Wat zijn mogelijke gevolgen van periodieke overprikkeling van een baby van 9 mnd ?

Als een baby iedere dag een paar uur door een druk stads centrum meegenomen wordt ?
Bijvoorbeeld tussen 13-16u en dan nog eens tussen 18-21u ? (normaal in NL slaapt zo om 19u hoor, maar is hier zo warm in spanje)

Kan het kind hier iets aan overhouden ? Ze is wel iedere nacht een beetje "hyped" voordat ze naar bed gaat, maar ze slaapt verder wel goed
Daarentegen krijgt ze heel veel indrukken en heel veel mensen die naar haar kijken en lachen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Ik vermoed dat je voor het eerst op vakantie bent met je kindje?

Over het algemeen ligt een kindje in een wagen en sluit hij/zij haar ogen als het haar teveel wordt.
Mogelijk doet ze veel indrukken op zodat ze 's nachts wat minder makkelijk in slaap valt.

Maar verder zal het kind daar absoluut helemaal niets aan over houden. Bovendien, indien het een vakantie is dan is het tijdelijk. Is het geen vakantie; dan went het kindje vanzelf aan deze nieuwe slaap- en waaktijden.

Veel plezier op vakantie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kindje houdt hier niks aan over. Sterker nog, het is goed voor een kind.
Bij honden heb je een socialisatie-periode van drie maanden. Omdat alles nieuw is, zelfs de achtertuin, accepteren ze in die periode alles als normaal. Het wordt dan ook aangeraden in die periode alles met een hond te doen: in de trein, in de tram, vuurwerk, harde muziek, ga zo maar door. Zodat hij later nergens meer van schrikt.

Er gaan steeds meer stemmen op dat bij kinderen ook zoiets zou gelden. Dus als je je kind in een heel beschermde, gecontroleerde omgeving zou houden in het eerste jaar, zou het kunnen dat je kindje leert dat het zo hoort. En dus later grote moeite krijgt met situaties die hier vanaf wijken.
Een baby van negen maanden maakt elke dag iets nieuws mee. Dat is normaal. Daar staan ze dan ook heel onbevangen tegenover. Juist in die periode van onbevangenheid zou het wel eens goed kunnen zijn om heel veel verschillende dingen mee te maken.