Mijn ex beticht mij van onderhuur en maakt mij zwart bij huisbaas en bewindvoerder. Kan ik aangifte doen van laster?

Mijn ex beticht mij van onderhuur en maakt mij zwart bij huisbaas en bewindvoerder. Kan ik aangifte doen van laster?
Ze is boos omdat ik de omgangsregeling weer terugheb met ons kind die ik 11 maanden niet mocht zien van haar. Nu neemt ze wraak.

Weet jij het antwoord?

/2500

Aangifte doen is wel gelijk een hele grote stap en zal voor meer onrust tussen jou en je ex veroorzaken.. Het lijkt mij verstandiger om eerst contact op te nemen met je huisbaas en bewindvoerder en uit te leggen wat er speelt tussen jou en je ex. Mogelijk nemen ze haar beschuldigingen verder met een korreltje zout. Daarnaast moet er wel sprake van bewijs zijn, voor de huisbaar en bewindvoerder iets zullen doen. Maar uitleg maar wel veel meer duidelijk. Maar in principe kan je wel aangifte doen van laster als zij onwaarheden vertelt om jouw reputatie te schaden (lijkt het wel op). Maar het kan lasting te bewijzen zijn. Mocht zij de huisbaas en bewindvoerder schriftelijk (of per e-mail of zo) benaderen dan kan je dit eventueel ook aantonen. Maar nogmaals denk hier heel goed over na aangezien het jullie relatie hierdoor nog verder zal verslechteren.

Bronnen:
http://www.wetrecht.nl/laster/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100