Hoe kan ik de ergste vermoeidheid in het eerste trimester van mijn zwangerschap verminderen?

Ik neem al een goed supplement en extra rust.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Gefeliciteerd met de zwangerschap :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje! Al 8 weken, maar zooooo moe. En moet ook nog fruitige mama zijn voor mijn peuter en baby van 11 mnd. Hoop hier een supertip te krijgen. :o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk ook dat dat de enige oplossing is.
de vermoeidheid zelf, daar is niks aan te doen. je lichaam is gewoon heel hard aan het werk. vitaminepillen oid helpt daar niet voor.
je kunt het jezelf alleen zo makkelijk mogelijk maken om er niet teveel bíj te hoeven doen.
hulptroepen inschakelen dus!

Antwoorden (5)

op de eerste plaats ,VAN HARTE PROFICIAT.
laat de vermoeidheid over je heen komen,ga op tijd slapen,effe dutje s'middags,gewoon tijd voor jezelf nemen.
Je lichaam vraagt dit van je,dus doe dit dan ook voor jou en je baby'tje.
Nergens om je voor te schamen,wees er trots op dat jij een levend wezentje in je draagt,en geniet er met volle teugen van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bang dat het er gewoon bijhoort. Dus mijn enige advies is eigenlijk: wachten tot het tweede trimester, dan gaat het al een stuk beter.
Toen ik zwanger was van mijn derde, bracht ik 's ochtends de oudste naar school, lag daarna een poos op de bank, ik sliep dan zo weer een uur terwijl de middelste om mij heen speelde. Na het middageten ging de middelste slapen en ik deed weer mee. En 's avonds gebeurde het zelden dat ik het nieuws uit kon kijken zonder in slaap te vallen.
Maar na die eerste drie maanden voelde ik me fantastisch, ben ik niet meer moe geweest en 3 dagen voordat mijn derde geboren werd, heb ik de tuin nog om staan spitten, energie voor 10.
DUs: houd moed, het wordt echt beter! Neem je rust, je hebt het nodig, want je lichaam is met iets fantastisch bezig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoop het ook voor de vraagstelster, maar zowel in de zwangerschap van mijn derde, als van mijn vierde, heb ik de hele zwangerschap op die energieboost gewacht, maar die is helaas nooit gekomen!
grote kans dus dat het straks beter gaat, maar dat hoeft dus niet altijd.
het enige wat je kunt doen is eraan toe geven er gebeurd zoveel in je lichaam dat vreet energie.
als je je voorstelt dat er in die 1e 3 maanden een babytje van een zaadcel naar een compleet wezentje met bijna alles eraan groeit is het niet zo vreemd dat je daar zo moe van word.
voor jezelf en voor je baby is het belangrijk dat je heel veel rust vandaar dat je lichaam er voor zorgt dat je zo moe bent.
Het 2e trimester heb je inderdaad vaak veel meer energie maar in het 3e trimester word je weer opnieuw moe omdat de baby dan al zo groot is waardoor je lichamelijk niet zoveel meer kan.
Ik was ook 1 van de pechvogels die 9 maanden ziek is geweest en 9 maanden heeft overgegeven, maar het gebeurd vaker dat je de laatste maanden fris bent.
ik wens je een hele fijne zwangerschap toe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de vermoeidheid zelf is weinig meer te doen dan extra rusten en inderdaad eventueel een voedingssupplement. (Goede voeding is sowieso belangrijk, he supplement moet -zoals het woord al zegt- dus echt een aanvulling zijn daarop.)
Als je erg druk bent, is de enige andere oplossing die er nog is om taken te schrappen of hulp inschakelen. Sla een keer stofzuigen over en laat je partner een keer koken. Je lijf is gewoon hard aan het werk en heeft niet veel energie over voor andere taken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem indien mogelijk af en toe even rust, het beste is een middagdutje van minimaal een half uur.
Verder geen suiker, niet teveel vet, veel water en genoeg groente en fruit