Voor een beloningssysteem voor een 10 jarig kind ben ik op zoek naar leuke beloningen.

Zelf heb ik al, toetje uitzoeken voor het weekend, 5 min later naar bed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (10)

Nieuwe voetbalplaatjes of ander supermarkt spaarspul of Klusje kiezen

Toegevoegd na 26 seconden:
BTW: dit is eigenlijk geen vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Hoezo Belasting Toegevoegde Waarde?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha inderdaad: by the way, als in trouwens.. bedoelde ik
Samen een spel of puzzel maken, koekjes bakken, avondeten kiezen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons staat hoog genoteerd op de wensenlijstjes;
in het weekend bij ons in bed TV kijken
ontbijt op bed (krijgen )
gezelschapsspelletjes spelen
zaterdagavond opblijven en met de hele familie film kijken (en dan iets als james bond of pirates of the caribbean), MET zelfgemaakte popcorn.
amigo
13 jaar geleden
Stickers en bij een volle kaart naar de bioscoop. Andere keer volle kaart voor Mc Donalds. Als die mogelijkheid financieel bestaat tenminste. Ik kan me ook vinden in de andere antwoorden :-). Leuke vraag !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Samen met mama een ijsje eten in de stad

Keertje zwembad samen met papa

DVD huren/kijken

10 minuten/kwartier later naar bed. 5 minuutjes mag wel wat langer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5 minuten? dat is de tijd die normaal al gerekt wordt. maak er een kwartier van.
En nog n beloning: lekker doen wat anders niet mag, (hoewel de lol er dan wel af gaat als het ineens wel mag.
hoef je daar niooit meer een beloning voor te vinden
13 jaar geleden
Erg goed dat je zijn/haar positieve gedrag beloont! Misschien een tip voor later: bouw het belonen langzaam af, want anders denkt jouw kind later dat hij/zij voor alles een beloning krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar houdt ze van?
vraag eens aan haar wat ze een goed idee vind en laat haar wat uitkiezen (een kleinigheidje of activiteit) dan weet je zeker dat je een goed middel hebt om te motiveren :)

kiest ze een wat grotere beloning dan zal ze wat langer 'credits' moeten sparen, maar zorg dat het geen monniken werk wordt (wég motivatie) :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn dochtertje is zeven jaar en gek op paarden dus hier werkt het als het magneetbord vol is mag ze een halfuur paardrij les nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had vroeger ook een puntensysteem waarmee ik een beloning kon verdienen. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je kind leuk vindt.

Vroeger at ik en mijn zusje nooit netjes ons bord leeg. Toen werd er op de muur een briefje geplakt met rondjes. Elke keer als we ons bord netjes leeg hadden gegeten mochten we elk een rondje inkleuren. Bij 5 ingekleurde rondjes mochten we zelf (belangrijk) een stikker uitkiezen, en als we er 30 hadden kregen we een grotere beloning. Mijn zusje mocht een popetje van Polly Pocket uitkiezen en ik een magneetje.
Voor deze dingen kan je iets in de plaats doen wat je kind leuk vind.

Op vakantie hadden we een keer een heel leuk systeem. Dat is mij heel goed bijgebleven.
Boven op de kast stonden twee glazen. Elke ochtend werd deze gevuld met 10 kleine snoepjes. Voor elke keer dat we ons slecht gedroegen (kleine dingen) ging er 1 snoepje af. Als je je echt slecht gedroeg (bijvoorbeeld na lang aandringen niet luisteren) gingen er alle snoepjes af. Aan het einde van de dag mochten we de snoepjes opeten. Het is een veel minder groot iets dan wat ik hiervoor het genoemd, maar ik vond het zo geweldig (...).

Veel succes.