Wat voor zalf kan ik het beste smeren op de hand van m'n zoontje van 4 maanden tegen de rode vlekken van het duimzuigen?

Mijn zoon van 4 maanden heeft een rode plek, uitslag, op zijn duim van het duimen. Ik wil het insmeren met iets, maar wat voor zalf oid kan ik gebruiken wat hij in z'n mond mag krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heeft hij geen speentje?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, maar die spuugt hij uit en dan stopt hij direct z'n duim er weer in
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerste wat in mij opkomt is peper, zodat hij niet meer duimt... maar ach, een kleine van 4 maanden mag dat nog wel ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahaha! Ach gut! Arme jongen!

Antwoorden (3)

Uierzalf is niet schadelijk en licht ontsmettend.
10 jaar geleden
Het beste is sudocreme. Doe hem dan een handschoentje (wantje) aan. Het geneest bijna binnen een nacht. Geweldig spul.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad. Sudocreme.
Mitosil
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Bestaat niet. Mogelijk bedoel je Mitosyl. Dat bevat zinkoxide (wondhelende en licht ontsmettende werking), en visleverolie (bevat vitamine A en D). Mitosyl wordt gebruikt voor de behandeling van een irriterende ontsteking van de huid, voornamelijk een rode en geïrriteerde huid in de luierstreek bij baby's.
Sommige bestanddelen van Mitosyl kunnen allergische reacties veroorzaken: lanoline, vaseline, parfum en het bewaarmiddel (butylhydroxyanisol: E320).
Lijkt me dus niet verstandig om in plaats van op de billetjes op de duim van een baby te smeren...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doekje rond en hij zal het andere duimje wel nemen.
Maar dat zal je wel met iedere zalf moeten doen.
Inderdaad mitosyl maar bij de apotheker klinkt het wel het zelfde ;-)