Ik pas op 2 kinderen 1 van bijna 6 en 1 van bijna 3 mag ik van de ouders verwachten dat hun de kinderen laten inenten tegen de mex griep?

Toegevoegd na 11 minuten:
nou een gezonde vrouw ben ik niet ik heb zelf astma en ben al 1x in geent

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Nee, niemand is verplicht zich in te laten inenten.
Dus als je je zorgen maakt over eventuele gevolgen, ga dan in gesprek met de ouders om te kijken of jullie op een bepaald punt van mening verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Die van drie valt wel binnen het vaccinatieprogramma, die van 6 niet, maar uiteindelijk is het aan de ouders en de ouders alleen om daarover te beslissen.
Voor jou maakt het niet uit ; een gezonde jonge tiener (?) of vrouw (?) kan een griepje prima aan en kan het ook overal oplopen. Als je binnen een risicogroep valt, krijg je vanzelf een oproep.
Andersom kunnen zij ook niet van JOU eisen dat je je laat inenten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, ik zou ze het zeker voor stellen het te doen. de ziekenhuizen liggen vol met kinderen onder 7 jaar. en je wil ook niet dat als je op 1 van de 2 past ze ineens ziek word, dan sla je je zelf voor je kop.
dus ja sowieso die van 3, ik geloof dat zie zelfs bij de risico groep hoort maar zeker weet ik het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt mij toch echt een beslissing van de ouders, wel kan je er naar vragen, of ze ingeënt worden of niet en dan eventueel vragen naar de reden en je eigen mening geven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat die ouders daar zelf over nadenken en ook zelf die beslissing nemen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Toevoeging gezien de toevoeging op de vraag: als jij ingeënt bent, hoef je je geen zorgen te maken (althans, niet meer na de drie prikken. Nu ben je nog voor zo'n 40% beschermd).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag je niet verwachten.Misschien behoor jij tot een risicogroep maar dan heb je je prik gehad.Niet bang zijn, de griep is op zijn retour.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Stel je voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik begrijp de vraag niet. Door WIE zouden de ouders de kinderen moeten laten inenten? Ik mis net dat essentiële deel vlak achter het (bezittelijk voornaam)woord "hun". Is er in de haast waarschijnlijk doorheen geglipt. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat dit zin heeft, en je ook niet kunt verwachten
Je hebt zelf al een griepprik gehaald en dus al afweer aan het opbouwen.
Bovendien kan iedereen je besmetten.
Je kunt natuurlijk wel aangeven dat als de kinderen de griep krijgen je niet wil oppassen.