap, bang om het kwijt te raken. Heeft de ander het? Dan heeft diegene last van onzekerheid.

Dit kan door veel dingen zijn ontstaan, o.a. door bedrogen te zijn geweest. Wanneer het vertrouwen ooit is beschaamd.

Wat kun je er tegen doen? Er voor zorgen dat diegene die lijdt aan jaloezie, leert vertrouwen op zich zelf en de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je doet er niets tegen...

Jaloezie is een combinatie-emotie...

Minderwaardigheid en afgunst spelen samen mee bij jaloezie...

Relaties of vriendschappen waarin een partij jaloers is duren langer dan daar waar geen jaloezie heerst...

Blijft de partner of vriend jaloers, dan zal het tot beëindiging van de relatie of vriendschap leiden, onherroepelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Relaties of vriendschappen waarin een partij jaloers is duren langer dan daar waar geen jaloezie heerst Daar begrijp ik niets van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is toch zo... Zoek maar op, het is echt zo...
http://www.lydiavanderweide.nl/vriendin/artikel.php?pArt=014
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bespreekbaar maken van de jaloezie zonder verwijten te maken. Luister naar de ander(en) en laat elkaar uitspreken. Zo'n gesprek kun je het beste voeren op een plek waar jullie allemaal neutraal staan, zoals het park of bos. Maar niet thuis of in een restaurant.
Wees niet bang om eerlijk te zijn en ga respectvol met elkaar om. Sta open voor de frustratie, angst of andere emoties die bij jaloezie spelen en neem deze emotie serieus. Samen in gesprek gaan kan het vertrouwen doen groeien én de jaloezie kan verminderen of verdwijnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij is jaloezie inderdaad een soort van angst - om te verliezen. Als er vertrouwen groeit dat dat heus niet zal gebeuren dan neemt de jaloezie af.