Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je halverwege stopt met de pil (na menstruatie), wanneer wordt je weer ongesteld?

Ik werd telkens wanneer ik 1 pil vergat op de strip ongesteld. Ik was dus soms 2 x in de maand ongesteld. De laatste keer dat dit weer gebeurde (de menstruatie halverwege strip) ben ik met de pil gestopt. In de hoop dat ik dan gewoon weer ongesteld zou worden na 28 dagen. Dit is nu 2,5 maand geleden en ik ben niet meer ongesteld geworden. Ik heb een aantal keer een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief. Het lijkt alsof mijn hormonen van slag zijn.. maar ik weet niet echt wat ik er mee moet.. kan iemand mij helpen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je stopt met de pil moet je natuurlijke cyclus weer op gang komen. Het verschilt van vrouw tot vrouw hoe lang dat duurt. Bij sommige vrouwen komt deze cyclus direct weer op gang, bij anderen duur het een paar maanden. Dit is niets zorgelijks.

Maar dat je regelmatig een pil vergeet halverwege de strip lijkt me wel zorgelijk. De kans dat je daardoor zwanger wordt is erg groot.

Misschien is een bezoekje aan je huisarts een goed idee. Die kan je ook meteen adviseren over andere voorbehoedsmiddelen, waar minder discipline voor nodig is (misschien een spiraaltje?)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens het gebruik van maar ook na stoppen met de pil kan de menstruatie wegblijven. Vrijwel altijd komt de menstruatie weer binnen een halfjaar terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding