Wat kun je met je bejaarde ouders gaan doen die niet lang kunnen staan, wandelen, fietsen en die alles te duur vinden?

En waarmee je niet de hele dag op de bank wilt zitten, omdat dat heel vermoeiend is? En waar je niet goed mee kunt praten?

Toegevoegd na 19 uur:
En die zichzelf als verre van bejaard beschouwen (zelfs als jong) en je dus never nooit niet in een rolstoel krijgt.

14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Wees samen, samen in alles...

En als praten niet kan, zwijg dan samen...

Maar wees samen... meer hoef je niet te doen...

Toegevoegd na 3 minuten:
En daar druk mee bezig zijn, dan voelt het gemis van die ex ook niet meer zo... Dus twee vliegen in EEN klap...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Dit is best een mooi antwoord. Tnx.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de vraagsteller HET WAARDEERT en me ervoor bedankt, hoe ziek moet je dan zijn om er een min voor te geven... Maar dank je, minkukel: het deed je toch wel iets, anders minde je het niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij een plusje XiniX... niks mis met dit antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je schat... eindelijk iemand die me wel begrijpt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-) Graag gedaan hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX, van mij ook een + voor je mooie antwoord, vooral je 2e zin is mooi, samen zwijgen kan ook heel fijn zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cindy1985...jij kunt dat een ander verfoeit dat... dank je...
@Cavi... jij snapt me...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij (uiteraard en zoals gewoonlijk) ook een +

Andere antwoorden (18)

De bioscoop?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rummikub, vinden ze meestal wel gezellig.
Of ergens een bakkie koffie gaan drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
rummikub, goed idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb me suf gespeeld met dat spel! Ik kan 't niet meer áááááán. *rent gefrustreerd weg.
Nee maar serieus: Cindy: +1. Dat werkt bijna altijd!
misschien je ouders thuis laten want als ik het zo lees is het geen gezellige aangelegenheid met ze
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een uiltje knappen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaarten, muziek luisteren of een spellentje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorstellen aan je schoonouders en die vervolgens samen met een sloot thee en een berg koekjes naast een stapel boeken in de woonkamer planten. Zelf met je partner wat leuks gaan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst koken, dan samen eten, daarna spelletjes zoals:vier op een rij,mens erger je niet, ganzebord.Misschien kan je een mooie film over de natuur huren.Misschien kan je mensen met een paar kleuters uitnodigen, daar worden bejaarde mensen meteen goed gezind van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou de dag indelen naar ieders behoefte.
Niet te vroeg ophalen kunnen ze zich rustig klaarmaken, wel van tevoren vragen hoe laat ze weer naar huis willen. !

Koffiedrinken./ Lunch./Borreltje/Cadeautje.!!!

Hun vertellen dat jullie een wandeling willen maken dan kunnen zij rustig televisie kijken of een dutje doen.

Lekker eten klaar maken en ( eventueel vragen of ze mee willen helpen).
Nazitten met een kopje koffie en dan bedanken voor de fijne dag en weer naar huis brengen.
Ik denk dat je een fijn gevoel eraan overhoudt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste zou ik overal rustig de tijd voor nemen, lekker op je gemak de koffie/thee serveren.

Zelf merk ik dat mijn bejaarde familieleden het altijd heel leuk vinden om foto`s te kijken, dan komen vaak de verhalen over vroeger los!

Misschien kun je eens op internet op zoek gaan naar oude foto`s van de buurt(en) waar zij gewoond hebben, wordt ook vaak erg gewaardeerd.

Vraag eens naar recepten van vroeger of hoe zij zelf vroeger als kind de feestdagen vierden, ik kan erg genieten van die verhalen en voor de ouderen is het fijn als er naar hen geluisterd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een kennisquiz over nederlandse geschiedenis,
dan winnen ze vast en hebben ze meteen van alles te vertellen over toen

of naar een dierentuin in de buurt meestal staan er wel rolstoelen voor oudere mensen bij de ingang .
( als dat niet te duur is )
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Ik krijg ze never nooit niet in een rolstoel. 'Ik ben niet oud!', roept mijn vader. 'Ik heb nergens last van!' etc.
In de auto rondrijden in de omgeving waar ze geboren/opgegroeid zijn. En ze laten vertellen wat ooit daar allemaal gebeurde, verhalen over mensen die daar wonen/woonden(kerkhof bezoeken waar hun ouders begraven zijn?.) Vragen stellen zoals: hoe was/zat dat ook al weer.. En onderweg hapjes en drankjes die ze lekker vinden cq doet herinneren aan ooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat leuk is, is de spido in rotterdam , ik weet niet of het in de buurt is bij jou?? Dat is echt de moeite waard. Je vaart wel 3 kwartier door de havens van Rotterdam. Je kunt binnen zitten gezellig een tripje ,echt geschikt voor bejaarden. Kijk maar eens op spido.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sjoelen, rummicub ganzenbord. Kortom spelletjes van vroeger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht niet het antwoord waar je naar zoekt, maar als de bejaarden ouders slecht ter been zijn en je wil er toch tussenuit, dan kun je bij de thuiszorg gratis een rolstoel, of andere hulpmiddelen lenen. Doen wij altijd voor mijn schoonmoeder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon doen wat hun willen.!
Het zijn bejaarden.
Wees verstandig.

En hoop dat ze een goed Blessing voor jou achter laten.

Succes.!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knuffelen, en verzorgen.
Zolang het nog kan, en zolang ze nog in leven zijn.
Zul je nooit spijt van krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een potje scrabble doen, of een ander bordspel.
Lekker de tafel vol zetten met mjammjams en lekker drinken, en maak er een gezellige dag van, gewoon thuis :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken je de boeken : mam/pap vertel eens?
Aan de hand van vragen die in dit boek staan, kom je
tot leuke gesprekken over vroeger, je kunt dit samen invullen.
Sjoelen is ook erg gezellig.
probeer eens een recept van vroeger uit waarvan je weet dat ze het lekker vinden
Ook kun je muziek opzoeken uit hun jonge jaren,
van toen ze rond de 20 waren.
je zult zien dat ze het heerlijk vinden en gezellig!

Succes met het vertoetelen van die twee