Hoe kun j als vrouw vriendschap met een man opbouwen?

Ik heb dit in het verleden een aantal keer geprobeerd maar het eindigde elke keer in dat hij verliefd op mij werdt. Ik heb gewoon een relatie en ik geef dit altijd aan. Wat s de truc?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Ik begrijp je probleem volkomen..jij wilt enkel vriendschap en niets meer.

Wat jij echter van mannelijke personen vraagt, is om hun gevoelens volledig uit te schakelen. En dat valt bepaald niet altijd mee..

Wanneer jij met zo'n persoon tamelijk intiem omgaat, kan er gemakkelijk een vonkje op/van de man overspringen en gaat hij jou 'anders' bekijken dan alleen maar één of andere vriendin.

Wat je kunt doen om te voorkomen dat een vonk overspringt is..zorgen voor duidelijkheid èn voor afstand.

Geef aan dat..zodra hij intiem lijkt te gaan worden dat jij een punt achter jullie vriendschap zet..en doe dat dan ook.

Je zegt ook dat je al een relatie hebt..gebruik die relatie dan ook door altijd samen met je vriend een aantal vrienden te hebben.

Als jullie altijd samen vrienden hebben..en altijd samen zijn..biedt dàt de grootste bescherming tegen 'indringers'

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
simpel en waar +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor het delen van mijn mening..het toegezegde plusje ben je kennelijk vergeten te geven, haha. Heb ik ook weleens. Groet, Ton

Andere antwoorden (14)

Hetzelfde behandelen als je een vriendin zou behandelen, tips vragen over je andere liefdesleven en hem vertellen dat je niet verder wil dan vriendschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijkheid, niet flirten, op tijd signaleren en over praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over alles praten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niets zo duidelijk dan aan te geven wat jij van de relatie wilt en wat jouw grens is. Ik heb veel gehad aan het boek "Geweldloze communicatie"van Marshall Rosenberg. Het boek wordt komend weekend gepresenteerd als nederlandse heruitgave. Het boek leert je om op een respectvolle manier voor jezelf en voor de andere persoon aan te geven wat jouw behoefte is in de relatie. Transparatie en eerlijkheid duurt het langst en op het moment dat je het gevoel krijgt dat iemand over jouw grens gaat, dan kun je hem respectvol herinneren aan de afspraak en de vriendschap voortzetten als de vriend dan niet afhaakt. In dat laatste geval is die vriend dan niet transparant geweest. Hij doet zichzelf dan geweld aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een homo is het niet zo moeilijk

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar met een heteroman kan het lastig zijn. Die hebben nog wel eens last van jachtinstinct en misschien ben je voor "dit soort mensen" een uitdaging. Geef aan dat als hij verliefd wordt en dat laat merken dat het dan het einde is van de vriendschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De truc is om niet te close te worden met een man waarmee je alleen vriendschap wilt. Je kan heus af en toe afspreken maar doe dit gewoon niet te vaak dan want dan geef je een verkeerd signaal af. En ook voor je partner is het niet leuk wanneer je vaak met een andere man afspreekt. Je kan best eens uit eten gaan met een man maar ga hem niet te veel aanstaren en om al zijn grapjes lachen bijv. Dan geef je hem waarschijnlijk het gevoel dat je hem heel leuk vindt. Mannen pakken dit soort signalen nu eenmaal anders op. Succes!
(enne: er is niets mis met een vriendin hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek vriendschap met een man die ook al een relatie heeft, zo weet je dat het puur op de vriendschap gaat en niet de hoop dat het stiekem meer wordt (vanuit de man).

