kan ik een ruzie met mijn date na een sms nog goedmaken?

Ik heb een tijdje gelden via internet een leuke meid leren kennen. Een week of 2 leuk over en weer gemaild, sms-jes gestuurd en na een dikke 2 weken volgde een date.
Deze date was zeer gezellig en toen we vertrokken, zeiden we dat we contact zouden blijven houden.
Een weekje later krijg ik een mail dat ze even rust wilde ivm drukte op haar werk en stress van persoonlijke aard.
Ik een weekje of 2 niks laten horen en toen eens netjes via de sms haar een prettig weekend gewenst en gevraagd hoe het nu ging. ...geen antwoord.
En een dag of 3 later stuurde ik haar een sms dat ik niet zo onbeschoft behandeld wilde worden en al heel zeker niet belogen of aan het lijntje gehouden wilde worden...
En toen kreeg ik ineens wel een sms terug. Als het zo moest, was ze er helemaal klaar mee en ik hoefde ook geen moeite meer te doen!

En hier heb ik dus spijt van. Wellicht had ik kalm moeten blijven ipv die sms te sturen.
Het was een leuke, gezellige en spontane meid en ik denk nog regelmatig aan haar, ook al is het ondertussen meer dan een jaar geleden...
Wat zou ik kunnen doen om het goed te maken? En ja, ze is nog single....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
wow dat is wel een heftige reactie van je geweest.
Ik weet niet of je haar adres hebt. Maar je zou een mooie bos bloemen kunnen versturen met een kaartje erbij. Dat je spijt hebt hoe het is gelopen. Dat je haar niet vergeten bent. En dat je eigenlijk graag weer contact met haar zou willen hebben. Voorbeeld:
"Lieve X, ik wilde je bij deze laten weten dat ik je nog niet vergeten ben. Het spijt me dat ik me destijds als een lompe boer heb gedragen. Ik denk nog regelmatig aan je, en besef dan iedere keer weer hoe dom ik geweest ben. Ik zou graag weer contact met je willen hebben. Ik hoop dat je me nog een kans wilt geven.
Heel veel liefs...." Ik wil niet zeggen dat je een lompe boer bent trouwens :-) Maar de meeste dames kunnen het waarderen als de ander toe geeft dat hij iets "fout" heeft gedaan. Denk maar aan die magnum ijs reclame.
Gaat een vrouw op de bank liggen en gaat iedere keer haar voicemail terugspoelen en opnieuw luisteren, omdat haar vriend zegt:
"I admit I was wrong, you were so right."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het was inderdaad een foute reactie, maar ik had toendertijd ook problemen met mijn ouders' gezondheid en het overlijden van een vriend, dus het was ook een stuk frustratie... Die reactie was inderdaad vrij lomp, dat zie ik ook echt wel in, anders liep ik niet met dit probleem rond...
Aleen, om na meer dan een jaar wat te sturen, denk jij echt dat dat gaat werken? Ik heb haar adres, dus het zou moeten kunnen...
Ik denk wel dat zij er klaar mee is, aangezien ik nog via de mail en sms mijn excuses aan heb geboden, maar wie weet, heeft ze die verwijderd zonder te lezen... Ik blijf me wel afvragen, wat er gebeurd zou zijn als ik haar die sms niet gestuurd had.... Bedankt voor je antwoord!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Als antwoord op je vraag: "Aleen, om na meer dan een jaar wat te sturen, denk jij echt dat dat gaat werken" :-) Ik ben een vrouw (let niet op de naam HeerVoldemort), en ja ik denk dat het gaat werken. Bij mij zou het werken. Als iemand die moeite doet, en mij zo'n soort brief stuurt...
Ja bij mij zou dat echt werken. Mailen of sms-en dat kan iedereen in 2 tellen doen. Dat kost geen moeite. Net als iemands voicemail vol lullen. Maakt geen indruk, en getuigd niet van moeite nemen, en het echt belangrijk vinden. Maar goed zo denk ik er over. Ik ken de dame in kwestie natuurlijk niet. Maar voor mij zou het voldoende zijn om in ieder geval weer met iemand contact te leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey, Bedankt voor je respons!!!
Ik heb haar na die sms, waarin ze zei dat ze er dus klaar mee was, een sms gestuurd om mijn excuses aan te bieden en daar heb ik niks meer op gehoord. Ik kan haar reactie wel begrijpen, sowieso omdat ze zelf niet lekker in haar vel zat en om nu van een "wildvreemde" een sms met zo'n taalgebruik te krijgen...
...dan loopt je gevoel voor die persoon wel een fikse deuk op...
Zeker omdat ze door haar ex ook goed bedonderd was, vanwege vreemdgaan van zijn kant uit... Wellicht toch een goed idee om eens een handgeschreven brief(je) eraan te wagen, maar eerlijk gezegd, zie ik het duister in.
Ze heeft hetzelfde sterrenbeeld als mij (waterman) en dat kunnen wispelturige personen zijn (weet ik uit ervaring, hahaha)... Ik heb gelukkig haar adres, dus ik kan het eens proberen...
Maar, bij jou als vrouw zijnde zou dit dus werken?
Evengoed, terwijl het toch al zeker bijna 15 maanden geleden is sinds ons laatste contact?
Ik ben benieuwd!
Ik heb wel geleerd om voortaan kalmer en geduldiger te zijn! Nogmaals, bedankt!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@heerv: op je reactie kan ik niet plussen ! is minstens 1 plus waard! @holdyourfire: (goed gekozen nickname!) ik (ben ook een vrouw) zou hier ook voor "vallen", als iemand die moeite zou doen, handgeschreven dat wel en een boeket -niet een bos- bloemen, zou ik je tenminste willen aanhoren. succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor jullie reacties en aangezien 2 vrouwen hetzelfde schrijven, waag ik me er maar aan.
Vraag me wel af in hoeverre zij het zal waarderen, maar niet geschoten, altijd mis... Plus, die sms is haar toen echt in het verkeerde keelgat geschoten... @jodokus52: die nickname is afgeleid van een van de beste cd's ooit gemaakt en ja, die naam is ook toepasselijk op mij. ;-)
Dan ga ik komende week maar eens naar een bloemist. :-)
Ik houd jullie op de hoogte!!!

