Wat zijn de redenen dat een vrouw thuis wil bevallen ?

ik ben een man , maar dit is een serieuze vraag !
Zijn er voordelen voor moeder en of kind bij thuis bevallen , behalve dan de vetrouwde omgeving ?
zijn er medische voordelen , of alleen nadelen (vuil , complicaties , virusen )
en is het waar dat de risicos van thuis bevallen gewoon groter zijn , of weegt het op tegen de voordelen ???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vond dit zelf al http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/31969-thuis-bevallen-of-liever-in-het-ziekenhuis.html

Het beste antwoord

Er zijn wel degelijk medische voordelen: in het ziekenhuis zwerven heel veel (voor moeder en kind) onbekend bacteriën.

Verder is bevallen iets waar normaal, als je de hele zwangerschap goed onder controle bent geweest, en als je goed gezond bent, iets wat gewoon thuis kan gebeuren. Een verloskundige houdt pluis en niet pluis uit elkaar en zal je bij de minste twijfel naar het ziekenhuis sturen. Verder wonen we in Nederland nooit ver van een ziekenhuis waar in de kleinere ziekenhuizen ook gewoon een gynaecoloog uit bed gebeld moet worden. Er zijn delen van Nederland waar je niet meer thuis mag bevallen of waar dat moet worden ingesteld omdat je dan wel te ver van het ziekenhuis woont.

De risico's van een thuisbevalling zijn niet groter dan van een ziekenhuisbevalling MITS je dus altijd goed onder controle bent geweest, de baby goed ligt en je er iemand bij hebt die weet wanneer je wel naar het ziekenhuis moet (een verloskundige dus).

Ik wil er wel aan toevoegen dat ik van mening ben dat een vrouw niet thuis moet bevallen als haar partner dat echt ABSOLUUT niet ziet zitten, ook niet na een gesprek hierover met de verloskundige want een vrouw heeft er niets aan als de man in de stress zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met Pelle eens +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je wel dat je even de moeite genomen hebt , en ik vond het een Zeer duidelijke uitleg . bedankt