kan ik op 3 weken al testen?

Toegevoegd na 31 minuten:
ja sorry heb weinig uitleg gegeven. Ja het gaat inderdaad om een zwangerschap.
Ik heb een zeer onregelmatige cyclus en heb schrik dat ik mij dat gevoel enkel inbeeld.
We zijn al bijna een jaar bezig om een kindje te krijgen.
Nu voel ik mij soms futloos en af en toe wat mottig in de buik. Maar ja kan mij dat inbeelden.
Wij willen zo graag een kindje dat het bijna echt een obsessie word.
raad aub...
Ben ik zwanger of beel ik mij dat in?
Mijn eerste dag van mijn menstruatie was 16-18 oktober 2009

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (8)

ja, dat kan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je mag wel wat duidelijker zijn wat wil je testen ik heb wel een vermoeden maar zonder zekerheid kan het net zo goed om je paard gaan ???
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je een zwangerschapstest bedoelt.

Als je vermoedt dat je zwanger bent, kun je zelf een zwangerschapstest uitvoeren. De testen kunnen worden gedaan vanaf de eerste dag waarop je menstruatie zou moeten beginnen. Op welk moment van de dag je de test uitvoert, maakt niet uit. Er is nu voldoende hCG in je lichaam aanwezig om een eventuele zwangerschap aan te tonen.
De testen zijn te koop bij nagenoeg alle apotheken, drogisterijen en sommige supermarktketens maar natuurlijk kun je ook naar je huisarts gaan om een test te laten doen. Maar een thuistest is net zo betrouwbaar en het voordeel is dat je het op je gemak kunt doen op een tijdstip dat het jou uitkomt. De kans op een verkeerde uitslag is bij de huidige testen zeer klein, mits de gebruiksaanwijzing goed is opgevolgd.
Het heeft pas zin om te testen als je menstruatie uitblijft want hoe 'later' je test, hoe betrouwbaarder de uitslag is. Wanneer je te vroeg test dan is het hormoon nog niet voldoende in je urine aanwezig en is de uitslag niet betrouwbaar.

Toegevoegd na 2 uur:
Even om op de reacties terug te komen, hier is me bron.
En sorry, ik ben een beetje dom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet doen. Je weet het in no time! Je voelt het aan je lichaam. Dat zich opmaakt om een kindje te laten groeien en baren. Let op deze tekenen en laat hiermee de natuur zijn gang gaan. Ook de zogenaamde pretecho moet je niet willen. Als je na ca. 9 maanden je kindje in je armen mag houden is het wonder des te groter.

Toegevoegd na 57 minuten:
Ik wil er aan toevoegen dat je zeker wel op tijd een verloskundige moet raadplegen. Als die het nodig vindt om een echo te laten maken moet je dat ook zeker doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom geen test zou ik zeggen. In de urine zijn de hormonen al wel te vinden van een eventuele zwangerschap, dus ik zou gewoon een zwangerschaps test doen. Je kunt afwachten tot je lichaam je gaat vertellen dat je zwanger bent, maar dat is bij de een sneller dan bij de ander, en soms merken vrouwen het zelfs helemaal niet. Het zou toch helemaal fantastisch zijn als het nu dan echt zo is, maar zeker weten doe je toch pas echt na de test.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Clear Blue testen (heb ik toen gekocht bij de drogist) kun je 4 dagen voordat je menstruatie zou moeten komen, doen. Dan is de kans ongeveer 53% dat ie "zwanger" aangeeft als je echt zwanger bent. Hoe langer je wacht, hoe hoger het percentage. Ik zit met hetzelfde probleem, alleen niet een jaar maar een paar maand korter. Nu ga ik maar proberen nergens meer vanuit te gaan en te voelen tot ik echt m'n langste cyclus heb gehad en nog niet ongesteld ben geweest. Is wel moeilijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zwanger blijkt te zijn, wat ik hoop voor je, kijk dan even op de site van Moeders voor Moeders.
Dit is geen antwoord op je vraag maar die staan hierboven al
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb 2 dagen voor mijn menstruatie weer zou beginnen getest. Had erg last van buikpijn en wilde zekerheid.
GIGA BLAUWE PLUS!!! Omdat ik het niet kon geloven heb ik maar besloten clearblue te sponseren en nog eens 4 testen (ahum) gedaan de 4 dagen erna en allemaal positief.
Ik zou het dus gewoon proberen, dan ben je van je onzekerheid af.