Hoeveel tijd na sex is HCG meetbaar in bloed?

Hallo

Ik heb onveilige sex gehad ( condoom gescheurd ) 19 augustus. Ik heb 2dagen geleden een bloedtest gedaan, HCG en progesteron, negatief. Was deze test te vroeg? Ik moet normaalgezien 9 september ongesteld worden. Ik had gelezen op een medische site dat met bloed vroeger HCG kan worden waargenomen en dat er ook kan gezien worden of er iets in het lichaam aan de gang is, wat kan ontaarden in een zwangerschap. Ik lees heel tegenstrijdige berichten over wanneer nu net HCG geproduceerd wordt, ik veronderstel al vanaf bevruchting maar meer vanaf innesteling?

Groetjes

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (1)

Ongeveer 14 dagen na de bevruchting. Dat is rond de dag dat je ongesteld had moeten worden. Eerder heeft testen geen zin, want eerder is niet te meten of je zwanger bent, en niet elke bevruchting wordt ook een zwangerschap.

Toegevoegd na 1 minuut:
HCG is humaan choriongonadotrofine , het "zangerschapshormoon". Dit kun je aantonen in het bloed en in de urine. In de meeste gevallen volstaat een eenvoudige urinetest. Het is dit horoon dat een zwangerschapstest meet.

Natuurlijk zou je nu al kunnen testen, maar een negatieve uitslag betekent niet dat je niet zwanger bent ; daarvoor kun je het best 1 tot 5 dagen na je verwachte menstruatie meten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd!+ mijn 1e test was pas na 3 week over tijd positief...
Een andere zwangerschap al 2 dagen voor de verwachte dag.