Waarom hebben kinderen vaak krullen alleen in hun halsgebied?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Kinderen
7.9K
erotisi
7 jaar geleden
Halsgebied? bedoel je niet nek?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is dat zo?

Antwoorden (2)

Het krullen van haar is genetisch bepaald en kan in de loop van de tijd veranderen onder invloed van de lichamelijke ontwikkeling en hormonale huishouding.
Licht krullend haar zal bij lang haar bovenin steil zijn (onderin licht krullend) door het gewicht van het haar dat er aanhangt.

De haarfollikels of haarzakjes vormen zorgen voor het al dan niet krullen van het haar.
Dit gebeurt door het vormen van zwavelbruggen.

De kinderen vaak krullen in nek en hals hebben zullen over het algemeen licht krullend haar hebben of in de overgang zitten van klein kind naar puber waarbij de lichamelijke ontwikkeling en hormoonhuishouding sterk verandert.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Omdat nekhaar bij iedereen (mensen van elke leeftijd) eerst donzig is, en als het blijft groeien daarna vaak krullend wordt. Maar het donshaar wordt bij grote mensen meestal weggeschoren. Of het nekhaar is onder hun langere hoofdhaar niet meer te zien.
Kleine kinderen hebben nog over het algemeen nog niet zo'n bos haar, en daardoor is hun nekhaar beter zichtbaar.