Ik wil het hoofdverblijf van kind terug bij mij, hoe pak ik dit aan?

Vader heeft hoofdverblijf van kind afgepakt. Ik wil sterke redenen aanvoeren om deze terug te winnen. Er gebeuren nu alleen maar negatieve dingen waar ik mij hier verder niet over uit laat.

Toegevoegd na 15 minuten:
Laat ik het zo verwoorden, vader heeft hoofdverblijf verkregen nadat het 3 maal heen en weer geschreven was zei de gemeente we blijven niet bezig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K
ronron1212
11 jaar geleden
Hoezo heeft hij dat afgepakt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Betere knip en plak werk:
Indien u geen overeenstemming kunt bereiken over de hoofdverblijfplaats, zal uiteindelijk de rechter hierover een beslissing moeten nemen. De rechter laat zich bij deze beslissing alleen leiden door het belang van de kinderen. De rechter kan daarbij onder andere laten meewegen wie gedurende het huwelijk voor het merendeel de zorg voor de kinderen heeft gehad. Ook zal een rol spelen of u wel in de gelegenheid bent om de zorg voor de kinderen op u te nemen. Uw advocaat kan u hier meer over vertellen. http://www.advocatenkantoorvanrutten.nl/pmwiki.php?n=Hoofd.Hoofdverblijfplaats

Antwoorden (1)

Het is heel begrijpelijk dat je het hoofdverblijf van de kinderen terug wilt, maar dat zal heel moeilijk worden. Jouw vermoedens dat het niet goed is voor de kinderen om bij de vader te blijven zullen voor de rechter geen reden vormen het hoofdverblijf te wijzigen. Je zult dan sterke aanwijzingen moeten hebben, bijvoorbeeld van de school, de huisarts of meldingen bij het AMK. Dan bestaat er de mogelijkheid om een verzoekschrift, strekkende tot wijziging van het hoofdverblijf in te laten dienen door een advocaat bij de rechtbank waar de kinderen wonen. Het is dan verstandig een onderzoek naar de vraag welke zorgregeling het meest in het belang van de kinderen is te laten verrichten door de Raad voor de Kinderbescherming. De rechter zal alleen een dergelijk onderzoek bevelen als er sterke twijfels zijn over de geschiktheid van de vader om de kinderen te verzorgen en op te voeden. Als dat onderzoek gunstig voor jou uitvalt, kan de rechter de hoofdverblijfplaats van de kinderen wijzigen. Als je niet kunt voldoen aan de beschreven eisen, kun je beter niet aan de procedure beginnen. Dan verlies je zeer waarschijnlijk, kan het je veel geld kosten en richt je schade aan bij de kinderen.