Kan ik mijn "love interest"vragen te veranderen?

Ik ben dus homo. Niet lang geleden kwam ik eindelijk iemand tegen die aan veel van mijn "criteria"voldoet: hij is knap, iets ouder, even lang, heeft een goede baan, de seks is fantastisch. hij is ook donker (dat scheelt wel). Echter, waar ik me aan stoor: hij is vrij "verwijfd" (ik zelf niet). Dat is iets waarvan ik weet dat ik er eigenlijk op afknap en wat me op den duur ondanks alle andere factoren zal gaan vervelen. Op dit moment ben ik het van plan het ter sprake te brengen maar weet niet of dat een juiste aanpak is of er gewoon niet mee doorgaan. Help!Zowel mannen als vrouwen reageren please.

Toegevoegd na 10 uur:
Het doet me een beetje aan Elaine (Seinfeld) denken wanneer ze haar vriend vraagt zijn naam te veranderen omdat hij dezelfde naam heeft als een seriemoordenaar. :) zie link:
http://www.youtube.com/watch?v=UV0oCv4lDmc

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Draai het eens om, hoe zou jij het vinden als iemand tegen je zegt: je bent te mannelijk en stoer en dat vind ik niet leuk, ga je eens anders gedragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijkheid wordt vaak niet meer gewaardeerd (zoals Ritsuka laat merken hier) Toch zou ik het wel zo eerlijk, en respectvol vinden, als mijn partner of degene waar ik mee omga, mij zou vertellen, dat het toch niets gaat worden, omdat hij/zij nu eenmaal toch op andere types valt bijvoorbeeld. (je hoeft niet zo lomp te zeggen wat er allemaal mis is met die persoon in jouw ogen) dat is meer iemand afkraken. Je kan dat ook heel anders verpakken (Ritsuka!) en zeggen dat het gewoon niets gaat worden, en dat je "andere types leuker vind of iets dergelijks. Zo lomp hoef je dat helemaal niet te vertellen zo hoef je ook niemand te kwetsen. En ik zou het alleen maar respecteren, als die persoon het nu tegen me zeg, in plaats van lekker doorsudderen en wachten en wachten en dan pas zeggen. Ik vind het heel verstandig, dat je van jezelf nu al weet, dat dit niet gaat werken Lemaki, dus ik zou eerlijk zijn, en het nu al stoppen, dat is wel zo eerlijk tegenover je vriend/partner. De waarheid is vaak pijnlijk, maar als je gezond verstand hebt, kan je het ook zeker respecteren!!! Succes ermee hoor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow, en iemand "veranderen" kan natuurlijk niet. Succes!
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik snap niet helemaal waarom je mij zo aanspreekt, ik wilde alleen laten weten dat het niet leuk is om zoiets op een dergelijke manier te horen van je partner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verwijfde, dan kom ik vaker tegen. En ik vraag me dan altijd af of en hoe expres ze zo doen. Ik liep laatst achter een homostel van zo'n jaartje of 50 en een van de twee liep helemaal met zn onderarmen naar buiten, polsen ook nog extra naar buiten. Dat lijkt me iets aangeleerds. En een aangeleerd trekje is best af te leren. Ik vergelijk het hier met bijv. krom lopen; je kunt jezelf aanleren om rechterop te gaan lopen. Maar bij alles is het natuurlijk van belang of diegene dat wel wíl. Als je hem verder de moeite waard vind, moet je het gewoon met hem bespreken. Op een aardige en niet-kwetsende manier natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat was ook mijn idee Kruidenvrouw. Volgens mij word het echt aangeleerd in die "nichtencultuur"waar ik verder niks mee te maken wil hebben.
Ik vind hem echt de moeite waard. Hij valt verder geheel in mijn plaatje zoals ik zei. Alleen word ik niet verliefd op mannen die vrouwelijk zijn.. dat is het probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon bespreken, met een lach erbij! En hij heeft per slot van rekening misschien ook wel iets op jou aan te merken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Lemaki: En wat vond je van Elaine's wens? Ik ben 't verder wel eens met de mensen die zeggen dat als het een aangeleerd iets is, je het er best over kunt hebben. Dat zul je dan echter wel knap aan moeten pakken, want voor je 't weet is 'ie beledigd natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HUH?
Vraagsteller Lemaki is van GV verdwenen????????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht had z'n "love interest" 't ontdekt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijvoorbeeld ja, jammer!

Antwoorden (8)

het is sowieso verstandig, om dingen bespreekbaar te maken, voordat je definitief besluit, om de relatie te beeindigen. jullie hebben immers zoveel dingen gemeen, dat het zonde zou zijn, als de boel zou stuklopen, waar misschien nog wel wat aan gesleuteld zou kunnen worden.

Het is belangrijk dat je je zelf kan zijn in een relatie, maar als een beetje rekening houden met de ander kan betekenen, dat de ander een stuk gelukkiger is, dan is er niks mis mee.
12 jaar geleden
Je kan het altijd aangeven maar je kan mensen nooit echt veranderen, denk ik. Als je nu iets ziet waar je denkt op 'af te knappen' kan je beter wachten tot je iemand tegenkomt die je helemaal leuk vindt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies.
Eentje die 100% voldoet aan je wensen.
Kan je lang wachten...
Ben je nog wel verliefd ? Je houdt er wel een heel wensen lijstje op na ! Prima . Maar als je verliefd zou zijn op de persoon , zou het niet onoverkomelijk :)hoeven zijn . Bespreek het . Mocht het je toch irriteren. Take it or leave it.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die heb ik wel. Heeft niet iedereen die dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee lemaki.
De grootste en gelukkigste liefdes zijn niet het resultaat van een wensenlijstje.
Kapperkort: ik was zoiets aan het typen, toen knalde de site er uit.
Maar van mij alsnog een plus:+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha en nee ik ben niet verliefd. Dat heb ik voor de eerste 3 maanden in ieder geval afgeleerd.
Ik ben er zeg maar wat rationeler naar gaan kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat snap ik ook wel maar toch heeft iedereen een soort plaatje voor zich neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles is prima , maar bij meer last dan lust , moet het zaakje worden geblust . Maar bij liefde ervaar je het niet als last succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik ben zelf anders ook hartstikke kieskeurig, hoor! Niks mis mee en ik ben al 25 jaar getrouwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het ware liefde !en dat is mooi ! Of meer lust dan last :) alles is prima ! Prima!
Ik vind dat je een liefdesrelatie wel heel erg
zakelijk bekijkt:
Jij hebt een heleboel criteria en daar moet iemand aan voldoen, wil die ook maar jouw "love interest" hebben.

Als er van dat lijstje ook maar iets niet klopt,
dan is de belangstelling al minder.

Nobody is perfect!!

De vraag is of je verliefd bent.
En hoe erg.
En of je dat wel of niet nodig vind.....of den duur.
Houden van lijkt mij toch een eerste vereiste.

Daarna is de vraag of de ander verliefd op jou is.
Is er aan jou niet iets wat die ander stoort?

Bespreken kan altijd. Niet vragen hem te veranderen, maar gewoon praten over wat jij als "minder leuk" of
"minder aantrekkelijk" vindt.
Nadat je hem gevraagd heb wat er aan jou misschien minder leuk is!!!!
En als je geluk hebt,
dan kun je op een beetje aanpassing hopen.

Ik wens je veel liefde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dikke plus momo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol. nee verliefd ben ik nog niet. daar is het te pril voor. Ik ben het inderdaad zakelijker gaan bekijken hoewel ik dit nog allemaal niet wist natuurlijk toen ik hem benaderde.
Ritsuka
12 jaar geleden
+
jodyenboyke
12 jaar geleden
+
Als je van tevoren al weet dat je op een bepaalde eigenschap van iemand gaat afknappen, dan moet je er geen relatie mee beginnen en later verwachten dat 'ie voor jou verandert. Je laat je partner dan niet in zijn waarde. Nee, je kunt/mag het niet vragen, naar mijn mening.