Toegevoegd na 1 dag:
Met stiekem meer worden; doel ik niet op de seks, maar op een relatie!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weerhoud die man toch niet om verliefd op een ander te worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een aantrekkelijke vrouw zie denk ik niet aan seks hoor ? je hebt soms wel eens vlinders maar dat is heel anders dan je aan seks denkt. Hoe zie jij dan een aantrekkelijke vrouw ? altijd seks ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik denk zowiezo niet aan seks bij een vrouw!! Maar als je wilt 'voorkomen' dat iemand verliefd op je wordt, zou je voor deze constructie kunnen kiezen. Kijk voorkomen kun je niks, maar wel de kans verkleinen!
Kristal
13 jaar geleden
Voor mij klinkt het toch een beetje naief Mymelodie ;-)
Het zal niet de eerste keer zijn dat er evengoed 1 of 2 relaties aan onderdoor gaan met jouw constructie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je kan natuurlijk nooit voorkomen dat iemand verliefd op je wordt, dat zijn nou eenmaal de gevoelens van de ander en daar heb je het dan maar mee te doen. Met mijn constructie zal enkel de kans dat het gebeurt misschien iets kleiner zijn. Verder bestaat er zowiezo denk ik geen echte oplossing voor dit "probleem".
hehe.. nee, kan niet.
Als jij een aantrekkelijke vrouw bent, en dan neem ik wel aan, anders zouden ze niet iedere keer verliefd op je worden, dan is er geen normale vriendschappelijke relatie mogelijk. ook al veinzen sommige mannen het, in hun gedachten zullen ze toch altijd seks met je willen en fantasieen over je hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat hier een kern van waarheid in zit XD +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een aantrekkelijke vrouw zie dan denk ik niet aan seks hoor. Ik zou wel eens vlinders kunnen krijgen maar dat heeft niets te maken met seks :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Ritchie:
je bedoeld.. je denkt niet METEEN aan seks, neem ik aan? ;-) En DAT is zeer prijzenswaardig!!!
Maar als je zegt dat je echt nooit aan seks denkt bij die dame, dan ben je gewoon een leugenaar ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is jou mening en denken niet van ik
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn vriend wil geen sex. nog maar weet niet of we echte vrienden worden?
Dit kan toch, ook al zouden ze iets voor je voelen dit kan werkelijk ook naar vriendschap omgedraaid worden. Een man kan prikkels voelen door een vrouw dus aantrekkingskracht het is uiteraard aan de man zelf hoe hij daar op wil/kan reageren. Ik zelf ben ooit eens verliefd geweest op iemand en omgekeerd ook maar we zijn voor het leven verder gegaan als vrienden het is gewoon de knop omdraaien maar dit moet je kunnen uiteraard. Je hebt uiteraard mannen die hun gevoelens niet kunnen aan de kant zetten en zo is de vriendschap uiteraard stuk. Maar als je de knop kan omdraaien naar vriendschap is dit perfect mogelijk dat je echt wel een goede vriend voor het leven kan hebben. Maar die knop omdraaien kan niet iedereen denk ik. Troost je er zijn er die het wel kunnen dus de kans zit er wel in dat je een goede vriendschap kan vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is geen truc voor, blijf duidelijk als je een goeie band hebt met iemand, praat veel met diegene. Zeg ook tegen diegene wat voor band jullie hebben dat is erg belangrijk, maak duidelijk dat een relatie niet kan als diegene toch verlieft op je word;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is dat het een uitzondering is als het kan. Ik heb het in mijn leven ook heel vaak geprobeerd en het bleek nooit te gaan omdat ze uiteindelijk allemaal verliefd werden of minstens sex wilden. Hoe jammer ik het ook vind, ik probeer nu niet eens meer bevriend te raken met mannen die ik eigenlijk interessante mensen vind en de moeite van vriendschap waard. Ik beperk me nu tot vriendinnen worden met vrouwen. Jammer maar so be it.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geloof me er zijn volgens mij meer uitzonderingen dan je denkt. Is uiteraard te zien in welk milieu de vriendschappen vind. Iemand kan gevoelens krijgen voor je maar een deftige man zou deze verbergen zodat ze toch ooit overgaan. Het gevoel gaat dan toch automatisch overslaan op vriendschap na een tijd. Is uiteraard te zien hoe de mannen denken weet wel dat de meeste anders zijn maar denk toch 20% die er anders zouden over denken en gerust vriendschappen kunnen sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop het maar heb té vaak uiteindelijk onaangename confrontaties gehad dus ik probeer het niet meer. Aan mijn lijf geen polonaise.
Och ja, dit is heel herkenbaar.

Mij lukt het ook nog steeds niet, ze willen alleen maar meer van je. Ik heb mezelf er 1x aan toegegeven en toen waren we geen vrienden meer.

NOOIT DOEN DUS.

Vertel hem dat je gewoon vrienden wilt blijven en hem als een broer ziet ofzo..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door gezellige dingen met elkaar te doen, te wandelen, fietsen, koken, dagjes uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je vriend betrekken in de vriendschap,of iemand zoeken die ook in een gelukkige relatie zit..