Is het normaal dat je al iets voelt in je buik als je 10weken zwanger bent?

Ik ben 10weken, en het is juist of ik gas in mijn buik voel.. Kan het zijn dat je al iets voelt of is hij of zij in mijn buik scheetjes aan het llanten ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.2K
Ivana
9 jaar geleden
Bij 4 maanden op z'n allervroegst voel je de baby bewegen. 4,5 maand is normaal.

Antwoorden (3)

Nee dat is niet normaal en het is mogelijk ook niet waar, ik was er bij kind nr 2 van overtuigd dat ik wist hoe het voelde en bij 11-12 weken dacht ik ook beweging te voelen maar volgens de verloskundige was dit onmogelijk en waren het "darmbubbels".
Achteraf dacht ik dat ze gelijk had, er rommelt veel in je buik, normaal let je daar niet op.

Bij 10 weken is het vruchtje nog zo klein, dat drijft in het vruchtwater, dat kun je onmogelijk voelen bewegen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie de bron 1, 4,5 cm is je kindje nu.
Vanaf 18-20 weken kun je het gemiddeld genomen voelen, de beweging dus nog even wachten (zie bron 2)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kon me er ook al niets bij voorstellen, het eerste dat ik voelde was het schoppen van de baby, maar dat was na een aantal maanden pas.
Men zegt dat je pas iets kan voelen als je 16 weken zwanger bent, het kan zijn dat je nu iets voelt maar dat kan iets normaals zijn zoals je darmen die plaatsmaken voor je baarmoeder

http://www.babybytes.nl/Zwangerschap/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik sluit me aan bij de voorgaande antwoorden.
Al wil ik er wel bij zeggen dat voor het eerste kind de eerste stampjes voelen ze 16 a 20 weken zeggen.
Vanaf een tweede baby zou je sneller iets voelen.

Maar ik twijfel ook dat 6 hele weken sneller wel erg veel is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar ik twijfel ook OMdat 6 hele weken sneller wel erg veel verschil is.