(Zo hard genoeg, of moet ik de knuppel erbij pakken? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mmmh haha
nou weet je. ergens heb je gelijk. maar zou wel jammer zijn.
Ritsuka
12 jaar geleden
Als zoveel dingen goed zijn, kun je er ook voor kiezen om dat ene minpuntje te accepteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je kunt veel accepteren, maar Lemaki zegt zelf dat 'ie er op af gaat knappen, oftewel dat 'ie 't niet kan accepteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja kijk.. ik heb liever iemand die er minder goed uitziet of niet zulke brains heeft als hij die gewoon mannelijk is (en gezond uiteraard)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet wat je wilt blijkbaar, dat is goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind je wel knoeterhard hoor Widar!!! Voordat er harde reacties op komen: dit is een geintje, waar zowel Widar als Lemaki vanaf weten ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je slaat de spijker helemaal op zijn kop! Widar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist Widar helemaal eens.+ Ben jij dat echt Wendy?? Je avatar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hai Bessy, ja hoor: SpiderWoman powerrrrrrr ;-))
Net als Sannebree: wat een lief koppie heeft ze hè! :-)))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze is geweldig hoor en zo lenig.!!!
Maar wie of wat is Sannebree?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahhaa.
Sannebree is de persoon achter de avatar, 4 reacties boven mij. Met die scheeeeetige luiaard als foto.
Aan ieder mens zit wel iets dat je kan storen..dat is normaal.

Maar iemand veranderen..kun je wel uit je hoofd zetten..dat lukt je nooit.

Je kunt jezelf niet eens (wezenlijk) veranderen..laat staan een ander.

Dat hij enigszins ´verwijfd´is, is een deel van zijn innerlijk.

En o.a. op zijn innerlijk ben jij immers ook gevallen?

Je zult dus de keus moeten maken tussen hem te accepteren zoals hij is..of jullie relatie verbreken.

Praat met elkaar en probeer samen tot een oplossing te geraken..als de liefde groot genoeg is..is er altijd een oplossing.

Als dat praten niet lukt..vrees ik dat jullie relatie het niet zal halen..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vraag ik me dus af, of dat verwijfde deel is van zijn innerlijk. Het kan toch ook zo zijn dat hij zichzelf heeft aangeleerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ervan overtuigd dat dit niet om een pose gaat maar dat hij werkelijk zo is. Bijna kun je dit als een kenmerk zien van een groot aantal homo mensen. Groet, Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie hebben volgens mij allebei gelijk. Sommige homomannen zijn van nature verwijfd en voelen zich ook niet echt een man. Aan de andere kant gebeurt het echter net zo vaak dat ze heel veel omgaan met verwijfde mannen en dat ze zich daardoor ook zo gaan gedragen. Ik heb zelf een tijd in die scene gezeten en je word min of meer "gedwongen"je zo te gedragen. Ook word van je verwacht dat je staat achter adoptierecht voor homo's enzo (je moet niet, net als ik, durven zeggen dat je dat eigenlijk niet ziet zitten). Dus ik begrijp jullie beide.
Okee Lemaki: je vroeg om de harde aanpak!
Dus: ja hoor, je kunt iemand vragen te veranderen. Die knalt erin hè? ;-))

Vraag is daarna: heeft dat zin? Zal en kan iemand veranderen omdat jij dat wil en dan "voor altijd"? Is dat mogelijk, of verloochent iemand zichzelf dan en wil jij dat? Wil die ander dat?
Mijn antwoord is: dat denk ik niet, dat is niet gezond.

Maar: en dat heb ik ook ergens gelezen bij deze vraag: is dat "verwijfde" zoals jij het noemt, een aangeleerd toneelstukje? Dat weet ik dus niet.
Iets wat je hebt aangeleerd, kan je ook, als je dat zelf wilt, afleren.

Sowieso vind ik: als je een serieuze relatie met iemand wil aangaan, dan moet veel bespreekbaar zijn.
Maar dat zijn dan mijn verwachtingen van een relatie en die hoeven niet de jouwe te zijn natuurlijk.
Wees eerlijk tegenover jezelf. Misschien is een lijstje van voors en tegens maken handig om het voor jezelf duidelijker te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha. Ik vind ook dat het bespreekbaar moet zijn. De vraag is in hoeverre het een offer voor hem is. Ik heb al terloops aangegeven dat ik niet vind dat iedereen "het"van mij hoeft te weten.
Hij was het er niet geheel mee eens maar begreep me wel. Vervolgens hadden we weer sex :). Het gaat me echt alleen daarom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
Offer of niet, hij alleen weet of het een "toneelstukje" is of dat hij zo is en hij alleen kan je daar meer over vertellen.
misschien kan je zeggen dat je er eraan stoort maar als dat zijn echte karakter is en het geen maniertjes zijn die hij izchzlef heeft aangeleerd zal het moeilijk worden om hem te veranderen , misschien is hij dna toch niet de ware voor jou.