Wat moet je doen als je 1 van je beste vriendin heel ergoed mist die zelfmoord gepleegd heeft???

1 van Me beste vriendin heeft woensdag zelfmoord gepleegd en die mis ik gewoon heel erg

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Er heel veel over praten met mensen die bereid zijn naar je te luisteren en je op te vangen. Je ouders, andere vrienden die haar gekend hebben, vrienden die haar niet gekend hebben, klasgenoten, en als dat allemaal niet genoeg is, desnoods met de huisarts aankaarten of je gesprekken kunt hebben met een professionele hulpverlener.

Het is niet zomaar wat, en kan heel veel impact hebben op je leven. Dat je haar mist is volkomen normaal, maar het is natuurlijk wel een totaal ander soort missen dan een vriendin die verhuisd is, en zelfs anders dan een vriendin moeten missen die aan een ziekte of ongeval is overleden.

Tijd heelt alle wonden - of haalt in elk geval de scherpe kantjes er van af - maar je moet er wel over kunnen praten, je ei kwijt kunnen. Geef het de tijd om het een plekje te geven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En als aanvulling:. Via 113online.nl is er ook zorg voor nabestaanden (vraagsteller is een nabestaande als vriendin van) van zelfmoord.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goeie aanvulling. Telefonische- en internethulpverlening zit nog steeds niet zo in mijn systeem ; ik ben erg van het met mensen praten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sterkte !
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sterkte Fleurtjw!
Ivana
7 jaar geleden
Sommige wonden worden ook door de tijd niet geheeld., Marleen. Deze uitspraak is een gemeenplaats.