Hoe kom je na meer als 5 jaar nog over iemand heen?

Wat als je na zoveel jaar nog steeds gevoelens voor iemand hebt. Geen verliefdheid, maar een diep gevoel van houden van, een soort verbondenheid. Maar hij is inmiddels getrouwd en ik heb ook iemand waar ik veel van houd. Maar omdat hij in dezelfde leefomgeving woont is ontlopen onmogelijk.. Ik voel mij er al jaren neerslachtig bij, zelfs psycholoog heeft niet geholpen. Ik probeer het contact vanzelfsprekend tot minimum te houden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Neem een groot vel en zet in het midden een lijn van boven naar beneden. Ga aan de ene kant de slechte eigenschappen van die persoon opschrijven want die moet hij ook gehad hebben. Ga daaronder opschrijven waarom de relatie verbroken is. Ga redenen bedenken waarom het toch niets had kunnen worden met die persoon. (Bedenk daarbij dat die persoon nu misschien wel heel anders is dan 5 jaar geleden want mensen kunnen soms heel erg veranderen). Schrijf op wat jouw gevoelens precies zijn. Schrijf ook op wat je nu nog met die gevoelens zou kunnen doen en zou willen doen. Probeer hem toch zoveel mogelijk te ontlopen. Aan de andere kant schrijf je dit ook allemaal op maar dan van de persoon waar je nu mee bent. Behalve dan natuurlijk dat laatste. En vergeet ook niet dat je die persoon misschien wel idealiseert nu je geen relatie meer met hem hebt. Schrijf daarom ook de mindere momenten met hem op. Zo kun je je gevoelens omtrent hem misschien beter plaatsen en de periode met hem afsluiten.

Het klinkt of je een obsessie hebt. Dat is niet gezond en niet goed voor je geestelijke gesteldheid. Vraag je af wat je hiermee bereikt? Waarom laat je die man niet los? Een obsessie is iets dat je kan verminderen door psychische begeleiding. Je vertelt dat je psychische hulp hebt gezocht en dat dit niet heeft geholpen. Wellicht had je geen klik met je psycholoog. Zoek een andere manier (of psycholoog/psychiater) om hiermee om te gaan. Toegevoegd na 1 minuut: Met andere manier bedoel ik: meditatie, sport, hobby's etc. Iets waar jij je prettig bij voelt.

Bronnen:
http://www.psyq.nl/Service/Begrippenlijst/obsessie

In mijn ogen is er maar 1 oplossing. Elkaar niet meer zien en spreken. Het is hard, maar anders kom je nooit van elkaar af. Toegevoegd na 1 minuut: Dus niet zoals je zelf zegt "minimaal", nee helemaal nix!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100