Ja, liefde in stand houden is wel degelijk werken.
Mensen die denken dat het allemaal vanzelf wel
goed blijft gaan, komen vaak bedrogen uit.
Liefde moet je bedrijven.
En dan bedoel ik niet alleen seks.

Verliefdheid niet, dat is heel vaak iets wat je overkomt
en waar je meestal geen weerstand tegen hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal juist.
Annswers
13 jaar geleden
Ik vond het moeilijk om het beste antwoord te kiezen, want aan de ene kant denk ik dat het vanzelf gaat en aan de andere kant moet je ook kunnen 'geven' en dat is ook werken soms.

Andere antwoorden (7)

Liefde kost wel werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liefde moet je doen ja!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, liefde associeer ik niet direct met werk. Werk is: verplichting, inspanning, prestatiedrang, ambitie, geld verdienen. Liefde is: vrijheid, ontspanning, geliefd zijn zoals je bent, leven in het hier en nu, onbetaalbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lavender:
Lekker achterover gaan hangen en maar geliefd worden, wat je ook doet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is het idealiter, maar zo is het niet altijd. Soms moet je aan je relatie/liefde werken om die te behouden.
Liefde moet vanzelf uit een mens komen. Dit zou geen moeite moeten kosten en heeft dus niks met werk te maken.
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
liefde zelf niet, liefde tonen wel, dan wordt er ook een werkwoord achtergezet, + dus
Liefde is in die zin een werkwoord, dat ook een goede liefdevolle relatie niet vanzelf gaat. Je moet moeite doen, attent zijn, er aan werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
liefde is soms wel soms niet een werkwoord.
In de "liefde bedrijven" wel
In zijn of haar "liefde voor iets of iemand" niet
Liefde in een relatie mag geen werkwoord zijn want dat moet vanzelfsprekend zijn, als je "moet werken" aan een relatie is de liefde even afwezig en is er slechts op dat moment nog "houden van" (dit zijn volgens mij 2 verschillende dingen)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat me raden ; je hebt geen relatie of nog maar net.
In het leven komt niets vanzelf, en liefde (of althans : een goede relatie) al helemaal niet. Daar moet je echt wel wat voor doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje daar bespeur ik iemand die moet werken aan zijn of haar relatie.
Ik heb wel degelijk een relatie (mijn 2de lange, de eerste duurde 23 jaar) nu ruim 7 jaar en in tegenstelling tot mijn eerste relatie hoef ik hier niet aan te werken het gaat heel makkelijk en is alleen maar leuk.
Mijn eerste was daar in tegen wel gebaseerd op "houden van" maar (ver)liefdheid was ver te zoeken.
Vandaar mijn reactie als een relatie goed is hoef je daar niet aan te werken dat gaat vanzelf en zonder moeite.
Ik had er voor de zekerheid ook bij gezet dat het 2 verschillende dingen zijn naar mijn idee.
Ik geloof best dat er mensen zijn die willen proberen omwille van bijv. de kinderen een relatie in stand te houden en een beetje meer leven in te blazen wat meer moeite doen maar vaak gebeurt dit te laat en is een weg terug moeilijk.
Ik vindt dit best wel een leuke discussie die ik (wij) ook regelmatig hebben met kennissen. Ik ben benieuwd naar je argumenten waarop je jouw stelling baseert .
Annswers
13 jaar geleden
Ik ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Moet werken'? Beste poca, liefde betekent dat je *bereid* bent te werken, de ander het waard vindt om ook eens wat moeite voor hem/haar te doen! Wij hebben zelf net moeilijke weken gehad, die overigens nog lang niet voorbij is. En nee, niet vanwege relatieproblemen, er is nou eenmaal meer in het leven dan de relatie alleen. In deze weken heb ik eraan gewerkt om het, zo niet gemakkelijker, dan in ieder geval niet moeilijker te maken voor mijn man. Daar was inspanning voor nodig. Die inspanning heb ik letterlijk met liefde genomen, zijn behoefte was op dat moment groter dan de mijne. Zonder liefde was er geen sprake van geweest dat ik hetzelfde had gedaan.
ik denk in de meeste gevallen wel dat het een werkwoord is