hoe moet ik beginnen te praten met mijn ex die ik terug wil maar die een vriendin heeft ?

Ik heb een ex die ik heel graag terug wil, maar hij had na 4 weken al een ander. nou is hij heel vaak online op msn en ik wil echt graag met hem praten maar weet dan niet wat ik moet zeggen > thanks for helping

Toegevoegd na 4 minuten:
(dit gaat niet over mij, maar over iemand die ik wil helpen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (8)

Alles wat je wil zeggen moet je durven te zeggen.
Maar vraag wel voor een persoonlijk gesprek, het is wel moeilijker om het dan te zeggen maar onderstreept wel dat je het echt meent.

Een begin dat je kunt maken is dat je veel denkt aan die goede tijd en dat je het mist.
De rest kun je wel plannen maar het gesprek neemt zijn eigen loop. En verloopt altijd anders dan gepland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat je moet zeggen wat je voor hem voelt en dus ook dat je hem terug wil. Als je niet met hem praat dan zul je daar altijd spijt van hebben. Wat hij ook besluit om te doen jij hebt wel gezegd wat je wilde zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie weet hoelang je ex nog vrijgezel was toen hij verkering met jou kreeg? Misschien was het meisje wat voor jou zijn vriendin was ook wel aan het worstelen hoe ze hem weer terug kon krijgen maar ja, dat deed ze niet omdat ze kon omgaan met het feit dat hij een nieuwe vriendin had. Zij zou er ongetwijfeld voor gekozen hebben hem uit har msn te halen en met rust te laten en jou zelf laten ontdekken hoe snel hij een ex vergeten is.

Als hij net zo veel om jou zat te kniezen als jij om hem had hij ongetwijfeld geen behoefte aan een nieuwe vriendin binnen 4 weekjes.

Er zijn meer jongens dan kerken op de wereld. Geniet gewoon even van je vrijgezellenbestaan en wacht tot er een jongen op je pad komt die jou leuk vind en die jouw aandacht meer verdiend dan die ex van jou. Die is nu weer voorzien van een nieuwe vriendin, en je hoort hem gewoon niet van haar af te pakken, jij zou ook niet de dupe willen worden van zo'n streek.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij bij je zou willen zijn, dan was hij bij je.. blijkbaar wilt hij dat dus (momenteel) niet. Waarom zou je je dan blind staren op hem? Er zijn zat andere jongens die je wel weten te waarderen.

Ik heb het zelf ook ooit meegemaakt, ik had ook een tijdje nog contact met mn ex via msn, maar dat contact was gewoon oppervlakkig.. er werd niet veel meer gezegd dan: hoe is het? en de gesprekken duurden ook nooit lang. Kortom, daar had ik dus niets aan.

Mijn advies aan jou is hem te verwijderen van msn, als hij bij jou wil zijn neemt hij vanzelf wel contact op. Als jij niks meer laat weten via msn of op een andere manier, dan gaat hij zich juist afvragen hoe het met jou is. Nu ziet hij jou vaak op msn, en weet hij dat hij kan flirten en daten met andere meiden omdat jij toch altijd beschikbaar staat voor hem.

Kijk ook eens op enotalone.com, daar vind je een speciaal forum voor mensen met liefdesproblemen. De tactiek van het geen contact opnemen met de persoon in kwestie heet NC (no contact), op enotalone.com kan je er meer over lezen.

Sterkte er mee, ik weet hoe moeilijk het kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niets!!! hij is niet voor niets je "ex" hij heeft inmiddels een ander, en daar dien je je eigen maar bij neer te leggen..
je kan toch wel met hem praten maar niet over dat je hem terug wil..
praat als volwassenen met elkaar,ik denk je daar meer mee wint aan vriendschap dan je eigen opstellen als rivaal..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gooi hem uit je msn, en begin aan je eigen leven. Zolang hij steeds op msn is, zal jij steeds aan hem moeten denken. Ook al zegt ie niks, ook al is het máár zijn foto waar je iedere keer mee geconfronteerd wordt.
Het is dan begrijpelijk dat je zou willen om hem weer terug te hebben.

Denk realistisch: als je met hem gaat praten op msn, en zijn vriendin komt erachter, dan zijn er twee opties: of die relatie gaat uit, of zij kan hem niet meer vertrouwen en blijft toch gewoon bij elkaar. Dat zou je toch ook niet op je geweten willen hebben, als je dan iets met hem begint, als die mogelijkheid zich voordoet?

Nee, wat je het beste kan doen, is wat ik hierboven al zei: je moet hem uit je msn halen, alles, alles wat aan hem herinnert zou je uit je leven moeten halen en rustig met je eigen leven weer verder gaan.

Ná hem zijn er nog 1000-en andere leuke jongens om naar te kijken en van al die 1000-en hebben er twee of drie het geluk hun leven met jou te delen. Ga dáárvoor. En niet voor iemand uit je verleden. Daarom heet hij ook EX, van EXIT.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, die persoon die jij wil helpen, die doet zichzelf heel veel pijn door hem nog terug te willen. Als die ex een ander heeft (en dat al na 4 weken) is dat een duidelijk teken dat hij
- hetzij gekapt heeft met het verleden, misschien uit zelfbescherming of omdat die vorige relatie toch niet zo belangrijk voor hem was
- hetzij al een boontje had voor die nieuwe vriendin vooraleer die vorige relatie stopte
- hetzij niet alleen kan zijn en dus maar snel iemand genomen heeft
- hetzij echt plots en onverwacht de vrouw van zijn leven heeft ontmoet en dit was nu helaas heel kort na zijn vorige relatie.
In ieder geval : ze moet even door die zure appel door. Niet meer met hem bezig lopen, ervoor zorgen dat ze ook de neiging niet heeft om dit te doen (hem dus wissen van msn, facebook, gsm enz...). gewoon loslaten en even rouwen is echt het beste.
Dat betekent niet dat ze niet eerst via msn of een ander kanaal eerlijk kan zeggen wat ze voelt. Niet dat ze hem terug wil, maar wel bv. dat nog heel veel om hem geeft en hem erg mist, dat het haar pijn doet dat hij iemand anders heeft enz... En eventueel dat ze hem daarom uit alles schrapt zodat ze hem kan vergeten. Niet met het oog om hem op andere gedachten te brengen (dat zal op die manier denk ik niet lukken) maar omdat haar gevoelens ook bestaansrecht hebben.
liveisgreat
12 jaar geleden
Het feit dat je twijfelt moet al een antwoord voor je zijn...

Zolang je twijfelt zou ik helemaal niets doen. Zodra je zeker weet dan komt dat antwoord vanzelf.

Wat doen? Afstand nemen en doet het pijn hem daar steeds te zien, neem dan tijdelijk even een andere msn, of haal hem tijdelijk van je lijst af, zodat eerst je wonden kunnen helen. Het voelt niet goed, blijkbaar, dus richt je een poos op jezelf. Wie weet wat je tegen gaat komen.