Eten ze buiten Nederland ook beschuit met muisjes als er een baby is geboren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de anijs in de muisjes is goed voor de melkproductie van de moeder, en de gasten kunnen dat mooi mee eten. Ook ananassap is goed hiervoor. Bij mijn weten werkt het in het buitenland veelal anders. Soms ligt moeders wel een hele week in het ziekenhuis en mag bezoek dan nog niet komen, soms vader zelfs niet of nauwelijks. Tja, dan eet je ook geen muizen...

Het beste antwoord

Nee. We keken er enkele weken geleden van op toen onze Nederlands-Belgische achterkleindochter werd geboren. Nooit gehoord van beschuit met muizen( = muizenstrontjes). Echt waar!
In België zijn het steeds suikerbonen gevuld met chocolade of amandelen die uitgedeeld worden aan mensen die voor een cadeau zorgen. In de kraamkliniek ( moederhuis ) worden deze suikerbonen aangevuld met een borrel of bier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, dat is een typische Nederlandse gewoonte. Misschien dat ze het op Curaçao en in Suriname doen, maar dan houdt het op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op Nederlandse ambassades wereldwijd bij de geboorte van weer een prinsje of prinsesje.
Maar ambassedes kun je zien als een piepklein stukje Nederland in den vreemde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb het jaren geleden aan een vriendin gegeven bij de geboorte van haar dochter in Italia, twee jaar geleden belde ze mij met het verzoek nog 2 pakken te sturen daar de volgende op komst was. Dus bij hun is het in iedergeval nu ook een traditie geworden. Maar het uitzonderlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Vlaanderen kennen we 'beschuit met muisjes wel' , maar is géén gewoonte bij geboorte.
'Suikerbonen' en ' tournee generale' echter wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was laatst nog op de tv, waar ze toeristen vroegen een beschuit met muisjes te eten.

Ze vonden het "apart" bijzonder" en een enkeling vond het lekker.
Niemand kende het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Beschuit met muisjes wordt in Nederland speciaal gegeten wanneer er een baby is geboren.

Beschuit met muisjes is een typisch Nederlandse traditie.
In Vlaanderen trakteren de ouders na een geboorte op suikerbonen, in Noord-Brabant is dit ook traditie; samen met beschuit met muisjes

Het is niet te achterhalen hoe beschuit met muisjes nu precies zijn ontstaan. Vroeger werd beschuit alleen als lekkernij bij feestelijke gelegenheden gegeten. Het was een echte luxe en alleen voor de rijken weggelegd. Een dik besuikerde beschuit werd als een echte traktatie ter viering van de geboorte gegeten. Voor de gewone mensen was er besuikerd wittebrood.