Waar in Nederland is het best om vruchtbaarheidsbehandelingen te ondergaan?

Waar zijn de kortste wachtlijsten, gaat het onderzoek en de behandeling goed vooruit, wordt je echt geholpen, ...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Mijn persoonlijke ervaringen zijn heel goed in het Flevoziekenhuis in Almere. Geen wachttijden, direct met de behandelingen gestart, goede artsen en.... raak na een paar maanden :)
Echter denk ik dat er ook mensen zullen zijn die hier minder goede ervaringen hebben, maar dat is overal wel zo. Mijn ervaringen zijn in ieder geval zeer goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste grotere ziekenhuizen hebben een fertiliteitspoli. Zo'n onderzoek gaat in een aantal fasen bij zowel de man als de vrouw. Wachttijden zijn afhankelijk van het soort onderzoek van een bepaalde fase. Mijn ervaringen met Meander in Amersfoort zijn dat je binnen een enkele week wel een afspraak hebt voor een intake en dat er binnen eveneens een enkele week begonnen kan worden met de onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is alvast interessanter dan de 9 maanden die we intussen bezig zijn bij AMC (Amsterdam), bestaande uit enkele intakegesprekken en nog helemaal geen enkel onderzoek. Kun je dat geloven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me ook. Het hele proces duurt natuurlijk wel een stuk langer, mede afhankelijk van de bevindingen van de verschillende stappen. Ik kan me voorstellen dat een beetje tempo wel prettig is als je al een aantal jaren tevergeefs geprobeerd hebt om zwanger te worden zonder hulp.
De patiëntenvereniging voor vruchtbaarheidsproblemen Freya www.freya.nl heeft daarover de beste informatie.
Ze reiken zelfs een prijs uit aan de beste kliniek.