Als een stel, een rijdt in een rolstoel, elkaar hand vast houden, spreek je dan van hand in hand lopen of rijden...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Puur naar de activiteit zou ik het hand in hand GAAN noemen, net als HijDieNietsWeet.

In de praktijk zou ik het toch LOPEN noemen. Zelf loop ik namelijk ook gewoon nog even ergens naar toe (al bedoel ik feitelijk rijden). Macht der gewoonte, denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

zij zijn dan gewoon "hand in hand"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ degene die het minnetje gaf: wat is het volgens jou dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt mij niet mis mee, +
Ze GAAN hand in hand!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zeg toch hand in hand lopen
pas als ze allebei in een rolstoel zouden zitten wordt het hand in hand rollen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze gaan gewoon hand in hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ene loopt hand in hand, de andere rijdt hand in hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon, zeggen, ze gaan hand in hand. Want mijn rolstoel heeft pas nieuwe banden gekregen en geen nieuwe schoenen. M`n lijf wordt dan in de rolstoel bijeengehouden door steunen en een blad dus niet door m`n veters. Ondanks mijn luchtig karakter heb ik wel een zuurstoffles nodig. En net als bij anderen zijn er mensen die mij niet luchten, en als ik rond rij met mijn banden blootvoets, ontmoet ik heel veel lieve mensen, maar sommigen interesseren me geen laars. Ze zouden me een spaak in de wiek steken, maar ik zing in de rolstoel draai mijn wieltje nog eens om, Ik rol naar jouw om beide handen vast te houden, de menselijke zekerheid van liefde en stevig in je schoenen staan, en ik zet hem gewoon even op de rem. Groetjes Addy