Waarom hebben sommige hele kleine meisjes zo'n sprookjeswereld met prinsessen en k3, roze? Is een fase, of denken ze dat het echt is?

Wat zijn de nadelen van zo'n fantasie leven?Worden deze meisjes verwend met kado's, zodat ze in die fantasie blijven leven? Krijgen ze het later als ze volwassen zijn het niet moeilijk, als ze zien wat de echte wereld is?

Toegevoegd na 29 minuten:
Het kind blijft in een fantasie wereld leven en gaat brullen (verwend gedrag tonen) om de aandacht te krijgen. Iedereen ook kennissen moeten van haar meedoen in de fantasiewereld, anders vindt ze je niet leuk. Ook buiten de kinderkamer blijft ze in de wereld zitten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen probleem gaat over ,gaan dan wel later naar de bolt ,en beautiful kijken . Of GTST . Jongens hebben dat soms met auto's ,of voetbal maar dat gaat vaak niet meer over .:) een mens zoekt vaak iets om zich druk om te maken ,in de fantasie wereld . Is prima zo lang het niet de werkelijkheid uit het oog verliest .

Het beste antwoord

Ik denk dat het bij kinderen hoort om veel fantasie te hebben.

Ik denk zelf dat het roze en "prinsessige" meer door ONS gedrag (als volwassene) wordt geinitieerd dan door het geven van kado's.

Als een klein meisje een leuk jurkje aan heeft roept de hele wereld (tot onbekende dames in de supermarkt toe) O wat ben je schattig.... o wat zie je er leuk uit, net een klein prinsesje (ja, dat zeggen de mensen) enz enz.

Niet zo gek dat kinderen daar een leuk spel van maken.

Ik ben het er niet mee eens dat kinderen die erg in de prinsessen wereld leven ook per definitie verwend en onhandelbaar zouden zijn. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn (al zijn de gevallen er zeker). Maar je kunt kinderen best in hun fantasieen laten EN ze zo ver krijgen dat ze gewoon gehoorzaam aan jouw (niet prinsessentafel) hun boterham komen eten, netjes.

Verwende kinderen heb je overal, ook dat ligt voor een groot deel aan het gedrag van hun omgeving en staat los van hun fantasie wereld

De meeste kinderen groeien er uit. Misschien zijn het wel die "verwende en onhandelbare" typen die pogen hun bestaan als prinses ook tot volwassenheid toe te passen.

De rest is er op een gegeven moment wel klaar mee
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat is een fase ,en gaat vanzelf over,kleine jongens fantaseren ook dat ze bijv. ridder zijn.
het is zeker niet nadelig voor later.het hoort bij kind zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het spel van de fantasie, de verbeelding is van groot belang voor de geestelijke gezondheid van kinderen. Het helpt om de grens tussen fantasie en realiteit te bewaken. Het is een fase. Als men zich aan de regels houdt van het spel, als de fantasiebeesten hun plaats in de kinderkamer niet verlaten en onder controle gehouden worden, is er weinig kans dat zij de reële wereld in bezit nemen.

Het kind, dat zijn fantasiewereld inschakelt, om problemen op te lossen, werkt aan zijn emotioneel welzijn. Met zijn fantasiewereld kan het zijn contacten en zijn link met de realiteit onderhouden. Door tijdelijke uitstappen naar de fantasiewereld, wordt het contact van het kind met de realiteit zelfs hechter. Kinderen gaan anders om met fantasie dan volwassenen. Een kind kan moeiteloos omschakelen van werkelijkheid naar fantasie en omgekeerd. Dus er zijn geen nadelen, en ze krijgen het niet moeilijk als ze volwassen zijn. Fantasie is heel normaal bij kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat wel over, na een tijdje.. Maar, niet bij alle kinderen denk ik. Bij mijn broertje niet tenminste..

Mijn broertje was 5 en dacht dat hij een F1 bestuurder was. Ik had toen, van die kleine race autootjes gekocht, van die hele kleine. Op een dag zag ik dat hij met zijn kleine vingers naar rechts en naar links ging. Nou, het bleek dat hij, ik weet niet hoe, de sturen van de autootjes eraf heeft gehaald, en zogenaamd auto reed met die sturen haha. En hij deed er ook een raar geluid bij, wat je bij een auto hoort. Hij schakelde ook nog, zogenaamd, wel grappig. En dit ging zo jaren door, tot zijn 10de.. De sturen werden met de tijd wel groter :) en nu, ( hij is 13 jaar ) fantaseert hij over een m3.. Bij hem is dat auto liefde niet over..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige dingen gaan ook niet over. Mijn broer is al zijn hele leven gek op tekenen... Auto's zijn een deel van het echte leven, en het is dus moeilijker om uit de fantasiewereld te komen. Het fantaseren over iets wat niet bestaat, zoals ridders en prinsessen uit de middeleeuwen, waar de vraagsteller het over heeft, is dus makkelijker om vanaf te komen. Als kinderen merken dat in het echt er geen stoere ridders en prachtige prinsessen zijn, zullen ze zeker op een gegeven moment van die fantasie af stappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je hebt gelijk! Ridders en prinsessen, daar komen ze met de tijd wel achter.. En zoals je het ook zei, auto's, daar hebben we er elke dag mee te maken.. " tekenen " vind ik wel interessant!!
Kinderen die opgroeien zien de grote-mensen-wereld om hen heen. Ze zien wat wij volwassenen doen en spelen dat na. Ze spelen vadertje en moedertje, schooltje enz. Ze zijn lief of boos tegen hun knuffel, imiteren soms perfect de stem van vader, moeder of de juf, en hoor je terug wat je zelf eerder tegen het kind zei!
Kinderen maken een file met hum speelgoedauto's omdat ze horen dat papa in de file heeft gestaan.
Zo leren kinderen, ze werken aan hun ontwikkeling, ontdekken de omgeving en kunnen de situatie naar HUN hand zetten. Het hoort er allemaal bij en dat gaat helemaal vanzelf. Want geen kind zal denken: "ik ga vandaag eens aan mijn ontwikkeling werken".

Maar heel weinig kinderen hebben een prinsessenleven als voorbeeld. Dat komt dus ergens anders vandaan.
Uit voorleesboekjes, van de televisie, en van ons, volwassenen. Ze imiteren dan een echte fantasiewereld, die extra aantrekkelijk is omdat daar mooie jurken bij horen, en prinsesjes uit verhalen vaak hun zin krijgen.
Vooral kleine meisjes vinden dat prachtig. Ze weten heel goed dat dat niet echt is hoor! Maar het is zo leuk omdat ZIJ het spel bepalen, en zij het middelpunt zijn.

Sommige kinderen, zoals in jouw vraag, zijn er heel moeilijk uit te halen, zo zitten ze midden in hun spel. Is soms lastig, maar niet erg. Zeg (als het jouw dochter zou zijn) ruim van te voren (kwartier) dat ze moet stoppen omdat ze moet eten, weg moet enz. Zet evt. een wekker. Dan kan ze er naar toe werken. Houd een scheiding aan tussen de prinses en het kind. Dus niet in de prinsessenjurk eten.
Verstandige ouders stellen paal en perk. Ze mogen best eens een poosje meespelen, maar niet de hele dag.
Het gaat over hoor! Ik ken geen enkel meisje dat op de middelbare school nog prinsesje wil zijn!

Je schrijft over een kinderkamer. Woont ze in zo'n groot huis met rijke ouders en een echte kinderkamer?
Dan kan ik me iets voorstellen bij dat verwende gedrag.