Waardoor denken mensen dat ze tijdens de verliefdheid perfect bij elkaar passen , ookal is dat niet zo?

Is dat de hoop die ze hebben terwijl ze zelf beter weten, maar ook weten van zichzelf dat ze daar tegen in gaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wist ik meteen toen ik de vraag las, van wie ie afkomstig was?
Pfff ... weet je nu nóg niet genoeg over relaties?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me er wederom bij aan.
Is je eerste scriptie afgekeurd en probeer je nu aanvullende informatie te verkrijgen?
Wat vermeld je trouwens als bron voor die scriptie?

Antwoorden (7)

Verliefdheid is in feite een soort ziekte, dan zie je die ander niet goed zoals die werkelijk is, dan ben je selectief blind...

Ja helemaal waar dat is de hoop die ze hebben terwijl ze zelf beter weten, maar ook weten van zichzelf dat ze daar tegen in gaan... Klopt helemaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan niet vooraf zeggen dat mensen niet bij elkaar passen. Als dat zo was zou je ook niet verliefd worden. Achteraf kan blijken dat de verschillen groter zijn dan de overeenkomsten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat komt door de roes waar je je in bevind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verliefdheid is vergelijkbaar met drugsgebruik, je wereldbeeld en je oordeelsvermogen worden er door vervormd en beïnvloed.
14 jaar geleden
Omdat het spreekwoord "liefde is blind" dichter bij de waarheid is dan men denkt. Het lopen op wolkjes, de euforie, de vlinders in de buik zijn alle tekenen van een soort zinsverbijstering : men heeft allen oog voor een neusje,voor die ogen voor een mond voor een woord. Verliefd zijn is een beetje gek zijn omwille van een vonk en daarna ,heel heel langzaam - hangt af van de ervaring- begint men de kleine kantjes te zien ,de achtegrond , de niet gemeenschappelijke belangstellingen , de praktische dingen , de familie, de vrienden , het leven en ofwel wordt liefde groter door vriendschap ofwel wordt liefde een korte herinnering met verdriet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zegt eigenlijk niets. Toen ik smoorverliefd werd en verkering kreeg met mijn inmiddels huidige man, waren we geheel verschillende figuren, maar dat trok juist ook heel erg. Maar langzamerhand groeiden we naar elkaar toe, wat in hield van beide kanten: geven en nemen, hetgeen resulteerde in een toch best wel een gelukkig huwelijk van meer dan 25 jaar (waar blijft de tijd!!!) ook al zijn er ook heus wel minder mooie tijden geweest hoor, maar uiteindelijk zijn we nog steeds bij elkaar, en op het moment voel ik me erg gelukkig met mijn man!

Maar ja, soms kan het ook anders lopen, maar daar kan ikzelf niet over mee praten, ik zou haast zeggen: gelukkig maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja het is heel simpel liefde maakt blind!