Wat is het beste oogpotlood voor ogen die slecht tegen make-up kunnen

Mijn nichtje is allergisch voor veel oogpotloden. Haar reactie is, rode ogen en haar ogen gaan heel veel tranen. Ze vind oogpotlood het mooist op haar waterlijn.Dus vroeg ik me af welk potlood is het best voor haar. Mischien is het ook belangrijk te laten weten dat ze heel slecht tegen al die chemishe troep kan.

Ik had al eerder een vraag over oogpotlood op je waterlijn dus nu zijn we erachter gekomen dat ze dus allergisch is voor veel rotzooi!! Ook was er gezegd dat een hema potlood beter was maar mijn nichtje kan er nog steeds niet goed tegen. Tips ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
17.2K

Het beste antwoord

Ik kan jou nichtje de Soft eyeliner van het Duitse natuurkosmetiekmerk Lavera aanbevelen. Deze potlood bevat natuurlijke ingrediënten zoals biologische bijenwas en is speciaal ontwikkeld voor gevoelige ogen. Ik heb hem onlangs gekocht via Bol.com en ben zeer tevreden. Er zit ook een klein sponsje bij waarmee je een smoky-effect kan bereiken. En je betaalt er nog geen tien euro voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kristal
10 jaar geleden
Jazeker, Lavera is echt één van de beste merken als het om gevoelige, allergische ogen gaat. Absoluut géen lood!
Wij verkopen het ook bij ons in de Natuurvoedingswinkel en ik wilde je het ook al aanraden maar Imagoimagor gaf je deze goede tip al :-)
+1 Imagoimagor
Amadea
10 jaar geleden
Ingrediënten:
INCI: Hydrogenated →Jojoba Oil, Caprylic/Capric Triglyceride, Simmondsia Chinensis →(Jojoba) Seed Oil, Hydrogenated Vegetable Oil , Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Canola Oil, Euphorbia Cerifera (Candelilla) Wax, Glyceryl Caprylate,, Copernicia Cerifera (Carnauba) Wax, Tocopherol, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Ascorbyl Palmitate, [+/- Mica, Iron Oxides (CI 77499), Titanium Dioxide (CI 77891), Iron Oxides (CI 77491), Iron Oxides (CI 77492), Bismuth Oxychloride (CI 77163)]. Jammer dan...
Kristal
10 jaar geleden
Ja.... echt jammer !
Kristal
10 jaar geleden
;-)

Andere antwoorden (2)

Voor een potlood op je 'waterlijn' moet je in ieder geval 'kohl' gebruiken. Let erop dat dat woord erop staat. Daarnaast is het verstandig om een anti-allergisch merk te kiezen, Clinique bijvoorbeeld. Maar ik moet zeggen dat alles tegenwoordig goed getest word; welk merk wil er nou een allergische reactie op zijn producten? Het ligt maar net aan het stofje waar je nichtje allergisch voor is. Daarvoor kan ze eventueel naar de huisarts.
Ps: er zijn merken die de moeite voor je nemen om de uitslag van de huisarts te vergelijken met hun ingredientenlijst! Clarins doet dat, clinique ook. Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Prima antwoord, al ben ik het niet helemaal eens met dat er kohl op het potlood moet staan, Roc is ook geschikt.
Jouw nichtje kan nog heel haar leven oog-potloden uittesten en de kans is groot dat ze haar alleen maar nog meer oog-irritaties bezorgen.

Als je bedenkt hoeveel zo'n potlood aankopen op termijn kosten dan kan je mijns inziens veel beter kordaat voor permanente make up kiezen.
Je hebt dan veel minder kans op infecties bij het aanbrengen en je kan er heel lang mee verder vooraleer je aan een opfrisbeurt toe bent.
Schoonheidsinstituten die zichzelf respecteren hebben iemand in dienst die de ogen vooraf test zodat je weet op welke producten je goed reageert en waarom bepaalde producten het oogvocht of oog-huid irriteren.

Dus prijs-kwaliteit gezien win je die investering al heel snel terug!

Lees ook eens de info via bijgevoegde links en raad jouw nichtje aan om zich professioneel te laten begeleiden wat het verfraaien van haar oog-contouren betreft want zoals ze nu bezig is solliciteert ze voor blijvende oogletsels en daar zit niemand op te wachten, toch?

Liefs en wens jouw nichtje heel veel Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Maar als dat nichtje nou bijvoorbeeld 16 jaar oud is. Dan kan ze nu toch niet weten welke oogmake-up ze jarenlang zou willen hebben?
Kristal
10 jaar geleden
Ben op zich met je eens GerdaMaria, maar permanente makeup is écht heel veel duurder dan een potloodje. Ook al zou je er 2 per jaar gebruiken en zou je permanente makeup lang blijven zitten dan nog is het laatste veel kostbaarder. Niettemin wel een goede suggestie voor iemand die zo hevoelig is voor bepaaldestoffen in makeup. +1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Amadea,
Ja ik volg jouw redenering helemaal.
In dat geval zit er niets anders op dan tevreden te zijn met hetgeen moeder natuur geschonken heeft hé ;-) @Kristal, Ja dat zou kunnen dat permanente make up voor niet allergische mensen duurder uitkomt dan een oogpotlood maar indien je steeds opnieuw last hebt van oogpotlood materiaal dan vermoed ik dat je op termijn toch weer extra geld 'moet' uitgeven aan doktersbezoeken, zalfjes etc. Maar goed, ik begrijp jouw/jullie reacties wel. Liefs en fijne dag nog!