Antwoorden (2)

Schrijf een mail naar haar en zeg dat het je spijt en het niet je bedoeling was om haar overstuur te maken en dat je het echt gezellig vond bij jullie date. En dat je een tweede kans nog wilt. Ik zou een hele persoonlijke sms/mail typen. En als ze reageert dat ze ook nog een tweede kans wilt, ga dan samen uit eten of dagje weg, zodat zij de echte jij begint te leren kennen.

En als je niks meer van haar hoort moet je doorgaan en haar proberen te vergeten, want misschien is dit haar manier om je af te wijzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb haar een mail gestuurd, om ook van mijn kant het eea uit te leggen (gezondheid ouders, overlijden vriend), maar ze heeft niks meer laten weten daarop.... Ik kreeg ook al als advies om haar op te zoeken, maar ik zie mezelf nog niet bij haar aan de deur gaan staan....?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Typ dan je laatste e-mail dat je het jammer vind dat het zo is gelopen en dat je verder gaat met je leven, misschien reageert ze dan wel maar ik denk dat je haar dan moet vergeten want zij wilt misschien jou wel vergeten. En ik denk dat als je haar gaat opzoeken dat ze nog bozer wordt. Probeer aan andere dingen te denken en nieuwe sociale contacten maken en misschien komt er een nieuwe vrouw in het leven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat had ik al in die mail geschreven, maar ik heb er niks meer op gehoord. Wellicht heeft ze hem verwijderd zonder deze te lezen...
Ik kreeg ook al het advies om een bos bloemen te sturen, maar zou ze dat waarderen?
Een zeer vervelend dilemma waar ik nu voorsta.... :-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je het dan alleen maar moeilijker voor haar maakt, omdat zij geen contact meer wilt. Je kunt het wel proberen maar als je niks meer hoort dan moet je het laten rusten. Stuur haar bloemen met een kaartje tekst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is misschien dus wel een idee, net zoals een andere reactie dat omschreef...
Ik vraag me af of het geen verspilde moeite is, maar ik kan het altijd proberen....
Bedankt!!!
Beetje kort door de bocht van je. Je hebt geen idee hoe haar leven er uit ziet en wat er aan de hand is. Als iemand even geen tijd heeft voor dates, halve kennissen en andere zaken, dan is dat gewoon zo. Maar als je sorry zegt, kun je een hoop goed maken. Ook al "hoef je geen moeite meer te doen", zou ik toch even sorry zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord...
Ik heb haar daarna een sms gestuurd om mijn excuses aan te bieden, maar hier heb ik dus niks meer op gehoord.
Ik denk dat het inderdaad einde oefening is... Helaas... :-(