Hoe benader je iemand om een vriendschap te sluiten?

Ik ben sinds 2 jaar verhuist en zit sinds 2 jaar op een andere school. Ik ben iemand die makkelijk sociale contacten maakt en heb dus al veel mensen leren kennen, echter zit er niemand tussen waarmee ik een echte klik heb waarmee ik buiten school tijd mee zou willen doorbrengen. Hierdoor voel ik me erg eenzaam. Ik heb echt behoefte aan een 'soulmate'. Er is wel een meisje op mijn school die is ook vrij sociaal en sympathiek. Als ik naar haar kijk denk ik echt dat zou een goede vriendin van mij kunnen zijn, alleen zou ik mijn god niet weten hoe ik zo een vriendschap moet sluiten. Ik wil ook niet te wanhopig overkomen, maar ik merk dat ik gewoon behoefte heb aan een persoon waarmee ik plezier kan maken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ga na schooltijd gewoon is een keertje bij iemand langs om te spelen. misschien word je binnen de kortste keren vrienden met hem!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"om te spelen" het klinkt niet alsof zij op de basisschool zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maake=t niet uit. ga gewoon een keer uit ofzo.
en ik ga ook nog wel eens 'spelen'. ik zit op het voortgezet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
inspirerende vraag +

Antwoorden (5)

ga na schooltijd gewoon is een keertje bij iemand langs om te spelen. misschien word je binnen de kortste keren vrienden met hem!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Loop eens naar haar toe, en stel een open vraag, dus een vraag waar zij echt antwoord op moet geven en niet met alleen ja of nee kan antwoorden. Zo begin je een gesprek.
Kijk haar aan en lach regelmatig, daarmee laat je zien dat je haar aardig of leuk vindt.
Wees eerlijk en open, maar praat niet teveel over jezelf. Roddel nooit over anderen.
Vraag haar eens ergens mee naar toe te gaan, maar dring jezelf niet op, vriendschap moet groeien.
Meer tips in de link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Prima antwoord! + 1 voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1
Ga er op uit. Zoek plaatsen op waar mensen komen waar jij graag vrienden mee wilt worden. Zie je iemand die je leuk lijkt? Neem zelf het initiatief en wacht niet tot er een wonder gebeurt. Maak een praatje over iets dat er gebeurt of te zien is. Probeer over concrete dingen om je heen te praten, en ga dan verder en probeer of je gezamenlijke interesses hebt, bijvoorbeeld gamen, naar de film gaan, etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Prima antwoord! + 1 voor je antwoord!
Kijk of je haar op bijv. facebook vindt en probeer daar contact te maken ("zit jij niet bij mij op school?")
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blijf gewoon jezelf en pak dit stap voor stap aan.
Observeer haar en tracht op te merken welke eigenschap in haar jou het meest aantrekt en ga in gedachten een gesprek met haar aan.
Let ook op hoe zij omgaat met anderen.
Is ze spontaan?
Is ze zelf ook wat timide?
Hoe reageert zij op de tegemoetkoming van anderen?
enz.

Zeg in gedachten een eenvoudige tekst op waarin jij aangeeft dat je haar beter wil leren kennen, een tekst die naar jouw gevoel bij jou past.
Let op hetgeen je daarbij voelt.
De eerste dag zal je nog heel veel spanning voelen in zowat heel jouw lichaam.
De tweede dag zal die spanning uit je ledematen verdwijnen.
De derde dag zal je nog enkel wat spanning in je buik voelen.
De vierde dag vraag jij je af waarover jij je zorgen hebt gemaakt ;-)

Het kan ook zijn dat jij hier meerdere dagen voor nodig hebt om de overdosis aan verlammende spanning weg te werken maar ook dat is ok.
Neem hier gewoon de tijd voor en beleef vooral veel plezier aan het in gedachten plannen van scenario's.
Dat is sowieso bevorderlijk voor jouw zelfvertrouwen én voor jouw goed gevoel.

Kies uiteindelijk voor het scenario waar Jij je het meest comfortabel bij voelt en ga er dan voor!

Liefs en heel veel Succes ermee!