Wat zijn de allereerste signalen van een zwangerschap?

Dus nog vóórdat je menstruatie uitblijft?

Ik weet het, ik zou gewoon geduld moeten hebben. Maar dat is moeilijk, dus zou ik graag ervaringen van andere vrouwen lezen.

Eigenlijk lijkt de kans me klein dat ik al zwanger ben. Net begonnen, en wegens omstandigheden maar één keer seks gehad. Wel (toevallig) precies vlak voor (waarschijnlijk) mijn ovulatie.

Nu ben ik óf nogal vroeg enorm aan het PMS'en, sinds ongeveer een krappe week na de eisprong, óf...
Ik had nu eigenlijk niets verwacht, de kans lijkt me heel klein, maar mijn lijf lijkt ineens één grote hormonenbom. Ik heb nog geen kinderen, dus heb ik geen vergelijkingsmateriaal.

Natuurlijk kunnen jullie me niet vertellen of ik nu zwanger ben (de kans lijkt me sowieso klein) en natuurlijk moet ik gewoon nog een paar dagen geduld hebben en een test doen als mijn menstruatie uitblijft.

Maar ik ben wel nieuwsgierig: merken andere vrouwen iets van een zwangerschap nog vóórdat hun menstruatie uitblijft? En wat merken ze dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Als je je lichaam goed kent en naar je gevoel luistert, dan weet je het wel. Je krijgt een soort euforisch gevoel. Lastig uitleggen hoor.

Een van de eerste signalen zijn pijnlijke borsten, idd een soort PMS klachten.

Je zegt dat de kans klein is, maar het is heel goed mogelijk dat je zwanger bent. Er zijn test die je nu al kunt doen. Je hoeft dan niet te wachten tot je menstruatietijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Zere zware borsten en moe, en achteraf zeg je o dat kwam dus van de zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik was ook vreselijk moe, snapte er niks van.
Lag om 6 uur in de avond al te slapen op de bank. Ik kon er niks tegen doen. Maar gelukkig duurde dat niet zo heel erg lang.
het is bij iedereen natuurlijk verschilend.
maar een week voordat ik ongesteld had moeten worden had ik al vreselijk last van mijn borsten.

1x seks maakt niet uit hoor, je moet maar net de goeie dag hebben.

veel s6:)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je! Ik weet het, ook met één keer seks kán het natuurlijk best. Maar je hoort zo vaak over stellen bij wie het een half jaar of een jaar duurt, dat ik het me bijna niet voor kan stellen dat we zomaar toevallig in één keer 'raak schieten. Zeker omdat ik 'al' 30 ben. Helemaal niet oud, maar volgens de boekjes toch een gehalveerde kans in vergelijking met een 20-jarige.
rebecca
14 jaar geleden
weet je. ik heb er 5 jaar over gedaan. we waren er zo mee bezig presies dan en dan sex. onderzoeken in het ziekenhuis etc alles meegemaakt.
en toen we een keer het heel druk hadden en nergens aan dachten. maar 1x sex gehad, en ik was spontaan zwanger zomaar.
dus alles kan
Het eerste hoe ik wist dat ik zwanger was dat waren zere borsten tijdens het wandelen.

Toegevoegd na 24 minuten:
Ik kon het ook al voelen moeilijk om uit te leggen op de één of andere manier voelde ik het, door mijn borsten wist ik het zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn relatie was ik het die tot tweemaal toe eerder wist dat mijn partner zwanger was en ik rook dat aan haar dat ze zwanger was... En toen ik daar daarop attent maakte toen rook ze het zelf ook bij zichzelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is en blijft koffiedik kijken en ervaringen zijn voor een ieder weer anders

pijnlijke borsten zijn ook verschijnselen die bij pms horen
maar je wilt het zo graaaaaaaag en dat gevoel ken ik.

het enige wat je kan doen is afwachten tot de menstruatie uitblijft en dan gauw een test doen

succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inituïtie. Dat is een belangrijk onderdeel van "weten" dat je zwanger bent. En een gevoel in je buik dat je tóch ongesteld wordt, maar dan nét een tikkie anders. Moe kan. Maar dat komt vaak pas nadat je overtijd bent. Zere borsten kan een teken zijn als je daar normaal gesproken geen last van hebt.
Ik "wist" in december dat ik in maart zwanger zou zijn. En... het bleek nog zo te gaan ook nog. Puur natuur. Intuïtie is voor mij een heel belangrijk ding. Dus ga vooral op je eigen gevoel af en ontspan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, gevoelige borsten had ik ook.
Maar wat ik ook had, was dat ik opeens de geur van koffie niet meer kon verdragen. Je reukvermogen schijnt namelijk te veranderen als je zwanger bent. Luchtjes ruiken sterker, anders. Voedingsmiddelen, dranken, parfum e.d. ruiken ineens sterker en zijn soms zelfs niet meer te verdragen.
Ook moest ik vaker plassen.
En ik was emotioneler.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gespannen borsten, je eigen lichaam anders ruiken, overgevoelig voor luchtjes, en ik was een beetje 'ochtendmisselijk' voordat ik wist dat ik zwanger was.
Bij mij was de kans bijna miniscuul dat ik zwanger was, maar mijn lijf wist wel beter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is voor iedereen natuurlijk verschillend. Ik had het gevoel alsof ik ongesteld moest worden maar werd het maar steeds niet.
Maar ja, als je graag wilt dan ga je op elk signaaltje letten en bij alles denken; zou ik wel, zou ik niet....
Vaak zijn het inderdaad je borsten die als eerste gaan "vervelen", vaker plassen is ook een indicatie, rozere handpalmen, sneller moe en natuurlijk misselijkheid. Dat kan namelijk ook al heel vroeg optreden, maar ook helemaal niet.

Hoe dan ook; succes en geniet er maar van als je inderdaad zwanger blijkt te zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de dag van mijn (waarschijnlijk) achteraf innesteldag heb ik overgegeven en vlak daarvoor had ik een kramp (vergelijkbaar met menstruatiekrampen) in mijn baarmoeder gevoeld. De dagen erna was ik zo moe dat ik niet uit bed kon komen. Ook de kleur van mijn tempels werden ineens donker. Toen mijn menstruatie uitbleef had ik het ondanks de verschijnselen niet verwacht. Ik moet ook zeggen dat ik het nadat ik dus wist dat ik zwanger was het ook aan mezelf kon ruiken.