gisteren heb ik zwangerschapstest gedaan en toen was de uitslag zwanger en vandaag weer niet

ik hoor zondag ongesteld te worden, maar kon niet wachten en heb gisteren test gedaan en toen was de uitslag zwanger, maar wilde vandaag nog een keer doen (ochtendurine) en had toch nog een 2e test thuisliggen dus nog maar is doen om aan mijn vriend te laten zien, en toen kwam er uit niet zwanger te minste heel erg vaag was het vanmorgen. wat is het nu? is de test clearblue niet betrouwbaar ofzo? of is de 1e keer meting valse melding zwanger?????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.3K

Antwoorden (10)

Ja dat weet je nu dus niet. Als ik jou was zou ik morgen met je ochtendurine naar de huisarts gaan en het daar laten testen. Dan weet je het zeker.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk ben je net zwanger en zit er te weinig hormoon in je urine. Maar als de eerste test positief was, dan ben je dus zwanger!

Een valse melding lijkt mij niet, aangezien die dingen reageren op het HCG hormoon. Als dat niet in de urine zit, dan kan het ook niet verkleuren.

Wacht nog een weekje, dan weet je het zeker!

Gefeliciteerd alvast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het nadeel van testen die al zo snel gedaan kunnen worden.
Misschien was je gister wel zwanger (zat er HCC hormoon in je urine, dat meet de zwangerschaps test) en vandaag niet meer, dat kan natuurlijk.
Kan me voorstellen dat je het zo snel mogelijk wil weten, maar dan is er natuurlijk ook een kans dat je dit meemaakt.

Wacht nog even af en doe dan opnieuw een test. Dan heb je meer zekerheid.

Mijn moeder zei na mijn 3de 'miskraam' : "vroeger ging je pas naar de huisarts als je 2 menstruaties had overgeslaan, dan had ik van die zgn miskramen niets geweten, toen heette het gewoon, ik ben wat onregelmatig ongesteld, een paar dagen te laat deze maand. "

Nu kun je al vóór je menstruatie kijken of je zwanger bent, het heeft zijn voor- maar ook zeker zijn nadelen.

Maar het kan ook zijn dat het vanmorgen nog niet helemaal duidelijk was en volgende week er wel een duidelijk streepje verschijnt.

Geduld hebben dus :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets wat ik altijd heb gehoord is dat een positieve test, altijd positief is

en een negatieve test hoef niet altijd negatief te zijn.

Voor de zekerheid even naar de huisarts gaan lijkt mij verstandig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de test negatief is, is niet uitgesloten dat je zwanger bent en als de uitslag positief is ben je zeker weten zwanger, dus het kan inderdaad zo zijn, dat de 2e keer een negatieve uitslag naar boven komt als de concentratie van het hormoon nog niet heel hoog is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwak zwanger wil in medische termen zeggen dat er Hcg hormoon in je urine zit. In ieder geval genoeg om je ochtendurine een positieve test te geven.
Zwak positie = positief.
Zwak negatief = ook (hoogstwaarschijnlijk)positief.
De clearblue testen zijn hartstikke betrouwbaar.

Geen Hcg in de urine = negatief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die digitale testen van Clearblue zijn betrouwbaar, ik ken er alleen goede verhalen over.

Wel is Clearblue iets minder gevoelig dan sommige andere testen in de handel, én je hebt getest voordat je ongesteld moet worden. Het is goed mogelijk dat het hCG in je lijf nét schommelt rond het punt dat het net wel of net niet wordt opgepikt door de test. Je kunt bijvoorbeeld gisterenavond meer hebben gedronken, waardoor je ochtendurine vandaag minder geconcentreerd was.

Wat ook kan, is dat je even zwanger was, maar dat het vruchtje niet goed is ingenesteld. Dat is één van de redenen dat wordt afgeraden om te testen voordat je ongesteld moet worden, er kan namelijk nog heel veel misgaan in die eerste twee weken na de bevruchting. Soms is het fijner om dat gewoon niet te weten.

Het enige dat zeker is, is dat je gisteren (héél pril) zwanger was. Als het je lukt om te wachten, raad ik je aan om zondag pas opnieuw te testen, dan heb je zekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Somige teste zijn minder gevoelg voor hcg. Je had bij de 1ste een streep dus zwanger. binnen 3 daagjes opnieuw teste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waren het dezelfde testen? Want verschillende merken geven verschillende uitkomsten qua sterkte.
Een bloedtest geeft een precies uitkomst van de hoeveelheid hcg.
Als de hcg daalt dan zou het een miskraam kunnen worden.
Een urine test is veel onnauwkeuriger dus een dikker of dunner streepje zegt nog niet zoveel.
Je zou een paar dagen kunnen wachten en dan nog een keer testen met ochtendurine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees dat je zegt: ten minste heel erg vaag, antwoord dan is, Ja je bent zwanger, een beetje zwanger bestaat namelijk niet. :)

En het HCG hormoon wordt aangemaakt als je zwanger bent en dat is wat de test meet.