De geur die je nog ruikt na het zonnen onder de zonnebank is een typische UV geur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat je er net opgelegen hebt en de geur nog aan je huid zit.
Net als dat je na het zwemmen nog zo naar zwembad ruikt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet de geur van de zonnebank. Je gaat zweten onder de zonnebank. Uit de zweetklieren komt zweet en de bacterien op je huid die veroorzaken de geur van zweet/hitte. Dus daarna douchen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat klopt maar dat is wel de combinatie met de lampen en het zweet, dat zweet komt weer op de plaat terecht waar je op ligt. Het is echt de combinatie. Als je namelijk onder de bank gaat liggen zonder de lampen aan krijg je de geur niet.
Dus het is de warmte, plaat en het zweet wat die geur veroorzaakt.
Chemische reactie van de huis op de de straling vam de lampen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is een paar weken geleden ook gevraagd, zie hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/zonnebank-huid-bepaalde-lekkere-geur.37193