mijn hond is net onverwacht overleden en ik voel me heel erg vervelend hoe kan ik hier het snelst overheenkomen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Maak even een kopje koffie of thee voor jezelf en ga even aan tafel zitten met een pen en papier en schrijf een lijstje voor je zelf wat je morgen allemaal moet doen. Door dit te doen blijf je een beetje geconcentreerd en 't is ook nuttig, want morgen zal je toch maatregelen moeten nemen i.v.m. je net overleden hond. Je zal waar je moet zijn (werk/school) moeten bellen dat je een paar uur vrij neemt omdat.... even vertellen dat je het een en ander moet regelen. Vervolgens zal je de dierenarts moeten bellen en informeren wat je het beste kunt doen. Het lichaam van de hond naar de praktijk brengen of naar een huisdierencrematorium of naar de destructie (sorry, maar ook dat is een keus voor sommige mensen!) Hierna is het verstandig om naar bed te gaan en misschien niet vergeten de wekker te zetten, voor het geval je slecht slaapt en je vervolgens VER-slaapt. En dan vergeet ik bijna je sterkte te wensen, want het is heel erg als je hond overleden is, hoe oud of ziek hij ook is : sterkte!

Hè wat ontzettend akelig, en dat zo laat in de avond of zo vroeg in de ochtend. Ik hoop, dat je niet alleen was, want zeker met 16 jaar is dat gewoon helemáál hartstikke moeilijk. Dat jij je vervelend voelt, verdrietig etc. is heel logisch en zal ook nog wel even blijven. Neem je tijd om dit te verwerken; als je het snel wilt doen dan heb je kans, dat je er later last van krijgt. Niet willen voelen wat je voelt, je niet uiten is over het algemeen niet verstandig. Na een sterfgeval van een mens, maar óók van een huisdier, kom je in een rouwproces. In zo'n proces heb je globaal verschillende fases. Ik zal je hieronder een link geven, dan heb je een idee. Maar voor ieder mens en zelf voor ieder sterfgeval is de rouw heel persoonlijk. Ga er dus op jouw manier doorheen en ervaar wat je ervaart bewust. Accepteer het en ook, dat het okee is. Heel veel sterkte!!! http://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/45446-rouwverwerking-de-fasen-van-het-rouwproces.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100