Waar in Nederland is het best om vruchtbaarheidsbehandelingen te ondergaan?

Waar zijn de kortste wachtlijsten, gaat het onderzoek en de behandeling goed vooruit, wordt je echt geholpen, ...

Weet jij het antwoord?

/2500

Mijn persoonlijke ervaringen zijn heel goed in het Flevoziekenhuis in Almere. Geen wachttijden, direct met de behandelingen gestart, goede artsen en.... raak na een paar maanden :) Echter denk ik dat er ook mensen zullen zijn die hier minder goede ervaringen hebben, maar dat is overal wel zo. Mijn ervaringen zijn in ieder geval zeer goed.

De meeste grotere ziekenhuizen hebben een fertiliteitspoli. Zo'n onderzoek gaat in een aantal fasen bij zowel de man als de vrouw. Wachttijden zijn afhankelijk van het soort onderzoek van een bepaalde fase. Mijn ervaringen met Meander in Amersfoort zijn dat je binnen een enkele week wel een afspraak hebt voor een intake en dat er binnen eveneens een enkele week begonnen kan worden met de onderzoeken.

De patiëntenvereniging voor vruchtbaarheidsproblemen Freya www.freya.nl heeft daarover de beste informatie. Ze reiken zelfs een prijs uit aan de beste kliniek.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100