Ik wordt nu al een paar jaar achterna gezeten door iemand die psychopaat blijkt te zijn. Wat kan je daar tegen doen?

Natuurlijk heb ik al van alles gedaan en geprobeerd. De politie kan niets doen (want hij is slim) en onderduiken helpt niet (hij gebruikt zijn intuïtie en dat werkt blijkbaar). Maar dit is ook onleefbaar en onhoudbaar. Wat die je dan? (behalve overhoop schieten?)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als degene het gevoel bij jou wekt, hoewel die is nog niet officieel als 'psychopaat' verklaard, alle reden om actie te ondernemen om jezelf te beschermen. Behalve de tips van voorgangers, je moet proberen zoveel mogelijk mensen bij te trekken; vrienden, familie, collega's, hulpverleners ezv, en met behulp van hun een duidelijk boodschap aan hem door te brengen. Als dat niet helpt dan proberen contact te leggen met zijn familie en werk en via hun dat te bereiken. Om geen drama van te maken, :-) ik denk dat in dit geval voor hem voldoende zou zijn om, misschien niet gelijk maar uiteindelijk wel zijn acties te staken. Sterkte en Succes

Bronnen:
.

Ik zou inderdaad met hem gaan praten, maar pas op! Doe dit niet alleen. Voor hetzelfde geld is hij gewelddadig.

waaruit blijkt dat deed man een psychopaat is/ASP heeft? als hij hier echt last van heeft, en een ernstige mate ook dan is hij waarschijnlijk al bekend bij de politie. op intuitie kan je iemand die onder is gedoken niet vinden hoor, daar is wel meer voor nodig. zolang jij blijft vluchten zal hij blijven jagen. peperspray op zak en je niet bang laten maken. in het donker niet alleen op straat. ik denk dat deze persoon kick op het bang maken. hij heeft al ontelbare keren de kans gehad je wat aan te doen, maar nog nooit een strafbaar feit gepleegd. wat je kan doen/proberen is alles wat hij doet negeren, en in ieder geval naar HEM toe te laten blijken dat het je niets doet. verder van alles wat ie doet een soort van dagboekje bijhouden, en bewijs (bv mail, back up van foon met bv smsjes/ gemiste oproepten bewaren uitprinten) zet hier de plaats in waar wat voorvalt, de datum, en event. mensen die erbij waren. als ie een keer een steekje laat vallen en je kan wel melding maken bij politie heb jij in ieder geval wat aan te tonen. meldingen daar ook blijven maken!!(komen in het systeem te staan) zo weet politie ook dat het een hardnekkig persoon is. (keer extra surveilleren) achterna zitten of lastig vallen is nogal een breed begrip overigens. zonder strafbare feiten kan de politie niets doen (hoef je niet slim voor te zijn overigens)

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stalking

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100