Is liefde een werkwoord? (In figuurlijke zin)

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik ben er nog niet uit, alle meningen zeer welkom!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, liefde in stand houden is wel degelijk werken. Mensen die denken dat het allemaal vanzelf wel goed blijft gaan, komen vaak bedrogen uit. Liefde moet je bedrijven. En dan bedoel ik niet alleen seks. Verliefdheid niet, dat is heel vaak iets wat je overkomt en waar je meestal geen weerstand tegen hebt.

Liefde kost wel werk.

Liefde moet je doen ja!

Nee, liefde associeer ik niet direct met werk. Werk is: verplichting, inspanning, prestatiedrang, ambitie, geld verdienen. Liefde is: vrijheid, ontspanning, geliefd zijn zoals je bent, leven in het hier en nu, onbetaalbaar.

Liefde moet vanzelf uit een mens komen. Dit zou geen moeite moeten kosten en heeft dus niks met werk te maken.

Liefde is in die zin een werkwoord, dat ook een goede liefdevolle relatie niet vanzelf gaat. Je moet moeite doen, attent zijn, er aan werken.

liefde is soms wel soms niet een werkwoord. In de "liefde bedrijven" wel In zijn of haar "liefde voor iets of iemand" niet Liefde in een relatie mag geen werkwoord zijn want dat moet vanzelfsprekend zijn, als je "moet werken" aan een relatie is de liefde even afwezig en is er slechts op dat moment nog "houden van" (dit zijn volgens mij 2 verschillende dingen)

Bronnen:
poca

ik denk in de meeste gevallen wel dat het een werkwoord is

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100