Dat gebeurt alleen maar in de film, hoor.
Het is het toppunt van iets nederig te vragen. Dan ga je op je knieën.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan heb ik zeker een hoofdrol in een film gespeeld haha. die van mij ging echt op zn knietjes :P +1 voor het tweede deel van je antwoord.
Ze smeken hun partner met hen te trouwen.Ik zou dat nooit van mijn an verwachten en vind het ook altijd erg overdreven.Sorry!

Toegevoegd na 59 seconden:
Partner,mijn toetsenbord heeft soms een eigen wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tis romantisch, niet overdreven. de een doet het op tv, of aan een parachute, de ander op zn knieen. is toch leuk?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Taurus,bij mij zijn het de vingers,die de gedachten niet kunnen bijhouden.
Ik kan er geen bron bij vinden, maar ik denk dat dit komt vanuit het knielen voor je geridderd wordt.

In zo'n geval stel je je kwetsbaar op voor je koning of je vrouw en zeg je eigenlijk dat je die persoon op een voetstuk plaatst dat het de belangrijkste persoon in je leven is.

Maar hoe vaak dat nog echt gebeurd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is maar één reden voor! Vrouwen willen dat graag zo....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat willen de vrouwen toch zo graag?
Zij vinden dat romantisch. De mannen krijgen pijn aan hun rug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een vorm van smeken en tegelijkertijd , denk ik , wilt hun onmetelijk ego geen "neen" . Een tussenvorm van theatrale onderdanigheid en een zekere hypocrisie. Of is het gewoon amateurtheater om te behagen???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, zo heb ik het niet gedaan en zo zal het ook niet gebeuren ook. Je wilt het of je wilt et niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een soort traditie, het is omdat de man het dan vraagt/smeekt aan de vrouw. Daarnaast stelt de man zich ook kwetsbaar op, met als achtergrond: 'Ik geef je aan me over'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal wel te maken hebben met traditie.
Het gebeurt overigens echt niet altijd.
De man van een vriendin van me heeft echt de aller origineelste ooit gedaan, hoewel haar reactie er ook mocht wezen.
Hij, onderuitgezakt op de bank: "Nou, zullen we dan maar trouwen".
Zij, ook onderuitgezakt: "Huh? Doe niet zo gek joh".

Toen bleek dat hij het toch wel echt wilde werd het antwoord alsnog ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Submission = onderwerping.
Op hun knieën is wel at overdreven, maar op een knie, zoals ze dat doen in de film In de ban van de Ring, is wel elegant en honorabel. Dat komt uit de riddertijd, waarbij de ridder trouw zwoer aan de heer. Op deze wijze kan een man trouw zweren aan zijn partner. Ik vond de elf Legolas (Orlando Bloom) altijd zeer vertederend op zijn knie zittend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangeleerd, te veel naar anderen gekeken en geluisterd... Alleen maar aangeleerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is een onderdanige standje ,trouw met mij please!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit eerbied maken ze zich kleiner dan de vrouw, vgl buigen voor royalty's
Ze tonen er een soort aanbidding mee aan.
Het is tevens erg dwingend, vooral in een openbare gelegenheid.
Ik heb dat niet gedaan.
Toen ik trouwde was ik kleiner dan mijn vrouw.
Gelukkig groeide ik tot mijn 23e, ik ben nu langer dan haar.
Je moet voor elkaar wel eens op de knieen en door de knieen.
Zo eer en respecteer je elkaar, liefde EN respect zijn in een huwelijknodig.
Al het andere komt hier immers uit voort.
Veel geluk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is eigenlijk een positie voor het 'smeken van'. Het is een beetje ouderwets maar wel heel leuk! (vind ik)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is dat niet zo gedaan hoor. Ik zou het ook niet willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ze da doen, willen ze nederig zijn, een symbool van onderdanigheid,eigenlijk. wat niet wil zeggen dat je de baas bent van je toekomstige hij wilt je enkel tonen, dat hij is staat is ook naar jou te luisteren en jouw mening te respecteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat staat bekent als nederigheid.
een goed voorbeeld is bij honden:
een laagstaande hond in een roedel zal op zijn buik/rug gaan liggen als een hoogstaand rangorde hond het meent.
stom voorbeeld maar wist even niks anders.