Kan ik iets doen tegen die nare dromen?

Ik zit nu aan het einde van mijn zwangerschap en droom heel eng. Zijn er middeltjes om er minder last van te hebben? Ben de volgende dag vaak zooo moe...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat is een hele nare situatie, maar ook een heel bekende.
Door jouw zwangerschap gieren de hormonen door je lijf, je leven staat op het punt drastisch te veranderen en je lichaam is ook nog eens niet wat het was.
Al met al de ideale combinatie om onrustig te slapen en vaak ook flink te dromen.
Wat je het beste kunt doen is accepteren dat het nu even zo is, dit gaat over zodra je bent bevallen. Alhoewel jouw nachtrust dan op een andere manier verstoord zal worden.
Maar geef er aan toe dat je 's nachts slecht slaapt en slaap overdag ook een paar uur, als het lukt, ga anders gewoon even rusten, zodat jouw lichaam wel voldoende rust heeft.
Over de dromen, probeer voordat je gaat slapen je hoofd zo leeg mogelijk te maken. Iedereen heeft hiervoor zijn eigen manier, maar hieronder een aantal mogelijkheden:
- Ontspanningsoefeningen
- Kop kalmerende thee of anijsmelk
- Lezen voordat je gaat slapen

Schrijf een uur voordat je naar bed gaat al jouw gedachten en zorgen op, zodat je ze kwijt bent voordat je het bed in stapt.

Kijk geen tv, vermijd spannende of enge boeken en films in de uren voordat je naar bed gaat.

En als je 's nachts wakker wordt probeer dan nog een van de mogelijkheden bij de gedachtestreepjes. Ga niet lopen malen over het feit dat je niet lekker slaapt. Die slaap haal je op een later moment maar in. Ga desnoods even strijken of iets dergelijks om maar even bezig te zijn en je niet 'schuldig' te voelen dat je 's nachts niet slaapt.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik had dat ook maar daar kun je niks aan veranderen
komt door de zwangerschap daarna is het wel weer weg.

Toegevoegd na 3 minuten:
probeer anders s'middags ook even een dutje te doen dat helpt ook wel.
en door de zwangerschap ben je zo wie zo al moe vooral aan het eind.
sterkte en succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zwangerschap is een zware belasting voor je lichaam en heeft ook grote consequenties voor je leven; geen wonder dat je je (onbewust) zorgen maakt.
Die zorgen zijn de oorzaak van nare dromen; het is een verwerkingsproces. Misschien helpt het wat als je overdag nog eens op een rijtje zet of die zorgen allemaal terecht zijn. Het wegdrukken van je dromen langs chemische weg is in ieder geval sterk af te raden; slecht voor het kind en wat je 's nachts niet verwerkt krijg je overdag op je bord.
Sterkte en een goede bevalling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je buik zit vreselijk in de weg, en daardoor lig je niet meer lekker in je bed. Dat vertaalt zich in nare dromen.
Het enige wat je kan doen is de adviezen voor een goede ligging van de zwangerschapsgym op te volgen, en in die houding in slaap vallen. Je verheugend op je babytje straks in je armen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfff erg hè. Ik had het vooral bij de eerste. Alles is inneens eng en gevaarlijk. Je doet zo je best goed op je baby te letten door wat je eet en doet. Maar dingen zoals oorlog daar die je in je eentje niets aan. Ik droomde altijd dat de paniek uitbrak en dat ik mijn kind niet kon beschermen. De oorlog is hier niet. Meteoor slaat niet in en nee het is niet toevallig nu het eind van de wereld.
Wat te doen. Warme anijsmelk en je hoofd leegmaken. Denk in je bed aan leuke dingen.
Vraag of je partner je wakker maakt als je veel beweegt.
Succes nog even.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt proberen of je lekkerder slaapt met de White Chestnut van de Bachbloesems, ontwikkeld door Dr. Edward Bach. Dat is geen medicijn, en dat mag je gewoon gebruiken. Vier druppels in een glas water, en alle repeterende gedachten verdwijnen... mijn ervaring is dat het echt werkt!

Je kunt de White Chestnut gewoon aanschaffen bij de beter gesorteerde drogisterij.